Tallin — Estonian Rail Services (E.R.S.) obnovuje svůj vozový park a doplní ho o 15 nových diesel-elektrických lokomotiv Evolution TE33AC od kazašské společnosti Lokomotiv Kurastyru Zauyty (LKZ). Jednání se vedou od roku 2010, v prosinci 2011 byl na dobu pěti měsíců výrobním závodem zapůjčen stroj č. 80 k provozním testům. Smlouva o dodávce byla uzavřena letos v květnu. Lokomotivy budou dodány v průběhu let 2013 až 2014.
E.R.S. je největší estonský soukromý železniční dopravce. Byl založen v roce 2003. Je 100% dceřinou společností Vopak E.O.S. – největšího a jediného provozovatele terminálu ropných produktů v oblasti Baltského moře. Vopak EOS je společným podnikem nizozemské společnosti Royal Vopak a Global Ports Investments se sídlem na Kypru.
Vývoj nové lokomotivy prošel několika fázemi. Kazašská společnost testovala a certifikovala své lokomotivy v Rusku. První fáze testů probíhala od roku 2011. Po ní došlo k některým změnám v konstrukci stroje. Upravovaly se věci vyplývajíc z potřeb elektromagnetické kompatibility. Další požadavky se týkaly snížení teploty výfukových plynů a snížení povrchové teploty nádrže nafty. Řešila se chybějící zpětná vazba při poruše silových obvodů. Došlo i k ergonomickým úpravám na stanovišti strojvedoucího. Všechny připomínky certifikačního úřadu byly odstraněny a v březnu 2013 absolvovala lokomotiva provozní zkoušky, kdy na úseku Pavlodar – Ayagoz – Semipalatinsk najezdila 5000 kilometrů. V současné době probíhá v Rusku druhá fáze certifaikačního řízení, která by měla být ukončena ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Technické údaje lokomotivy TE33A:
- výkon motoru: 3356 kW / 4564 PS
- přenos výkonu AC/AC s s axiální regulací trakce
- dvanáctiválcový čtyřtaktní motor GEVO
- šest trakčních asynchronních motorů vyvíjí tažnou sílu 534 kN při rozjezdu, v nepřetržitém režimu pak 427 kN
- maximální rychlost: 120 km / h
- nápravový tlak: 23 t ± 3 %
- měrná efektivní spotřeba paliva: 192 g ⋅ kW−1 ⋅ h−1
- spotřeba paliva na volnoběh: 8,80 kg / h
- rozchod: 1520 mm
- bezpečnostní systém: CLUB-U
Výrobce lokomotiv – Lokomotiv Kurastyru Zauyty – je dceřiná společnost národního podniku Kazakhstan Temir Zholy (Kazachstánské dráhy). Matka LKZ uzavřela v roce 2006 s americkou společností GE Transportation Systems smlouvu na výrobu 310 lokomotiv Evolution, označených jako TE33A. První desítka byla smontována v v pensylvánském závodě GE v Erie, zbývající pak v kazašské Astaně.
Zdroje: Baltic Transport Journal, LKZ, Vopak E.O.S.
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.