..: Od prosince bude na Slovensku jezdit více vlaků :..

971.001 ZSSK, Žilina, 27. 5. 2010, foto: Josef Petrák Bratislava — Slovenské Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v páteční tiskové zprávě oznámilo posílení vlakové dopravy na území celého Slovenska. Podle ministra Jána Počiatka dojde v prosinci 2013 k navýšení ročního objemu objednávaných vlakových kilometrů o 480 tisíc; jedná se o první rozšíření ministerské objednávky po dlouhé době. Další dobrou zprávou je schválení finančního příspěvku ve výši 170 milionů eur na 29 nových klimatizovaných souprav, a to z Operačného programu Doprava.

Kde se posílení dočkáme?

Od prosince 2013 dojde k posílení počtu vlaků na vybraných tratích (označeny modře), foto: Železničná spoločnosť Slovensko Více než třetina přiobjednaných vlakokilometrů bude použita na rozšíření dálkového spojení Praha - Olomouc - Valašsko - Púchov - Žilina, místo současných čtyř párů expresních vlaků jich vyjede šest. V regionální dopravě dojde k posílení dopravy především v okolí Žiliny, Košic a Zvolena dle následující tabulky. Na zmíněných tratích vyjedou nové spoje a též dojde k rozšíření dnů jízdy vlaků stávajících.

OblastTrať
severní Slovensko Nové Mesto nad Váhom - Trenčín
Žilina - Rajec
Žilina - Čadca
Žilina - Liptovský Mikuláš
Myjava - Vrbovce
východní Slovensko Košice - Štrba
Poprad-Tatry - Stará Ľubovňa
Košice - Prešov - Lipany
Košice - Čierna nad Tisou
Prešov - Humenné
Prešov - Bardejov
střední Slovensko Fiľakovo - Tisovec
Lučenec - Utekáč
Brezno - Banská Bystrica
rozhraní západního a severního Slovenska Nitra - Topoľčany - Prievidza

Zdroj: Tisková zpráva MDVRR SR


Radek Papež Poslat mail autorovi | 25.7.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dano68 
02.08.2013 (16:57)  
Podľa mediálnych správ sa budú rušiť aj rýchliky na trati Bratislava - Žilina

To určite je len vtip. Už teraz(hlavne cez prázdniny) sú vlaky preplnené. Tam už nieje čo škrtať...
29.07.2013 (9:28)  
Jinak autobus to mezi Vsetínem a Púchovem rozhodně nedá za stejnou dobu. Ta silnice je samá zatáčka, ve všední dny dost kamionů a na slovenské straně jedna dedina za druhou. Ohledně cesty přes Makov to už popsali lépe kolegové přede mnou.
29.07.2013 (9:26)  
Jirka Panther: vzduch se vozí až z Lidče do Púchova. Moje zkušenost coby pravidelného cestujícího o pátkách a nedělích/pondělích ráno. Na diskusi je možná omezení některých spojů jen jako víkendových (pátek - neděle), ale rozhodně si nemyslím, že rozseknout to busem je dobrý nápad. Na přestupu v Púchově vídám cca 40-60 lidí, což mi nepřijde málo.
28.07.2013 (10:09)  
Díky za reakce. Je fakt, že Olomouc - Žilina každou hodinu se zdá být luxus, ale tím, že je to prakticky po dvou úplně jiných tratích, tak bych to takto nesrovnával. Myslím, že je to navrženo optimálně. Jezdit po 4 hodinách, to už můžu jezdit jen ráno a večer a za pár let až bude Rychlostní silnice to zaříznout úplně.

K NAD ValMez-Makov-Bytča-Žilina - je to z pohledu plzeňáka luxusní silnice - takovou máme v celém kraji jen v délce 30km. Myšlenka byla především kvůli stavební činnosti, která se nebude odehrávat až napadne metr sněhu. Znám tu silnici dobře z mládí, ale nevím jak je nyní zasekaná kamiony. Ty by mohly dělat problém.

Jasně, i v případě NAD dojet do Vsetína, za ten úlet se omlouvám.
Ad Farkaš: Dvouhodinový takt je limit. V Bavorsku jezdí hodinový. Pokud je lidí skutečně málo, jede jeden vozejk (naše řada 841). O víkendu by mně netrápil vůbec dvouhodinový takt i u velkých měst, ale musí fungovat návaznosti, což je zpravidla problém. Čím řidší takt, tím méně návazností lze udělat. Jednodušší je jezdit pořád stejně po hodině, jen měnit kapacitu soupravy (pracovní dny x víkend).

Jestliže je souprava v úseku Vsetín - Žilina prázdná, tak bych tam vážně dal ty autobusy. Praha - Norimberk jezdí úspěšně DB Bus, protože trať stojí za h.... a dalších 35 let ještě bude. Mezilehlé zastávky (včetně Plzně) obsluhují pomalé vláčky složené z přebarvených ojetin.
27.07.2013 (18:58)  
Jirka Panther: Rozhodně vlaky od Hranic nekončit ve Valmezu, dovézt je až na Vsetín. Přímý bus pojede po velmi přetížené silnici, za méně než 30 minut to na Vsetín ve špičkách nestihne. Vlak 16 minut. Také rozbijete přípoje jak na Karlovickou trať, tak do všech ostatních směrů.
A pokud jste myslel NAD přes Rožnov a Makovský průsmyk, tak budete mít v zimě problém se sjízdností, autobus by nemusel dojet. Doporučuju projet, ideálně v létě. Teda pokud nemáte strach z hloubek, to byste si vytrpěl očistec.
25.07.2013 (16:53)  
Radek Papež, okolo BA sa má v prímestskej doprave vyškrtnúť cca 500.000 vlkm (napr. vyškrtnutý 1 pár sedlovýccvlakov BA-Kúty). Podľa vyjadrení GR ZSSK je tu vlakov dosť. Toto bol stav cca pred mesiacom.

Jirka Panther, ak prímestská doprava okolo BA vyzerá tak, že vlak ide raz za 2 h (sedlo, víkendy), tak sa mi zdá pnajmenšom smiešne, ak sa doprava posilňuje na ramene s výrazne nižším využitím. Myslím, že cca 1h takt Olomouc - Žilina je v celkovom kontexte luxus...
25.07.2013 (15:08)  
Ad Vsetín - Žilina: Z pohledu od demarkační čáry se mně líbí, že na nejrychlejším (protože zatím nejkratším) spojení přes Valachy pojedou Ex ve dvouhodinovém taktu, což je základní podmínka nevozit vzduch. Pokud by dle některých názorů skutečně převládala hmotnost vzduchu nad cestujícím substrátem - pak nabízím do diskuse tento návrh:

Ex ukončit ve ValMezu a odtud vést do Žiliny náhradní autobusovou dopravu. Do dokončení koridorizace Povážské trati by to bylo i rychlejší. Současně by se mohla udělat rekonstrukce kolejí a trolejového vedení z ValMezu do Púchova. Rychlost se tam dá zvýšit na průměrných 95km/h (při I=130mm, což dnes provozované stroje a vozy umožňují)
editor nebo admin ŽP Radek Papež  mail  
25.07.2013 (13:58)  
R. Farkaš: Ale kdepak.
Pripomenul, že v grafikone 2013/2014 nedôjde k rušeniu žiadnych tratí a ani k redukcii spojov na existujúcich tratiach.
25.07.2013 (13:46)  
Na najsilnejších tratiach ako Rimavská Sobota - Tisovec sa doprava znova posilní a na najslabších ako Bratislva - Malacky sa zase oslabí.
Podľa mediálnych správ sa budú rušiť aj rýchliky na trati Bratislava - Žilina ale naopak zavedú sa nové (vzduchovy) medzi Žilinou a Vsetínom.
Dopravná polika SR v praxi...
25.07.2013 (10:56)  
Zato na Bratislavu a okolie sa stat ukazkovo vybodol. Dakujeme, aspon som sa utvrdil v tom koho (ne)volit.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko