..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel EC 172  mail  
17.09.2013 (13:09)  
Když je generální ředitel ČD z ČT, nedolo se nic jiného čekat.
registrovaný uživatel kobros 
16.09.2013 (17:40)  
stoupa: mno, spis by bylo na case, aby se celoevropsky preslo na stridavinu a dusledne se vse podrizovalo normam UIC
16.09.2013 (16:23)  
to kave: No, asi tomu fakt nerozumiem. A comu vlastne nerozumiem - tym pseudodovodom, preco je pendolino na trati Praha - Ov nevyhnutne pre zrychlenie dopravy. Ako tu uz viaceri pisali, cas usetreny naklapanim je dost mizerny v porovnani s tym, kolko to stalo a kolko za to platia cestujuci. A vychadzam pritom z cistej reality. Nie tak davno som jazdieval prvym rannym IC z prahy do Ostravy, ktory skoro nikde nestal (ak sa dobre pamatam, tak len Ostrava, Olomouc a smitec). A cestovny cas na celej relacii bol len o par minut dlhsi ako to uzasne pendolino. Suprava pritom pozostavala zo 151-tky a par B/A voznov.
registrovaný uživatel M 
16.09.2013 (15:38)  
bvak - ta dotycna mluvci mluvila jen o tom, ze ta lide nemaji tu spravnou volbu. To o chudacich lidech, kteri trpi v obycejnych vlacich byl jen lightmotiv i zaver cele ucelove reportaze
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.09.2013 (12:18)  
Pro ceskolipak "pomocté" a v souladu:

:-) Systémová chyba? Ta se táhne od dob (pra)dědečků, že ze strategických a snad i obranných důvodů jsme si začali po francouzském vzoru se stejnosměrem 1,5 kV, a ne "středoevropskou střídavinou" 15 kV, 16 2/3 Hz. :-)

A s tou provozní stabilitou máte recht. Taky do Hamburgu jedu raději ICE, než EC :-)

PS: A s tím Bastardem jsem "byl valen" Bln. Lichtenberg - Praha Holešovice jednou při mimořádnosti za 3:50 hod, střídali v Dre fírové. A schválně neřeknu kdy. :-)
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
16.09.2013 (11:28)  
stoupa
Máte pravdu, bastardům bych křivdil. Dělají co mohou, provozně se celkem drží..
Spíš je to systémová chyba, že se přepřahá dvě hodiny po předchozí výměně..

Docela obdivuhodné, že ICE spoje Wien-Hamburg stojí ve stanicích 2-3 minuty a to včetně velkých uzlů... tam je asi větší provozní stabilita.
registrovaný uživatel bvak 
16.09.2013 (11:11)  
M chudaci lide z Ceskotrebovskeho kraje musi cestovat bud s prestupem, nebo smradlavymi a pomalymi rychliky

neviděl jsem tu reportáž, ale jestli tohle nějaký mluvčí dopravce fakt naznačil - proč teda takové odporné, nepoužitelné a k ničemu rychlíky vůbec vypravují? :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.09.2013 (10:56)  
ad ceskolipak (dnes, 10:03) snad s trochou nadhledu:

časové rezervy v DRE a BLN. Hbf. považuji za rozumné. Jednak si ty EC vlaky semo tamo nějakou tu minutu na hrbu přivezou a pak, přestupujících a přistupujících ve vnitrostátním provozu je tam od pohledu trochu víc, než v Praze. (dodržujete-li předpisy, autem to rychelji nejde)

Modernizace přímé trati Dresden - Berlin není absolutní priorita. Dresden má jen o něco míň než 600 000 obyvatel - a pak už je cizina, pokud jde o zaústění do Bln Hbf "tief", přednost mělo i napojení nového letiště.

"A to je právě ono". Z pohledu EC je místními politiky z Třebové nafukovaná otázka zcela nezajímavá. Můj názor = nezastavovat, MuN má význam rovný kategirii "RB" (osobáky, vyjímečně Sp). A máte pravdu, Hamburg, i Berlin - Wien se (zatím) raději létá ... :-)

"zatímco do Drážďan jezdí starý herky" - to máte na mysli naše Bastardy, nebo německé 101, případně 182? Upalují s těmi vlaky statečně a povětšinou je zpoždění kvůli "jiným provozním vlivům".
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
16.09.2013 (10:03)  
ad stoupa
No to je právě ono. Tady se řeší, minuty v Kolíně a Třebové, zatímco do Drážďan jezdí starý herky. Taky se žehrá, že Wien-Hamburg je mimo Prahu o 3 hodiny rychlejší (ikdyž pochybuji, že by někdo tuto trasu jezdil celou vlakem).

A to jsou právě ty průtahy a pomalé úseky v zahraničí - Wien-Břeclav (pomalé), Břeclav (čekání 13 min), Drážďany (19 minut), Dresden-Berlín (pomalé), Berlín (9 minut).

Jednou v budoucnu přepřahy odpadnou a dokončí se modernizace Berlín-Dresden, ikdyž stavební ruch je zde velmi málo čilý...
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko