Česká Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.
Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.
Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.
Zdroj: ROPID, Pardubický deník
Co mne ale nadzvedlo byla reportaz, kde se divakum vsugerovavala myslenka a potvrdila ji i mluvci CD/SZDC/MC/neceho takoveho, ze chudaci lide z Ceskotrebovskeho kraje (tzn. spadovou oblast kolem asi 2 milionu lidi mi prislo) musi cestovat bud s prestupem, nebo smradlavymi a pomalymi rychliky. A nikde tam nebylo receno, ze tam z ted zastavuje "tisic" vlaku vyssi kvality a ze v zadnem pripade na ty rychliky odkazani nejsou.
Dresden - výmena stroje (zpravidla Bastard za BR 101), plus reserva na zpoždění, které si "občas" přiveze.
Berlin - mám dojem, že 23 minut = přijel s náskokem a vybírá rezervu.
Dresden - Berlin se stále ještě předělává, aby bylo lze jezdit až 200 km/h a zejména není vybudováno plynulejší napojení z Drážďanské tratě na Bln. Hbf. "Tief". (Historicky "směřuje" na Bln. Anhalter, který už neexistuje. Takže kličkuje po okruhu na Südkreuz).
Pokud jede oklikou přes Jütebog (trať od Leipzig - tam už dávno je 200 km/h a přímé napojení) - tak i krátí.
Před 2ma týdny "pražský EC" svištěl neplánovaně přes Alex - tzn. jel neplánovaně nahoru - a jel dozajista na čas, neb propojení směr Lichteberg je nové, plynulejší, "rychlejší" - takže stíhal.
Břeclav - Wiener Neustadt také asi 80 km/h..
Ty ignoruje predevsim valna cast (potencialnich) platicich cestujicich, protoze sou pomaly, spinavy. hnusny, za stejny penize a dal nez do Prahy/Brna se tim stejne nedojede.
Východočech 1: Tak to je pěkná hloupost, trasa Vídeň-Pasov-Hamburk je o něco málo kratší než trasa přes Prahu!!!
Chlapi, je to jen hraní si s mapou v poslední letní víkendový podvečer. :-):
Podmínku "4kolejek" u velkých měst jsem nejednou v předchozích vstupech uváděl jako nutnou.
Olomouc mi nic neudělala, a větší prostupnost po stávající trati ji neublíží. EC směr Púchov a IC směr Přerov - Zlín jí zústanou zachovány.
Vědomně dávám ve svých úvahách přednost severnímu propojení (Východočeský landfríd), posilující směry potenciálně i z Liberecka, Trutnovska a i Náchoda jak na Brno/Vídeň/Blava. Vědomě neřeším Jihlavu, Třebíč a Vysočinu. To je politický a ne podnikatelský pohled.
Navíc má VRT přes Vysočinu potenciál oživit železniční dopravu v krajském městě a v sousedních okresech (Třebíč, Znojmo..).
Mimo to si myslím, že by výstavba trati horní částí Českomoravské vrchoviny a údolím Svitavy byla brutálně drahá.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.