..: Žaluda na postu šéfa ČD končí. Jeho židli znovu obsadí Zelený :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Aktualizováno 22.30 — Dozorčí rada ČD, kterou v poslední době postihly výrazné změny, odvolala šéfa společnosti Žaludu. Společně s ním ve své funkci končí i všichni členové představenstva společnosti. Petr Žaluda ve funkci předsedy představenstva působil od února 2008, kdy do Českých drah přešel z finanční skupiny AXA. Po uplynutí jeho funkčního období byl v únoru 2013 do funkce zvolen opětovně. Za dobu řízení drah „přežil“ sedm ministrů dopravy, jeho kariéru ukončil až ten osmý, Zdeněk Žák. Zda Petr Žaluda zůstane i nadále generálním ředitelem drah, rozhodne až nové představenstvo.

Dle vyjádření předsedy OSŽ a člena dozorčí rady ČD Jaroslava Pejšy pro ČTK bylo jmenováno nové představenstvo, v němž usednou Dalibor Zelený, Daniel Kurucz a Pavel Švagr. Ministr dopravy Zdeněk Žák dále potvrdil, že novým generálním ředitelem Českých drah bude právě Dalibor Zelený.

Zdroj: E15.cz, Finanční noviny


RaPa Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 30.7.2013 (17:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.08.2013 (1:18)  
Mam dve moznosti - poridit si auto za 500 tisic se spotrebou 5 litru, nebo za 200 tisic se spotrebou 13 litru. Rocne najezdim 100 tisic kilometru a auto prodam az najezdim 200 tisic kilometru.
Samozrejme, muzu byt ten chytrej setril, co nema na snobarny a nemuze si ekonomicky vyhazovat. Proto koupim to levnejsi, usetrim 300 tisic a budu si gratulovat, jak jsem usetril a muzu si za ty usetreny penize neco hezkyho koupit. Treba rozdilovych 8000 litru benzinu, ktere mi vystaci na jeden rok...

Plusminus tak, Drahosi? To je to tvoje efektivni setreni?

Byl to Zaluda, kdo podepsal ty miliardove smlouvy s kraji. Mozna by kazdy jiny podepsal jeste vyhodnejsi smlouvy, ale to se uz nikdy nedovime a muzeme srovnavat jenom stav pred a po. Jeho rocnich 6 (nebo treba 12, sobotni Pravo si kupovat nepujdu) milionu je z toho jedna tisicina.

PS: Stagnace mezd? No ale po setreni prece sam volas, ne? Je krize a tento stat si nemuze dovolit rozhazovat. To jsou prece tvoje slova a mel bys byt v prvni linii zadatelu o snizeni mezd statnich zamestnancu, protoze si vas nemuzeme dovolit.

PPS: Sileny dane plati kazdej? Vezmu jenom DPFO. Kdo ma 20 hrubyho (cili docela peknej plat ve vetsine kraju), tak na dani zaplati asi 2000 korun. Kdo ma 500 hrubyho, tak na dani zaplati 111000 korun. Pokud jsou 2000 silena dan, tak by mne fakt moc zajimalo, jakej privlastek si zaslouzi dan ve vysi 111000 (slovy: stojedenacttitic) korun.
Mimochodem v procentech je to 10% pro jednoho a 22% pro druhyho. Jeden zaplati 2000, druhej zaplati 55x (!!!) vic.
A to jeste jenom v pripade, ze jsou oba bezdetni. S jednim deckem se ta dan snizuje o rekneme 1000 korun, takze jeden zaplati 1000 dan (dle Drahose Svestky silena dan), druhy zaplati 110000, tzn. 110x vic. Tolik tedy k tomu, jak vsichni (Zaluda i Svestka) plati sileny dane...
04.08.2013 (23:11)  
M: Tak ještě jednou a naposledy. O těch bonusech si můžeš přečíst třeba v sobotním Právu...abys byl v obraze.
Space: Tím článkem...to jsi chtěl jako někoho rozesmát...nebo rozbrečet? Nebo jste se tady už všichni dočista zbláznili???
Státní sektor má hluboko do kapsy,je chudobnej,rozkradenej,vytunelovanej. Nemá zapotřebí a nemůže živit lidi typu Žaludy a spol.,kteří si libují ve snobárnách a rozhazování. Není to ekonomicky únosný,chápeš to? Ať táhne někam,kde mu to budou žrát... ale v čele státních drah nemá co pohledávat. To je prostě nad poměry.
Z pozice zaměstnance,kterej pro tuhle firmu pracuje nějakých 30 let,můžu s čistým svědomím prohlásit,že nikdy to nebylo horší než teď. Stagnace mezd,přitom za krkem 4x víc úkolů a povinností...za věci,který nemůžu ani ovlivnit,natož je řešit. Nesmyslná buzerace,nervozita,stres. Stupidní nový předpisy. Co bylo včera,už neplatí. Je to v pořádku?
Článek jsem si přečetl...je napsanej šikovně,nebo spíše tendenčně...člověk by málem slzu uronil pro chudáka. Tak ještě na závěr jedno info pro Tebe: šílený daně v téhle zemi platí každej kdo pracuje a pobírá o něco víc než minimální mzdu. Nejen chudák pan Žaluda.
Bohužel mašiny zprzněný Najbrtem už nikdo zpátky nevrátí.
registrovaný uživatel M 
04.08.2013 (22:30)  
Bliti je vyraz, kteremu, Drahosi Svestko, rozumis zjevne vice nez vyrazu tunelovani:-)
Sefove firem s takovym obratem a/nebo poctem zamestnancu proste takove odmeny maji. Clovek s platem 25 hrubyho by to delat nemohl, protoze to neumi. Kdyby ano, tak by na tech postech brali tech 25. Jenze porad by tam byli horsi a lepsi a tem lepsim by se nabizelo vic. Je jedno, jestli jde o statni nebo soukromou firmu. No ale v tehle zdi by mohly byt od hrachu klidne i dulky a porad to stacit nebude:)

Jinak o te spouste bonusu nic nevim, nebavili jsme se spolu o nich, jeho smlouvu ani danove priznani jsem nevidel a na jeho bankovni ucet taky pristup nemam. Takze nemam predstavu.
registrovaný uživatel Space 
04.08.2013 (19:31)  
Výstižný komentář k odvolání GŘ s názvem "Mým plebejcům": http://www.lidovky.cz/mym-plebejcum-0dz-/nazory.aspx?c=A130802_071845_ln_nazory_pef

Jinak se Žaludou vyšel v sobotních LN celostránkový rozhovor. Bohužel jej nemohu nalézt na internetu, dovolím si ale přepsat sem odpověď p.Žaludy na otázku, jestli má ještě chuť pracovat pro stát:

"Ne. Já pracuji od roku 1989, kdy jsem skončil vysokou školu. Vždycky jsem šel z práce do práce. Byl jsem zaměstnanec. Vydělal jsem si desítky milionů korun, ze kterých jsem zaplatil šílené daně. Zaplatil jsem víc daní než mnohé firmy. Dvacet let jsem pracoval v soukromém sektoru, pak jsem se nechal přesvědčit pro práci pro stát. Vždy jsem odešel sám a slušně. Tenhle rozchod pro mě byla první hrůzostrašná zkušenost, protože mi nikdo nevysvětlil, co jsem udělal špatně. Teď pan ministr upozorňuje, že dostanu 12 milionů odstupné. To bylo pro případ odvolání. Mohli jsme se rozejít slušně, dohodnout se a nemusel by ho platit."
04.08.2013 (18:06)  
Poslední reakce. Uvažování některých je skutečně tristní. J.Holibajda: ta částka O,5 mega je "jen" základní plat,k tomu je spousta bonusů,o kterých se nikdy níkomu ani nesnilo. Pokud chcete obhajovat tenhle systém "odměňování" u státní firmy,která je závislá na dotacích,nemá smyslu se s vámi o tom bavit. A zlatej padák,za který by se někde dal opravit kus trati,je podle vás taky naprosto v pořádku,že ano. Z těchhle názorů je mi opravdu na blití. Znovu opakuju...někdo na to na všechno musí zatraceně tvrdě vydělat-jinými slovy musíte to někde někomu jinému vzít. Pro mě je to prachsprosté tunelování a prožírání peněz daňových poplatníků,je to abslotuní výsměch všem,co jsou nuceni poslouchat bláboly o krizi, dalším utahování atd.atd. a kteří tvrdě makají a něco tu vytvářejí. A mimochodem...žádná studna není bezedná. Vzpomeňte si třeba na Sazku.
M: ty nikdy nezklameš...ale vlaky budou jezdit i bez GŘ s platem 1 mega,na to vem jed. Když to chceš dotovat...nic proti gustu. Já ne.
registrovaný uživatel M 
03.08.2013 (23:26)  
Zrusil bych post reditele, o vsem rozhodoval hlasovanim zamestnancu a vsem bych pridal 15 korun jako podil z usetrenyho platu.

Jinak 500K si dovedu predstavit celkem snadno. Kazdej mesic pri pohledu na hypoteku si predstavuju, ze je tam jenom tohle:-))
03.08.2013 (22:25)  
Drahos Svestka:
Pro mě je 500.000 měsíčně taky nepředstavitelná částka, ale zkusme se na to podívat trochu jinak:
Pokud pan Zelený zruší nákup Railjetů (čísla střelím od boku) za 40 mil/vůz a místo toho nakoupí něco jiného za běžných 45-50 mil/vůz, pak bude tento ředitel dražší než Žaluda, i kdyby tu práci dělal úplně zadarmo. Nevím, jestli to tak bude nebo nebude, takže ani nejsem schopen říct, zda je dražší Žaluda nebo Zelený. Chtěl jsem tím jen vysvětlit princip, který by se dal popsat i takto: pokud mi někdo ročně ušetří desítky milionů, tak se mi prostě vyplatí dávat mu za to půl mega měsíčně.

u firmy pracují kromě techniky i nějací lidi z masa a kostí,kteří na to na všecho musí vydělat...aby se tahleta sebranka mohla válet ve zlatě
Přesně tímto tónem se český plebs v hospodě u piva naváží nejen do dobře placených ředitelů, ale i do provozních zaměstnanců ČD a SŽDC (např.: "Ty nádražáci mě s..ou! Platim je ze svejch daní a oni maj větší plat než já a ještě by chtěli stávkovat, vyžírkové!!!")
registrovaný uživatel Kakov 
03.08.2013 (19:30)  
Drahos Svestka: mluvíte mi z duše
registrovaný uživatel Space 
03.08.2013 (16:23)  
VŘ na GŘ se vypisuje každou chvíli ve všech formách podniků. Láká-li vás komerční sektor, můžete se aktuálně přihlásit v Ostravě: http://www.jobs.cz/pd/492006258/?rps=233§ion=positions
Veřejné výběrové řízení se vypisuje i v dopravě, například současný ředitel pražského dopravního podniku (což je akciová společnost, jejímž jediným vlastníkem je hl.m.Praha) vzešel z otevřeného výběrového řízení z konkurence dalších 50 uchazečů a v DPP dříve nepůsobil.
Obdobně v ryze státním podniku dochází k VŘ na GŘ, například loni vypsalo Ministerstvo zemědělství VŘ na generála Povodí Labe.
Tedy žádné přímé nominace :) Samozřejmě se může stát, že úspěšný kandidát nevyhovuje novým majitelům a zejména novým ministrům (v případě státních podniků) - např. viz kauza Lesy ČR, které jsou stále bez GŘ...
Hodně štěstí ;)
03.08.2013 (15:43)  
Flexaretista: Patříte zřejmě mezi méně chápavé jedince. Aby bylo jasno...já nemám v úmyslu ucházet se o post GŘ. To ještě neznamená,že tu nemůžu napsat svůj názor,příp.nějakou tu zkušenost. Za tohle vedení ČD se hluboce stydím. A s hlupáky,kteří ani nechápou,že u firmy pracují kromě techniky i nějací lidi z masa a kostí,kteří na to na všecho musí vydělat...aby se tahleta sebranka mohla válet ve zlatě, se nehodlám bavit. Zřejmě jste někde zamrznul ve svým duševním i sociálním vývoji. Ostatně s tou technikou to taky není všechno zdaleka tak v pořádku,jak se tu neustále proklamuje. A toho zlatýho padáka mu zaplaťe sám se svých daní,když jste takovej jeho obdivovatel.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko