Londýn — Spojnice Londýna a Glasgow přes Birmingham, Manchester a Liverpool, označovaná jako West Coast Main Line (WCML), se díky iniciativě Network Rail (NR) dočká řady vylepšení. NR představil podrobnosti o řadě projektů, do který je připraven investovat 40 milionů liber šterlinků (v přepočtu zhruba 1,2 miliardy korun). Některé z projektů jsou už v běhu. Cílem investic je třeba zajištění bezpečnosti trakčního vedení výstavbou nového oplocení nebo snížení zpoždění vlaků způsobené vandalismem. Na trati je již delší dobu maximální provozní rychlost 100 až 125 mil/h (160 až 200 km/h), současné úpravy ji ale nezvýší.
Tým techniků prošel celou trasu mezi Londýnem a Rugby a doporučil řadu vylepšení pro zvýšení spolehlivosti infrastruktury – zejména úpravy nadzemního vedení, které by se měly provést nad rámec pravidelné údržby a revizí. Pro měření byla použita i dvě speciálně upravená pendolina. Na nejohroženějších místech mezi Londýnem a Rugby se vystaví přes 11 mil nového oplocení, které zabrání vstupu do kolejiště jak lidem, tak hospodářským zvířatům. Další bezpečnostní prvky se budou instalovat mezi stanicemi Watford a Milton Keynes – jejich snahou bude minimalizace sebevražd, které v daném úseku v poslední době výrazně komplikují dopravu. Letos v červenci se na 18mílovém úseku v okolí Wiganu měnily výhybky, v příštím roce to čeká úsek v okolí Watfordu. Věcí znalí ale komentují, že částka 40 milionů liber nevyřeší zdaleka všechny problémy na trati způsobené zanedbanou údržbou.
WCML se dočkala během posledních pěti let výrazného zvýšení poptávky cestujících po železniční přepravě. Jeden z hlavních dopravců na trati – Virgin Trains – proto uvažuje o navýšení počtu spojů z Londýna do Blackpoolu a Sherwsbury, ale prozatím se dostal do problémů, neboť tamější správce dopravní cesty (ORR) pro něj dosud nenašel volný prostor. Virgin Trains ale připravily novou žádost a doufají, že od května 2014 by mohly nové spoje vyjet. Jedním z kroků, které to možná dovolí, by mohly být i nyní probíhající stavební práce, které by mohly zvýšit kapacitu tratě (odstupy mezi vlaky).
Zdroje: London 24, London Evening Standard, Rail, Rail Express, Wikimedia Commons
Nemyslim to nijak zle a dost mozna se pletu.
Jaky vandalismus muze zpozdit vlak?
Vydávat ORR za "správce dopravní cesty" je dost nepřesné. ORR je státní regulator, který kontroluje činnost správce - firmu Network Rail. Viz
http://www.rail-reg.gov.uk/server/show/nav.75:
The Office of Rail Regulation is the independent safety and economic regulator for Britain's railways.
Network Rail is the private sector monopoly owner and operator of the national rail network ... Our principal economic function is to regulate Network Rail's stewardship of the national rail network.
Cílem investic je třeba zajištění bezpečnosti trakčního vedení výstavbou nového oplocení
To ti sebevrazi lezou přes plot na sloupy trakčního vedení, aby si "šahli na drát" nebo aby z nich skočili před přijíždějící vlak?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.