..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
18.12.2014 (15:23)  
No jo, spojení z venkova do Stromovky - taky jsem to asi dvakrát využil.. Musíme si stanovit priority; buď chceme železnici jako zábavní prvek (lidová technická zábava, jak říká pan Kočka, něco jako dům hrůzy) k využití párkát ročně, nebo jako atraktivní bagr k návozu obyvatel okolí Prahy do města (aby nejeli autem). Obě funce se někdy dají úspěšně zkloubit, ale pokud to někde nejde, je třeba si vybrat.

když by to samozřejmě šlo, to zas ne že ne).

Šlo by to, jen by se ta stanice každou půlhodinu na pár minut zbytečně zašpuntovala.
18.12.2014 (15:21)  
Ještě k jiné StČ trati: Taky mně přijde zvláštní, že SŽDC kilometrově nezkrátila úsek Benešov - Votice. Ani loni, ani letos.
18.12.2014 (15:17)  
Keprt: Psal jsem jen víkendově a současně chápu, že takové výjimky nikdo realizovat nebude (i když by to samozřejmě šlo, to zas ne že ne). Ta ztráta Stromovky je prostě škoda.
18.12.2014 (15:15)  
Ještě k 091, po téměř ročních zpožďováních (někdy i výrazných) a výlukách si neskutečně užívám, že se začalo jezdit včas. Skoro si říkám, že v úseku Masna-Roztoky mohli minutu ubrat. Je to takový latentní pozitivní efekt nového GVD.
registrovaný uživatel Keprt 
18.12.2014 (15:12)  
Jízda křížem přes obě zhlaví; střídavé zastavování tu či onde; někdy tam, jindy tam - ne, ne, ne - to vše jde proti principům intenzivní příměstské železnice, která se prostě bohužel musí vejít na dvě traťové koleje s dalšími dvěma vrstvami dálkovky a poměrně intenzivní nákladkou.
18.12.2014 (14:56)  
Keprt: Jasně, já to beru. Jen takové povzdechnutí... kdyby se bylo udělalo jedno nástupiště u budovy a o víkendu by se střídavě stavělo P/B s tím, že vlaky ven z Prahy by zajely na nesprávnou kolej, to by se mi líbilo nejvíc.
registrovaný uživatel Keprt 
18.12.2014 (13:10)  
Martin Špád: přinejměnším stejně důležitým motivem pro akci Podbaba, jako přestupy, byla likvidace úrovňového nástupuv Bubenči, který byl významným dopravním špuntem. Tím, že by vlak zastavil na obou místech, by se ta špuntotvornost ještě zesílila a pokud by se chtěl udělat Bubeneč mimoúrovňově, znamenalo by to buď likvidaci jeho dopravního významu (zkrácení dopravních kolejí) a nebo znemožnění Podbaby (posunutí zhlaví ke Kralupům). Zkrátka nelze mít mimoúrovňové Podbabu a Bubeneč a zároveň dost dlouhé dopravní koleje. O míře atraktivity Podbaby/Bubenče pro cestující snad netřeba diskutovat.
18.12.2014 (12:54)  
Keprt:
Zásadně lepší by bývalo bylo zachovat i Bubeneč, minimálně pro víkendový provoz. Bohužel to nešlo z finančních důvodů. Vlastní uzel Podbaba je fajn, akorát to celé nemuselo trvat tak dlouho.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
18.12.2014 (11:56)  
Ale vždyť z tý Podbaby nejednou jen tramvaje, ale i autobusy na Kulaťák a vždy se dá nějaké spojení najít. Kor když člověk potřebuje "jen na metro" a pak dál do centra.

Člověk, který se pohybuje v PID tak nějak denně už zná různé varianty tras a kdo jede jednou za měsíc za dochtorem, tak si dá rezervu. Když se "na vlak neběhá ale čeká", tak si může taky počkat těch pět minut na další tramvaj, ne? Nebo jet tím autobusem, který tam jezděj ve frekvenci metra...
registrovaný uživatel Keprt 
18.12.2014 (9:56)  
A přestup na tramvaj je ukázkový příklad, jak by to nemělo vypadat.

Prosím o návrh ZÁSADNĚ lepšího řešení uzlu Podbaba. Měl jako laika napadnou drobné změny k lepšímu, člověk s dopravním vzděláním jistě navrhne, jak by to tam tedy mělo vypadat.
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko