Praha — Prázdninová sleva na povinné rezervace do spojů SC Pendolino nebude od září pokračovat. V červenci a srpnu nabízel eshop většinu místenek do 2. třídy zadarmo, na pokladnách byly k dostání za 35 či 70 korun. České dráhy se k původnímu konceptu cen ale nevrací. Nový ceník bude více dynamický, poprvé zohlední také konkrétní obsazenost jednotlivých spojů a nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta. Nově tak bude nejnižší cena SC místenky mezi Prahou a Ostravou v 2. třídě 35 korun, na vybraných trasách dokonce zdarma, ale nákup na poslední chvíli může znamenat až dvousetkorunový příplatek k jízdence.
Běžná cena rezervací do druhé třídy bude tedy nově začínat na 35 korunách a v závislosti na dané trase, dnu v týdnu a nově také obsazenosti konkrétního spoje, může cena rezervací stoupat i po cenových hladinách 70, 100, 150 a 200 korun. Pro vybrané relace (nejčastěji na nejkratších trasách typu Ostrava – Olomouc) pak může být nabízen omezený počet místenek i za 0 korun. To se bude také týkat rezervací na již jedoucí spoje. Například pokud spoj jedoucí z Ostravy opustí stanici Olomouc a budou v něm ještě volná místa, pak budou nabídnuty místenky za 0 korun pro cestující z Pardubic do Prahy a podobně. Dynamický tarif povinných místenek bude zaveden také v 1. třídě spojů SC Pendolino, v tomto případě budou nabídnuty tři cenové úrovně místenek a to v hodnotách 100, 150 a 200 korun. Kontingenty budou oddělené pro prodej přes eshop a ostatní distribuční kanály. Na druhou stranu nebudou rozlišovat, zda je kupující vlastníkem In-karty či nikoliv.
Nejlevnější jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy v 2. třídě tak může s In-kartou stát 235 korun a v 1. třídě 624 korun.
Zdroj: České dráhy
A ohledně toho dalšího klacku hozeného pod nohy inkartistům, jsem rád, že pendolinem nejezdím, a na Ostravu už vůbec ne. Jinak bych byl asi nas***
Obdobný případ nastane, když kraj neobjedná spoj. Majitel slevy je taky poškozen, popř. je i zvýhodněn, když se objedná spoj navíc, ale nedoplácí :) Nebo když kraj neobjedná vůbec nic jako v Chornici apod.
Já bych v tom žádnou spravedlnost nehledal, prostě má InKarta různou "hodnotu" při stejné ceně podle místa bydliště, podle počtu spojů, podle kvality vozidel a navíc se to pořád mění podle objednávky kraje, změny vozidel apod.
ČD můžou maximálně InKartu vykupovat s nějakou srážkou, pokud není zákazník spokojen.
A pro ty, co nechtějí dát za SC místenku do dvojky nikdy víc než 100 Kč, tak tu mám jeden tarifní tip z PTV:
2. 4. Pokud cestující poruší přepravní podmínky tím, že nastoupí do povinně
místenkového vlaku SC bez místenky, zaplatí:
a) při použití 1. vozové třídy přirážku dle čl. 94 SPPO,
b) při použití 2. vozové třídy odchylně od čl. 94 SPPO přirážku ve výši 35 Kč za
použití vlaku SC v jednom mezistaničním úseku trasy vlaku, v ostatních případech
zaplatí přirážku ve výši 100 Kč.
A co kdyz zrovna tu vasi shellku zavrou?
rekl bych, ze pri patku uz nektere tvoje soucastky maji vikend...
belkin541: v tomto pripade CD maji alespon toho zakaznika, podle me je ale problem v tom, ze lidi do Ex z Pendolina ve velkem nepujdou. Osobne radim vlaky: Pendolino, LE (rychlost), RJ (sluzby) a pak az nekde na konci Ex, kterym jsem od zavedeni RJ nejel. => pokud mi CD (navic jako zakaznikovi s In-kartou) nedaji rozumnou cenu na Pendolino, tak s nimi nepojedu vubec. In-kartu tim padem neprodlouzim a s CD koncim. Kdybych mel s In-kartou mistenku zadarmo nebo za 35(70), tak s nimi jezdim porad :)
Jinak samozrejme chapu, ze se vam klesajici vyhodnost in karty na trase kterou pouzivate nezamlouva.
Ale s tema mistenkama je to skvelej napad. Uz to zacalo vypadat, ze diky mistence zdarma tim budou jezdit lidi. Je dobre, ze se to vedeni CD snazi zarazit :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.