..: Amtrak testuje přepravu jízdních kol :..

750.236-2, Březina nad Jizerou - Mnichovo Hradiště, foto: paolo3 New York — Čeští cyklisté berou cestování s kolem dnes už jako naprostou samozřejmost. V mnoha vlacích jsou řazeny vagony upravené tak, že si do nich sami mohou zavěsit kolo a mít ho celou cestu pod svým dohledem. Dokonce i v pendolinu je možno si rezervovat přepravu kol. Na vlacích mezi Prahou a Krkonošemi jsou nasazovány vozy speciálně upravené pro přepravu kol. O něčem takovém se americkým cyklistům při jízdě vlakem po USA mohlo do nedávna jen snít. Senátoři Betty Little, Brad Hoylman a Charles E. Schumel byli těmi, které Amtrak vyslyšel a o letošních prázdninách spustil na zkoušku program Bring Your Bicycle On Board. Zatím ale jen na některých linkách.

Amtrak Northeast Regional #161, foto: Lexcie Američtí cyklisté to ale nebudou mít tak jednoduché, jako ti, kteří cestují s kolem po Česku, protože americké železnice nedisponují upravenými vagony. Ve většině případů budou muset cyklisté uložit kolo do papírové krabice, kterou si mohou koupit za 10 amerických dolarů. A před uložením budou muset kolo „rozložit“ – demontovat pedály, sklopit řídítka. Železniční společnost doporučuje těm, kdo tuto cestu budou podstupovat poprvé, aby si to doma nejdříve „na nečisto“ zkusili, aby pak nabyli při balení na nádraží překvapeni, že něco nejde. Kola, která se do krabice nevejdou, nelze k přepravě přijmout. Výjimku tvoří jen kola skládací (do rozměru 86 x 38 x 112 cm), která mohou být přepravena na palubě všech vlaků jako běžné zavazadlo. Kolo by mělo být podáno k přepravě nejpozději hodinu před odjezdem vlaku a nemůžete očekávat, že vám železničáři půjčí nářadí pro rozebrání nebo sestavení kola – oni nejsou na tyto služby vybaveni. Cyklisté musí asistovat při nakládce kola a musí počítat s tím, že jej budou muset zvednout až do výše ramen.

Služby v testovacím provozu jsou zatím poskytovány na omezeném počtu linek.

linka počet míst povinná rezervace
Amtrak Cascades 10 na vlak ano
Capitol Corridor 6 na vlak ne
San Joaquin 6 na vlak ne
Pacific Surfliner 6 na vlak ano
Downstate Illinois Services 4 na vlak ano
Missouri River Runner 4 na vlak ano
Downeaster * 8 na vlak ano
Piedmont 6 na vlak ano

* Lze pouze ve stanicích Brunswick, Portland a Boston.

Zástupci místních obchodních komor tuto novou službu Amtraku vítají a podporují. Průzkumy ukazují, že cyklisté utratí v průměru 100 až 300 dolarů za den, takže obchodníci rádi podpoří další rozvoj cestovního ruchu v turisticky atraktivních lokalitách.

Na závěr ještě malá nápověda, jak si kolo připravit k přepravě.

 

Zdroje: Amtrak, stránky senátora Charlese E. Schumera, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 28.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu USA


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.08.2013 (13:03)  
bože, já jsem tak šťastný, že mezi našimi diskutujícími je TOLIK tolerantních a chápajících jedinců!

znamená to pouze jediné: nikdo z vás se nikdy nespletl, nikdy neudělal chybu... ... ... a VŠICHNI samozřejmě umíte perfektně anglicky, takže je jen logické, že máte plné právo kritizovat.

velmi, ale skutečně VELMI si přeji tyto všeznalé jedince potkat kdekoliv u nás v UK. a neméně nadšeně si s nimi pohovořím odposlouchaným south-west akcentem, který patří k těm nejhorším, který jsem kdy slyšel.

a budu se těšit, že ve vaší DOKONALÉ angličtině najdu jakoukoliv, třeba i sebemenší chybu. jak já si to vychutnám!
28.08.2013 (12:49)  
Dovolím si ty mladší diskutéry upozornit na to, že ještě před necelými 20 lety bylo možno u Č(S)D podat kolo pouze jako spoluzavadlo, což znamenalo dostavit se v dostatečném předstihu na nádraží, opatřit kolo štítkem, na který byly nalepeny nálepky, vyplnit žádanku (a do ní napsat, kolik má kolo šlapek, svítilen a dalšího příslušenství) a v cílové stanici doufat, že kolo bude dodáno, protože, zejména při přestupech, nebylo zaručeno, že kolo pocestuje stejným vlakem, jako vy s čímž jste museli vyjádřit souhlas na výše uvedené bumážce. V panťácích (tehdy se jim ještě neříkalo žabotlam) byla přeprava spoluzavazadel vyloučena s kolem vás prostě nevzali.
registrovaný uživatel SergeS 
28.08.2013 (12:36)  
stannifer: Evidentně došlo. Ve video je návod jak zabalit kolo do krabice (Bike-box).

V anglickém textu je uvedeno, že buď zarezervujete držák (Kterých je max 10), nebo si to vezmete v krabici (množství neomezené na vlak).

Ohledně zaostalosti. Dle toho co jsem našel na netu, tak v příměstské dopravě většinou je možné cestovat s kolem jak vlakem, tak i autobusem (Které mají držadla na kola).

Než začnete hanit to či ono, zkuste si vyhledat fakta. Navíc uvedené linky jsou dálkové (Tak srovnatelné s Vídeň - Berlín)
28.08.2013 (12:35)  
Článek poměrně nepřesný a reakce ještě víc.

Zaprvé zásadně nesouhlasím s úvodem článku a některými komentáři, že v ČR jsme v přepravě kol nějak daleko. Z mojich cyklovýletů je nejčastější zážitek přidržování kola u hajzlu v šukafonu, případně stres se zaopatřením "prozákaznických" místenek do prázdného hytláku. A při těchto skvostných službách nastává často paradox, že za kolo někdy platím víc než za sebe - stačí jednou přestupovat.

K situaci v Americe - opatření Amtraku je bez debat nesmyslné, ale článek by měl jasněji říci, jakých vlaků se ta situace týká. Vyznívá to totiž, že "všech vlaků v Americe", což je blbost. Příměstské oblasti se snaží Bike&Ride podporovat, kola dokonce vozí městské autobusy na nosiči vepředu:
http://www.transitchicago.com/bikeandride/

A jak vypadá přeprava kola v příměstských vlacích je ukázáno tady: http://metrarail.com/metra/en/home/utility_landing/riding_metra/bikes_on_trains.html
28.08.2013 (12:25)  
buď si zvládnete zarezervovat jeden z deseti držáků, NEBO kolo musí do krabice. - takže název článku (i obsah) je špatně a má znít Amtrak testuje přepravu jízdních kol nově i v krabici. A podobně se budou balit ta auta do Tater - občas to jede plné, a hodila by se pak ta auta sbalená na cestu.
28.08.2013 (11:51)  
mahathma: Tam vlakem a zpátky na kole - to že to v USA skoro nikdo nedělá není dáno ani mentalitou, ani národem, anóbrž vzdáleností. Například první trasa, Cascades, má délku 680 km. To je jako z Bratislavy do Curychu, i ty hory, na jejichž úpatí se jede, jsou podobně vysoké.
Vlakem z Bratislavy do Curychu a zpátky na kole, to je tak na 3 etapy Tour de France - 3 dny pro špičkového cyklistu.
28.08.2013 (11:47)  
Nedošlo tady k chybě v překladu?
Když se podívám třeba na stránky Amtrak Cascades (první z linek uvedených v článku), je tam (http://www.amtrakcascades.com/Baggage.htm) ohledně bicyklů celkem jasně řečeno - buď si zvládnete zarezervovat jeden z deseti držáků, NEBO kolo musí do krabice.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.08.2013 (11:40)  
Jejda, to se mi to líbí! Vím, že pro velocipedisty jsem a budu vyvrhel - ale myšlenka - kolo složit a nejméně hodinu předem podat k přepravě . ó jak se mi to líbí! Já proti cyklistům v zásadě nic nemám . nejlépe však vyskytují-li se huvnitř na velodromu. :-)
registrovaný uživatel Sim 
28.08.2013 (11:17)  
Uz to nakous Keprt - pred tim, nez amiky budem soudit je vhodne si uvedomit, ze tohle rozhodne neni to typicky ceske "na kole tam a kdyz bude prset, tak vlakem zpatky" (nebo naopak). Relace jsou to vesmes dalkove, rekneme ze z naseho vnitra je to srovnatelne s linkou Cheb - Praha - Ostrava, takze se v principu nejedna o cestovani s kolem v ramci jednodenniho vyletu, ale o styl "vezmu si kolo s sebou na tydenni dovolenou".

Tim samosebou netvrdim, ze v tomhle nejsem dal - spis se obavam o to, ze pokud o tuto sluzbu bude u amiku zajem, velmi rychle nas s urovni nabizenych sluzeb pri preprave kol dalkovymi vlaky mohou predhonit.
28.08.2013 (10:50)  
No to sou pacienti. :-D Holt Amerika je lepší i co se týká vymejšlení pi*ovin. :-D
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko