..: České dráhy převzaly 15 lokomotiv 109E. V pořádku ale nejsou :..

Škoda 109E / 380.003 na Žel–Rail 2009, Vrútky, foto: Josef Petrák Praha/Berlín — Aktualizováno ve 14.45 h — Čtyři roky uplynuly od doby, kdy mělo dojít k předání 20 lokomotiv Škoda 109E (řada 380) Českým drahám. Nyní se tak konečně stalo, i když dráhy převzaly pouze 15 lokomotiv - zbylé stroje získají v nejbližších dnech. Uzavření celé zakázky za 2,4 miliardy korun však ještě zdaleka není u konce. Nadále trvá spor o penále za pozdní dodání, dráhy požadují až 700 milionů Kč a dalších 200 milionů strhly škodovce z plateb. A vyřešené nejsou ani všechny závady, dráhy si stěžují na nižší výkon rekuperační brzdy, nefunkční napěťovou ochranu při údržbě stroje a problémy při přechodu na německý napájecí systém.

Dotazem u Deutsche Bahn redakce ŽelPage zjistila, že jednání se Škodou Transportation o dodávkách strojů 109E pokročila a příslušný odborný útvar přislíbil, nás bude vbrzku blíže informovat – pravděpodobně v příštím týdnu.

Zdroj: ČT 24, E15.cz


RaPa Poslat mail autorovi | 29.7.2013 (9:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Německo Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user arakain  mail  
07.08.2013 (19:49)  
371/2 mají jako českou zabezpečovačku LS90. A ten může jet souběžně s německou zabezpečovačkou (v kritickém úseku). 380 mají Mirel a zde není možné použít více zabezpečovacích systémů, než jeden. Takže zastavit, restartovat mašinu a jet dál. Vyřeší to snad ETCS.
06.08.2013 (11:39)  
Pikehead: Jenže tam dochází k přechodu ze střídaviny na střídavinu, kdežto ve Žlebu ze stejnosměru na střídavinu, kde se v lokomotivě aktivují/deaktivují jiné části obvodů a to bude nejspíš ten problém...
30.07.2013 (9:01)  
Koudy: ten "německý napájecí systém" je i v Rakousku, tam snad nějaké testy probíhaly i v přeshraničním úseku.

(Pokud se nejedná jen o elektriku, ale o celý profil mašiny pro DB Netz, tak je to nepřesnost článku.)
Registered user stoupa  mail  
30.07.2013 (8:15)  
Pro Jiří Bajer:

Vážně: Ve věci brzdění - nejní to náhodou zase otázka verifikace a validace SW, zejména z pohledu "common mode failure"?
Nevážně: Přechod na napěťovou soustavu 15 kV 16 2/ Hz? A kdy už konečně zkompatibilníme naše tratě, naši soustavu? :-)
30.07.2013 (8:11)  
Jiří Bajer: Řekl bych, že v Polsku posbírali informace za posledních 5 let a přidali k tomu informaci a tom, že lokomotivy se předávají dopravci. Jetsli si dobře pamatuju, tak nějakej problém s podvozkama v Německu byl, ale Škoda to upravila, snad. Ovšem čeští novináři se taky nevyznamenali...
29.07.2013 (21:58)  
Trochu mi to hlava nebere - na polském Inforailu také vyšel článek o převzetí 109E: http://inforail.pl/text.php?from=main&id=57746 V jeho závěru se píše, že problémy na DB jsou mj. s brzdami, přesněji s nedodržením norem, týkajících se brzd. Jak to tedy je? Blbne přejíždění na německý napájecí systém nebo brzdy? Nebo snad obojí, případně ještě něco dalšího?
Registered user JB 
29.07.2013 (21:20)  
Ladislav16: Po pěti letech, necelých, od září 2008. Ten rok, který měli na odladění, musíte započítat taky. 4 roky je velikost zpoždění.
Registered user JB 
29.07.2013 (21:13)  
Koudy: Je možné, že se to zjistilo při zkouškách na ŽZO.
29.07.2013 (15:26)  
Koudy: Aspoň že u nás. Jen doufám, že schvalování a odstraňování závad půjde rychle a bude to snad už v nejbližší době vše ok.
Registered user Koudy 
29.07.2013 (14:32)  
Ladislav: V ČR je schváleno.

Kolikrát to dělení do Němec přejížděli, že s tím ČD mají takové "zkušenosti"?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko