..: Ceny místenek do pendolin budou závislé na včasnosti nákupu :..

Kontrola jízdenek, foto: CSPSV Praha — Prázdninová sleva na povinné rezervace do spojů SC Pendolino nebude od září pokračovat. V červenci a srpnu nabízel eshop většinu místenek do 2. třídy zadarmo, na pokladnách byly k dostání za 35 či 70 korun. České dráhy se k původnímu konceptu cen ale nevrací. Nový ceník bude více dynamický, poprvé zohlední také konkrétní obsazenost jednotlivých spojů a nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta. Nově tak bude nejnižší cena SC místenky mezi Prahou a Ostravou v 2. třídě 35 korun, na vybraných trasách dokonce zdarma, ale nákup na poslední chvíli může znamenat až dvousetkorunový příplatek k jízdence.

Běžná cena rezervací do druhé třídy bude tedy nově začínat na 35 korunách a v závislosti na dané trase, dnu v týdnu a nově také obsazenosti konkrétního spoje, může cena rezervací stoupat i po cenových hladinách 70, 100, 150 a 200 korun. Pro vybrané relace (nejčastěji na nejkratších trasách typu Ostrava – Olomouc) pak může být nabízen omezený počet místenek i za 0 korun. To se bude také týkat rezervací na již jedoucí spoje. Například pokud spoj jedoucí z Ostravy opustí stanici Olomouc a budou v něm ještě volná místa, pak budou nabídnuty místenky za 0 korun pro cestující z Pardubic do Prahy a podobně. Dynamický tarif povinných místenek bude zaveden také v 1. třídě spojů SC Pendolino, v tomto případě budou nabídnuty tři cenové úrovně místenek a to v hodnotách 100, 150 a 200 korun. Kontingenty budou oddělené pro prodej přes eshop a ostatní distribuční kanály. Na druhou stranu nebudou rozlišovat, zda je kupující vlastníkem In-karty či nikoliv.

Nejlevnější jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy v 2. třídě tak může s In-kartou stát 235 korun a v 1. třídě 624 korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 16.8.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.08.2013 (13:26)  
Petr Mareš: In-karty teď mají 6letou platnost, jen aplikace jsou stále max. na 3 roky.

Samozřejmě, že kdybych potřeboval jezdit do Chebu, IN50 možná stále bude stát za zvážení, ale pokud si to někdo pořídil na ježdění Praha - Ostrava, neuchlácholíte ho tím. :) Já holt IN50 neprodloužil a začal jsem utrácet více u jiných dopravců.

Stejně tak je "super" benefit 3% výkonnostní bonus za nákupy v automatech a na eshopu, který se ale (sic!) nepočítá z včasných jízdenek, takže se dostanete do stavu, kdy formálně benefit máte, ale reálně se k němu nedostanete.

(U aerolinek při volbě dražší booking class dostatene nejen více mil, ale i více služeb. U ČD ale dobrovolně platit víc nic zákazníkovi nedá.)
registrovaný uživatel Sim 
16.08.2013 (13:24)  
Petr Mareš > takze, pokud si poridite rekneme shell kartu na naftu/benzin, ktera slibuje, ze za kazdy natankovany litr dostanete nejake body, budete spokojeny i v pripade, az zjistite, ze zrovna na vami nejcasteji pouzivane shellce tahle bodova akce neplati a tim padem na slevu narok nemate? Bude vam dostatecnou utechou fakt, ze slevu muzete vyuzivat temer kdekoliv jinde?

Ale zpatky k tematu; budou po prazdninach ceny mistenek zakoupene s jizdenkou a samostatne ruzne jako doposud, nebo stejne?
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
16.08.2013 (13:12)  
Josef Petrák: Jenže argument, že máte slevu na celou republiku, je prostě fakt. :) Můžete ty peníze ušetřit nějde jinde. A že slevu na místenku do Pendolina dostanou teď všichni je nicotný detail, protože se týká pár lidí, kteří nestačí teď našetřit dost, aby se jim InKarta zaplatila, ostatní by si tu kartu museli koupit, tak jako tak.

Je to prostě případ, kdy vy máte nějakou slevu (a musel jste vydat nějaké usilí, aby jste ji získal), ale na to, co si kupujete, je od teď sleva normálně a slevy se nesčítají.

Jaká je vlastně vaše škoda?

Těžko budete pokaždé čekat tři roky než vyprší InKarty ...
registrovaný uživatel Sim 
16.08.2013 (13:00)  
bartik09 > ne, kazda reklama takto opravdu nefunguje. A protoze nemam rad takovehle vychcanosti, pokud neco takoveho na me obchodni protejsek zkousi, jdu jinam, i kdybych si mel trochu priplatit, proste z principu. Povazuju to za nekorektni jednani.

V dobe, kdy jsem kartu porizoval, to odpovidalo (resp. tenkrat se neslibovala ctvrtka dolu z kazde cesty, bo byla jen jednotna verze).

Komin > ackoliv to ma Honzy nadnesene, pokud si pripustite zakaznicke (a nikoliv nadrazacke) videni sveta, nema zadny vyznam na to koukat stylem "mapy.cz vyhledávají od nádraží k nádraží 1 hod 45 min, google tu samou trasu 1 hod 40 min.". Prestoze se muzu povazovat za sotouse, narozdil od vetsiny jedincu tohoto druhu je nadrazi zpestreni cesty, nikoliv jeji cil. Ale to je na jinou debatu.
registrovaný uživatel HonzaK 
16.08.2013 (12:56)  
Ten rozdíl mezi nejlevnější první třídou a nejlevnější druhou třídou je teda masakr. Na to, že ve 2. třídě si stačí přes net koupit místenku do vagonu ex-první třídy... :-D Ta první třída bude fakt pouze pro držitele IN 100, jinak si to normální člověk koupit snad ani nemůže:-D
registrovaný uživatel Komín  mail  
16.08.2013 (12:09)  
Honzy: nevim, kde jste vzal tu jízdní dobu Ostrava - Brno 1 hod autem, to jedete 180 km/h komplet?? Mapy.cz vyhledávají od nádraží k nádraží 1 hod 45 min, google tu samou trasu 1 hod 40 min. Vlak jede podle webu ČD 2 hod 13 - 21 min. To podle mě až zas takový výsměch není. A to ještě jsou rychlíky Ostrava - Brno znevýhodněny v tom, že se v podstatě na celé trase mačkají se vším možným od esek po náklady, pak jsou využívány jako "vymetače" středně velkých měst a železničních uzlů. Kdyby jsme už měli vrtku na 200 - 250 v úseku Přerov - Brno, jak SŽDC slibovalo, že do roku 2012 už určitě budeme mít 1. vysokorychlostní trať, tak by se tím výsměchem možná stalo právě to auto. Na druhou stranu je ale otázka, co by tam ČD poslaly...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
16.08.2013 (12:05)  
On hlavní problém je v tom, že člověk s inkartou má na výběr najednou jiné služby než měl v době, kdy inkartu kupoval. Slevy na ČD a REGIONETY jsou fuč, slevy na pendolina fuč, u IN50 je to ještě tristnější pokud jde o Praha-Ostrava. Pokud by prodávali inkarty s tím, že to to a to na ni nepořídím, ale dostanu navíc to to a ono, tak ok, bude to divné, ale budu vědět do čeho půjdu.
registrovaný uživatel Honzy 
16.08.2013 (11:53)  
(pred)loni jsem pouzival in-kartu alespon na doplatek do prvni tridy, ted za 250 se na to muzu vy...kaslat. I kdyz jednou jsem byl nucen jet Ostrava-Brno a Ostrava - Praha v jednom tydnu, tak se to hodilo :) Ono z Ostravy vlakem se vyplati fakt jen Praha, hlavne Brno je vysmech oproti autu (1hod vs 2:30). Nyni vlakem jezdim cca 1x za mesic v podstate jen na trase Praha - Ostrava, takze In-karta je mi totalne na prd, max. jako tiskarna dokladu z automatu na nadrazi. Jednou jsem ji mel na tri roky za studentske, jednou jsem ji vul koupil za plnou cenu a znovu uz tuto chybu opakovat nebudu. Rozdil 10Kc v cene jizdenky je fakt vysmech! Zrovna na teto trati by mely CD In-karty podporovat, jinde jim nemaji zakaznici (relativne) kam utect. I kdyz Pendolino je ted asi nejlepsi vlak, s mistenkou za 100+ uz bych tim nejel. V souvislousti s touto zpravou je vtipne predelavani 1->2 v Pendolinu. Nejen, ze tim odrovnaji 1, neb bude pruchozi, navic to budou vyhozene prachy, protoze po znovu zavedeni mistenek ten vlak bude zase poloprazdny a to i ve 2. Fakt by mne zajimalo, kdo toto vymysli...
16.08.2013 (10:59)  
bartik09: Pokud se všem bez In-karty na té trase má podle instrukcí prodávat Akční jízdné, pak na obyčejné zapomeňte. I dopravcům se vyčítali, že nepočítali žákovské jízdné z akčních cen, ale z obyčejných. :) Tohle je skoro to samé, jen to naštve pouze zákazníky a ne správce státního rozpočtu.
registrovaný uživatel paolo 
16.08.2013 (10:58)  
bartik09: ale to je právě špatně.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko