Praha/Berlín — Aktualizováno ve 14.45 h — Čtyři roky uplynuly od doby, kdy mělo dojít k předání 20 lokomotiv Škoda 109E (řada 380) Českým drahám. Nyní se tak konečně stalo, i když dráhy převzaly pouze 15 lokomotiv - zbylé stroje získají v nejbližších dnech. Uzavření celé zakázky za 2,4 miliardy korun však ještě zdaleka není u konce. Nadále trvá spor o penále za pozdní dodání, dráhy požadují až 700 milionů Kč a dalších 200 milionů strhly škodovce z plateb. A vyřešené nejsou ani všechny závady, dráhy si stěžují na nižší výkon rekuperační brzdy, nefunkční napěťovou ochranu při údržbě stroje a problémy při přechodu na německý napájecí systém.
Dotazem u Deutsche Bahn redakce ŽelPage zjistila, že jednání se Škodou Transportation o dodávkách strojů 109E pokročila a příslušný odborný útvar přislíbil, nás bude vbrzku blíže informovat – pravděpodobně v příštím týdnu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
(Pokud se nejedná jen o elektriku, ale o celý profil mašiny pro DB Netz, tak je to nepřesnost článku.)
Vážně: Ve věci brzdění - nejní to náhodou zase otázka verifikace a validace SW, zejména z pohledu "common mode failure"?
Nevážně: Přechod na napěťovou soustavu 15 kV 16 2/ Hz? A kdy už konečně zkompatibilníme naše tratě, naši soustavu? :-)
Kolikrát to dělení do Němec přejížděli, že s tím ČD mají takové "zkušenosti"?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.