..: Estonsko bude mít nové lokomotivy :..

TE33A, foto: LKZ Tallin — Estonian Rail Services (E.R.S.) obnovuje svůj vozový park a doplní ho o 15 nových diesel-elektrických lokomotiv Evolution TE33AC od kazašské společnosti Lokomotiv Kurastyru Zauyty (LKZ). Jednání se vedou od roku 2010, v prosinci 2011 byl na dobu pěti měsíců výrobním závodem zapůjčen stroj č. 80 k provozním testům. Smlouva o dodávce byla uzavřena letos v květnu. Lokomotivy budou dodány v průběhu let 2013 až 2014.

E.R.S. je největší estonský soukromý železniční dopravce. Byl založen v roce 2003. Je 100% dceřinou společností Vopak E.O.S. – největšího a jediného provozovatele terminálu ropných produktů v oblasti Baltského moře. Vopak EOS je společným podnikem nizozemské společnosti Royal Vopak a Global Ports Investments se sídlem na Kypru.

Vývoj nové lokomotivy prošel několika fázemi. Kazašská společnost testovala a certifikovala své lokomotivy v Rusku. První fáze testů probíhala od roku 2011. Po ní došlo k některým změnám v konstrukci stroje. Upravovaly se věci vyplývajíc z potřeb elektromagnetické kompatibility. Další požadavky se týkaly snížení teploty výfukových plynů a snížení povrchové teploty nádrže nafty. Řešila se chybějící zpětná vazba při poruše silových obvodů. Došlo i k ergonomickým úpravám na stanovišti strojvedoucího. Všechny připomínky certifikačního úřadu byly odstraněny a v březnu 2013 absolvovala lokomotiva provozní zkoušky, kdy na úseku Pavlodar – Ayagoz – Semipalatinsk najezdila 5000 kilometrů. V současné době probíhá v Rusku druhá fáze certifaikačního řízení, která by měla být ukončena ve třetím čtvrtletí letošního roku.

TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ

Technické údaje lokomotivy TE33A:

  • výkon motoru: 3356 kW / 4564 PS
  • přenos výkonu AC/AC s s axiální regulací trakce
  • dvanáctiválcový čtyřtaktní motor GEVO
  • šest trakčních asynchronních motorů vyvíjí tažnou sílu 534 kN při rozjezdu, v nepřetržitém režimu pak 427 kN
  • maximální rychlost: 120 km / h
  • nápravový tlak: 23 t ± 3 %
  • měrná efektivní spotřeba paliva: 192 g ⋅ kW−1 ⋅ h−1
  • spotřeba paliva na volnoběh: 8,80 kg / h
  • rozchod: 1520 mm
  • bezpečnostní systém: CLUB-U
Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ

Výrobce lokomotiv – Lokomotiv Kurastyru Zauyty – je dceřiná společnost národního podniku Kazakhstan Temir Zholy (Kazachstánské dráhy). Matka LKZ uzavřela v roce 2006 s americkou společností GE Transportation Systems smlouvu na výrobu 310 lokomotiv Evolution, označených jako TE33A. První desítka byla smontována v v pensylvánském závodě GE v Erie, zbývající pak v kazašské Astaně.

Zdroje: Baltic Transport Journal, LKZ, Vopak E.O.S.


Vlad Poslat mail autorovi | 15.7.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Svět Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
17.07.2013 (18:53)  
Jsou to amatéři. Správný portrét führera vypadá přece takhle.
http://www.flickr.com/photos/robotman/1078903192/
15.07.2013 (23:03)  
Aha, tož na odkazu od Zlámalíka je zřejmé, že je to licencovaná stavebnice od GE.

Takovou montáž by mohli zvládnout i Kazaši v kvalitě přijatelné pro estonského alternativce zatíženého žíznivým a čadícím ruským šrotem...
15.07.2013 (22:54)  
Nevím, zda to souvisí s touto zakázkou, ale Škoda má dodávat do Kazachstánu pohony pro GE, viz http://www.podnikovyzpravodaj.cz/aktualita/dalsi-miliardova-zakazka-pro-skodu-transportation-tentokrat-pro-kazachstan
15.07.2013 (20:55)  
Ohledně designu souhlasím s CityLizardem, že si s tím moc hlavu nelámali - vypadá to jako nákladní vůz s oknem pro strojvedoucího v horní části.
Pěkná je třeti fotka, kde z toho asi zkouší vytvořit dvoudílnou lokomotivu s využitím stávajícího vozového parku :-)
Jinak chybějící zpětná vazba při poruše silových obvodů je podle me celkem podstatná věc :-)
15.07.2013 (15:25)  
Pikehead: Však oni to Kazaši ani nevymysleli, ani nevyrábějí, jen montují dohromady (asi pod dozorem lidí z té americké GE Industries - viz příspěvek p.Zlámalíka).
15.07.2013 (15:09)  
Omlouvám se za mírný OT, ale co se týče designu jsem takovou ohavnost snad ještě na kolejích neviděl...
15.07.2013 (14:38)  
Já bych ty Kazachy až tak nepodceňoval. Nazarbajev je mezi středoasijskými führery ještě relativně osvícený a štědře investuje do průmyslu i technologického vývoje (zdroje tu jsou, bo nerosty). Průšvih je, že se na něj, stejně jako na ostatní führery, lepí čím dál více přisírků a odkláněčů veřejných peněz, takže je otázkou času, kdy overbastarding dosáhne kritické hodnoty a stáhne kazašskou ekonomiku do kopru.
15.07.2013 (11:41)  
Kazasi? Od toho naroda bych cekal, ze umi vyborne slechtit kone a poniky, mozna jeste vyrabet luky, ale stroje? V nejlepsim pripade licencni Cina, ale dodavat to to Evropy?
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
15.07.2013 (11:19)  
For Pikehead:

Souhlasím, že skutečnost, že kazašský závod LKZ otevíral osobně doživotní president a Vůdce Nursultan Nazarbayev a následně souhlasil s umístěním svého portrétu tak, jak poslední foto dokumentuje, posunulo stroj montovaný z komponent jakéhosi GE na novou, vyšší a nejvyšší kvalitu. :-)
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
15.07.2013 (10:14)  
K lokomotivě jsem našel toto: http://en.wikipedia.org/wiki/TE33A, celá série pak je zde: http://en.wikipedia.org/wiki/GE_Evolution_Series
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko