..: Ceny místenek do pendolin budou závislé na včasnosti nákupu :..

Kontrola jízdenek, foto: CSPSV Praha — Prázdninová sleva na povinné rezervace do spojů SC Pendolino nebude od září pokračovat. V červenci a srpnu nabízel eshop většinu místenek do 2. třídy zadarmo, na pokladnách byly k dostání za 35 či 70 korun. České dráhy se k původnímu konceptu cen ale nevrací. Nový ceník bude více dynamický, poprvé zohlední také konkrétní obsazenost jednotlivých spojů a nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta. Nově tak bude nejnižší cena SC místenky mezi Prahou a Ostravou v 2. třídě 35 korun, na vybraných trasách dokonce zdarma, ale nákup na poslední chvíli může znamenat až dvousetkorunový příplatek k jízdence.

Běžná cena rezervací do druhé třídy bude tedy nově začínat na 35 korunách a v závislosti na dané trase, dnu v týdnu a nově také obsazenosti konkrétního spoje, může cena rezervací stoupat i po cenových hladinách 70, 100, 150 a 200 korun. Pro vybrané relace (nejčastěji na nejkratších trasách typu Ostrava – Olomouc) pak může být nabízen omezený počet místenek i za 0 korun. To se bude také týkat rezervací na již jedoucí spoje. Například pokud spoj jedoucí z Ostravy opustí stanici Olomouc a budou v něm ještě volná místa, pak budou nabídnuty místenky za 0 korun pro cestující z Pardubic do Prahy a podobně. Dynamický tarif povinných místenek bude zaveden také v 1. třídě spojů SC Pendolino, v tomto případě budou nabídnuty tři cenové úrovně místenek a to v hodnotách 100, 150 a 200 korun. Kontingenty budou oddělené pro prodej přes eshop a ostatní distribuční kanály. Na druhou stranu nebudou rozlišovat, zda je kupující vlastníkem In-karty či nikoliv.

Nejlevnější jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy v 2. třídě tak může s In-kartou stát 235 korun a v 1. třídě 624 korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 16.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
20.08.2013 (11:30)  
Co se na jedné straně jeví jako platba za místenku, se může z druhého pohledu jevit jako příplatek k základnímu jízdnému za rezervaci místa...
registrovaný uživatel Sim 
19.08.2013 (12:21)  
V klopidle sem (pred par lety, jeste pred nastupem zlutych a tarifnimu tornadu s tim spojenym) platil pokutu 200 za absenci mistenky ve stejne hodnote. Vlastni mistenku uz po me nikdo nechtel, takze je to nikoliv prirazka (jako pokuta pro cerneho pasazera v MHD), ale platba mistenku nahrazujici. Bez naroku na misto a na pripadnou satisfakci v pripade potencialni reklamace.
18.08.2013 (1:32)  
chio: V tomto případě jsou čeština a slovenština sémanticky ve shodě. :)
registrovaný uživatel chio 
17.08.2013 (20:07)  
JiříK.: Veď áno, ale chcel som to zasadiť do kontextu (čo o tom hovorí SPPO a či sa tam spomína nutnosť zaplatiť aj cenu miestenky). Podľa PTV je odlišná iba výška sankcie :-)

P.S.: Priznám sa, že mi slovo "prirážka" v tomto kontexte vôbec nesedí. Pod týmto pojmom si vždy predstavím príplatok k nejakej sume (v tomto prípade k sume za miestenku), nie samostatný poplatok. Ale možno je to len rozdielnym významom medzi slovenčinou a češtinou ;-)
17.08.2013 (19:06)  
Oni už k té přirážce cenu místenky nepřipočítávají?
Co si pamatuji, tak se ve vlaku nikdy cena místenky nepřipočítávala.

To by bylo relativně nestandardní (vůči například MHD).
S povinně místenkovou MHD jsem se ještě nepotkal. :-) A při jízdě bez jízdenky to funguje ve vlaku i v MHD stejně: platí se jízdné + přirážka.

Mmch, kde jste přišli na poplatek 35 Kč za každý úsek? prošel jsem si pár SPPO dozadu a nikde nic takového není.
registrovaný uživatel chio 
17.08.2013 (15:31)  
MC: Pozrel som si ten odkazovaný článok 94 v SPPO.

Tam sa píše, že ak cestujúci nepredloží v povinne miestenkovom vlaku platnú miestenku, zaplatí prirážku 500 Kč a bude vylúčený z prepravy v najbližšej stanici. V prípade, že prirážku zaplatí na mieste - znižuje sa na 200 Kč (120 Kč s In-Kartou), nebude vylúčený z prepravy a môže obsadiť voľné miesto podľa článku 90 a nemá nárok na čerpanie ďalších služieb. O platbe za miestenku sa nepíše nič.
registrovaný uživatel MC 
17.08.2013 (10:54)  
JiříK.: Oni už k té přirážce cenu místenky nepřipočítávají? To by bylo relativně nestandardní (vůči například MHD).
Přirážka pro účely SC je 35 Kč x počet stanic (mimo startovní, včetně cílové), na kterých ten vlak staví.
registrovaný uživatel M 
16.08.2013 (23:44)  
Vratit se da kdykoliv.
Slozitejsi to uz bude s vracenim penez za ni:-))
16.08.2013 (16:33)  
zruseni dopravy na dane trati je jednim z duvodu, proc lze inkartu vratit
Ne, není. Jediným důvodem ke vrácení aplikace na kartě je změna podmínek použití. Dala se vrátit např., když se zrušila sleva na síťové jízdenky.
16.08.2013 (16:18)  
Řeší se tu trať Praha - Ostrava, Pendolino...jen málo příspěvků zmínilo, že taky existují jiné tratě.

Jezdím čas od času Praha - Val.Meziříčí a zpět, většinou na víkend, takže nekupuji zpáteční jízdenku... Cestu mám naplánovanou vždy pár dnů předem...

Základní jízdné bez IN-Karty : 434 Kč
Cena s IN25 : 326 Kč

Včasná jízdenka předem (momentálně vím, že pojedu příští pátek) :

Praha - Val.Mez mi eshop nabízí za 260 Kč

variantně : včasná j. Praha - Hranice n.Mor ...200 Kč (ale až v sobotu, pátek "sold-out"), k tomu jízdenka Hranice - Val.Mez. (IN25)... 31 Kč = 231 Kč vs. 434 Kč bez IN-KARTY a znalosti nabídek ČD....

Jinak ta poslední varianta bez IN a se znalostí nabídek je : 210,- a 42,- = 252 Kč

Proč to ale píšu...předpokládám, že když si někdo pořídí IN-KARTU, tak má zároveň trochu ponětí o nabídkách ČD - stačí si občas projít web ČD. Proto si stále myslím, že IN-KARTA má cenu..opravdu není jen linka Pha-Ov.

P.S. Nebo to chce mít "dobrého pokladníka" na nádraží, který sám poradí, jako mě jeden v Ústí-Střekov s nabídkou ČD Jízdenka na léto 2013 :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko