Kyjev — Ukrajina se pustila do další vlny elektrifikace svých tratí. V roce 2012 jich bylo „pod dráty“ 10 265 km, což představovalo 47,3 % celkové délky sítě. Podle plánu by to do roku 2016 mělo být 53 až 55 %. V roce 2012 byl kompletně elektrifikován hlavní tah Lvov – Kyjev – Doněck, kde byly před zahájením fotbalových zápasů mistrovství Evropy nasazeny soupravy Hyundai. Finišují také práce na projektové dokumentaci dalších úseků: Dolinska – Mikolajev (148 km), Mikolajev – Kolosivka (105 km), Volnovacha – Komiš - Zorja – Záporoží (240 km) a Vorožba – Sumi – Ljubotin (225 km). V letech 2013 až 2016 by do staveb železniční infrastruktury mělo být investováno zhruba 16 miliard amerických dolarů.
Elektrifikace je pro ukrajinské železnice důležitá z několika důvodů. Jedním z nich je výrazné snížení provozních nákladů, neboť ekonomické studie ukazují, že provoz vlaků v nezávislé trakci je až o 55 – 60 % nákladnější než s elektrickými lokomotivami. Návratnost investic – při současných cenách energií – vychází ukrajinským ekonomům velmi zajímavě: např. pro úsek Dolinska – Mikolajev na pouhých 3,8 roku. Nejhůře dopadl úsek Volnovacha – Komiš – Zorja – Kijev s návratností 9,8 roku. Nasazení elektrických lokomotiv navíc přináší možnost sestavovat delší vlaky (může být převezeno najednou více zboží) a dosahovat vyšších rychlost s osobními vlaky.
Vláda mezi priority dopravních staveb pro budoucí období zařadila následující železniční projekty:
- zavedení vysokorychlostních osobních vlaků – dokončení zdvojkolejnění tunelu Beskyd;
- elektrifikace úseku Dolinska – Mikolajev – Kolosivka;
- elektrifikace úseku Volnovacha - Kamiš – Zorja – Záporoží;
- elektrifikace úseku Vorožba – Ljubotin;
- zvýšení propustnosti trati pro vysokorychlostní osobní vlaky v úseku Krosteň – Novograd Volinskij – Šepetivka;
- výstavba stanice Darnica v Kyjevě (2. etapa);
- zvýšení propustnosti trati pro vysokorychlostní osobní vlaky v úseku Grebinka – Poltava – Krasnograd – Lozova.
Úsek Dolinska – Mikolajev – Kolosivka je součástí druhého elektrifikovaného koridoru na Krym. Tím se zvýší přepravní kapacita a zrychlí osobní dálková přeprava.
Tunel Beskid mezi stanicemi Beskid a Skotarskoje (v Karpatech, nedaleko Lvova) je dlouhý 1750 m a vznikl v roce 1886. Za druhé světové války byl sice poškozen, ale následně opraven. Dnes je úzkým hrdlem pro vlaky tranzitující na západ ve směru V. panevropského dopravního koridoru Lvov – Užhorod – Bratislava / Budapešť – Lublaň – Terst. Od roku 2009 se proto buduje nový dvojkolejný tunel o délce 1,82 km.
Ukrajina zastaví dovoz kolejových vozidel
Boris Viktorovič Kolesnikov, ministr infrastruktury Ukrajiny, ohlásil, že Ukrajina přestane dovážet železniční vozidla vyrobená v zahraničí. Do budoucna bude preferovat pouze vozidla vyrobená nebo zkompletovaná na Ukrajině, a to jak v domácích strojírenských závodech, které by ale měly projít výraznou modernizací, tak vyrobená na Ukrajině v kooperaci s předními světovými výrobci, jako například Siemens nebo Hyundai. Ukrajina vytvoří podmínky pro vznik těchto závodů v zemi. Omezení se dotkne v první řadě nákupu elektrických lokomotiv, které jsou dnes na hranici své životnosti a je nutné je obměnit.
Zdroje: forUm, Interfax, Jurliga, Kabinet ministrů Ukrajiny, Railway Bulletin [1], [2], [3], Urjadovij portal, UZ
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nicméně mi to nedá: ty přepisy názvů měst jsou podivnou směsí ukrajinštiny a ruštiny, nehledě na to, že k rusismům kromě Donbasu a Krymu není důvod. Správně dle pravidel takto:
Dolynska
Mykolajiv
Komyš-Zorja (jde o 1 místo/stanici)
Sumy
Ljubotyn
Korosteň
Novohrad-Volynskyj
Darnycja
Hrebinka
Krasnohrad
Beskyd
Skotarske
Pokud to redakce opraví, může být tento hnidopišský příspěvek ihned smazán ;)
No ale co se da delat. Odbornici sou holt odbornici.
http://www.luganskteplovoz.com/ProdOsnProduct/OnlyOsnProduct/26
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%9F%D0%9B2%D0%A2
Tento klasický ingot disponuje třemi třídami, můžete sedět na plechu potaženém kožence ve třetí třídě, sedačkách á la rekonstruovaný šukafon ve druhé třídě (uspořádání 3+3) nebo v autobusových seslích ve třídě první.
Fotky také najdete v cestopisu http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5123&sort=&page=1 (od obr. 112)
Onou "dedikovanou vagonkou" není Görlitz, ale Ammendorf, což je rodiště většiny sovětkých "stodol".
To by chtělo. Zatímco na Ukrajině se elektrické lokomotivy podobají plecháči, tak ruské lokomotivy připomínají 380-tku. A v Rusku navíc jezdí vagony sice z vlnitého plechu (což je dobře :-), ale interiér, vakuové WC či audiovizuální tabule svědčí o jejich stáří. Ale zase Ukrajinci mají nádraží o něco lepší než Rusové. Jako třeba Slavjansk s elegantním přístřeškem nástupiště. O tom svědčí to, že když lůžkem přejedete Čiernou nad Tisou, tak zpočátku budete za chudý stát pokládat trochu někoho jiného.
mlha
туман Slovník na Seznam.cz, i mé (matné) vzpomínky na azbukovštinu
"Dálkové" vozy se vyráběly pro SŽD ve velký seriích v NDR, Görlitz, možná i Bautzen). Pokud vím, zvlněný plech byl na požadavek zákazníka. (a nemalá část byla dodávána jako reparace)
Tuman jako mlha se v vyznamovem slovniku ceskych slov nevyskytuje. Ani jako archaismus. Leda jako jakasi reka v Mongolsku.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.