..: Investice do trati Londýn – Glasgow :..

Virgin Trains - Super Voyager, Glasgow, foto: Adambro Londýn — Spojnice Londýna a Glasgow přes Birmingham, Manchester a Liverpool, označovaná jako West Coast Main Line (WCML), se díky iniciativě Network Rail (NR) dočká řady vylepšení. NR představil podrobnosti o řadě projektů, do který je připraven investovat 40 milionů liber šterlinků (v přepočtu zhruba 1,2 miliardy korun). Některé z projektů jsou už v běhu. Cílem investic je třeba zajištění bezpečnosti trakčního vedení výstavbou nového oplocení nebo snížení zpoždění vlaků způsobené vandalismem. Na trati je již delší dobu maximální provozní rychlost 100 až 125 mil/h (160 až 200 km/h), současné úpravy ji ale nezvýší.

WCML - mapa, foto: Network Rail Tým techniků prošel celou trasu mezi Londýnem a Rugby a doporučil řadu vylepšení pro zvýšení spolehlivosti infrastruktury – zejména úpravy nadzemního vedení, které by se měly provést nad rámec pravidelné údržby a revizí. Pro měření byla použita i dvě speciálně upravená pendolina. Na nejohroženějších místech mezi Londýnem a Rugby se vystaví přes 11 mil nového oplocení, které zabrání vstupu do kolejiště jak lidem, tak hospodářským zvířatům. Další bezpečnostní prvky se budou instalovat mezi stanicemi Watford a Milton Keynes – jejich snahou bude minimalizace sebevražd, které v daném úseku v poslední době výrazně komplikují dopravu. Letos v červenci se na 18mílovém úseku v okolí Wiganu měnily výhybky, v příštím roce to čeká úsek v okolí Watfordu. Věcí znalí ale komentují, že částka 40 milionů liber nevyřeší zdaleka všechny problémy na trati způsobené zanedbanou údržbou.

WCML se dočkala během posledních pěti let výrazného zvýšení poptávky cestujících po železniční přepravě. Jeden z hlavních dopravců na trati – Virgin Trains – proto uvažuje o navýšení počtu spojů z Londýna do Blackpoolu a Sherwsbury, ale prozatím se dostal do problémů, neboť tamější správce dopravní cesty (ORR) pro něj dosud nenašel volný prostor. Virgin Trains ale připravily novou žádost a doufají, že od května 2014 by mohly nové spoje vyjet. Jedním z kroků, které to možná dovolí, by mohly být i nyní probíhající stavební práce, které by mohly zvýšit kapacitu tratě (odstupy mezi vlaky).

Zdroje: London 24, London Evening Standard, Rail, Rail Express, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 14.8.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Spojené království


14.08.2013 (22:10)  
Vlad: Aha... Rekl bych ze kradez neni vandalismus. A skutecne tam dochazi (v nezanedbatelne mire) k tomu, ze tam nekdo urve kabel a neukradne ho? Myslim ze u nas se to nestava.

Nemyslim to nijak zle a dost mozna se pletu.
14.08.2013 (21:34)  
SYN: Ono je to možný, nejen do Kanady, ale i do Anglie "emigrovali" nějací naši indiáni....
14.08.2013 (19:48)  
zpoždění vlaků způsobené vandalismem
Jaky vandalismus muze zpozdit vlak?
registrovaný uživatel SYN 
14.08.2013 (10:11)  
anebo už i tam hynou při pokusech o krádež mědi z TV...
registrovaný uživatel arj 
14.08.2013 (9:52)  
tamější správce dopravní cesty (ORR)

Vydávat ORR za "správce dopravní cesty" je dost nepřesné. ORR je státní regulator, který kontroluje činnost správce - firmu Network Rail. Viz
http://www.rail-reg.gov.uk/server/show/nav.75:
The Office of Rail Regulation is the independent safety and economic regulator for Britain's railways.
Network Rail is the private sector monopoly owner and operator of the national rail network ... Our principal economic function is to regulate Network Rail's stewardship of the national rail network.

Cílem investic je třeba zajištění bezpečnosti trakčního vedení výstavbou nového oplocení

To ti sebevrazi lezou přes plot na sloupy trakčního vedení, aby si "šahli na drát" nebo aby z nich skočili před přijíždějící vlak?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko