..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
06.01.2015 (14:20)  
Jiří Průša: Stojím si za tím, co jsem napsal. Reálně v JŘ má být :45. To nesouvisí s rekonstrukcí, je to celá léta chybně :44, za 4 minuty se z Masny na staré Holešovice prostě vlak po stávající infrastruktuře nedostane.
Honza: Co jsem četl na netu, Negrelák letos bude nejvýše projekt. "Křižování" v zastávce se teď zlepšilo, protože Osy od Kralup již nejezdí zpožděné, a proto zastávkou projedou dřív než protios z Masny.
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.12.2014 (23:20)  
Myslíte, že se Negrelák zavře? To už se podařilo vyřešit spory s UAN Florenc?
Holešovice zastávka je úplně na ho..., kvůli úrovňovýmu nástupišti musí osobák z Masny čekat v Bubnech, aby nepřejel lidi vystupující z toho ešusu, co přijíždí od Kralup. Nehledě na to, že to vede úplně "nikam". V rámci reko Masna + Negrelák, by se mohla zrekonstruovat i tato otřesná zastávka.
25.12.2014 (14:34)  
Martin Špád Kde jse vzal odjezd xx:45? Je stále xx:44. Odjezd ani více urychlit nejde dostanete se do kolize s Ex (R) xx:39 z Holešovic, kvůli následným mezidobím os nemůže být na stromovce dřív než xx:45. Navíc je nejisté jak bude vypadat JŘ ve chvíli kdy se v létě zavře Negrliho viadukt.
registrovaný uživatel Pazzy 
23.12.2014 (22:13)  
Martin Špád já psal "už se tam něco staví", nikoli "už tam něco staví" ;)
Jedná se o to, že mají dvě zastávky, poměrně blízko u sebe a docházková vzdálenost z nejbližší zastávky nic moc. Nevím, jestli na tom sídlišti bydlí dost lidí na vlakovou zastávku.
23.12.2014 (14:31)  
Na zrychlení průjezdu Bubenčí mohl reagovat i nový JŘ 091: Masna .40, Holešovice zastávka .45 (celé roky je .44 a jednou jedinkrát jsem zažil odjezd .44:30) a naopak ubrat 1 min v úseku Podbaba-Sedlec a zřejmě již nepotřebnou minutovou rezervu v úseku Sedlec-Roztoky. Celkově by se tedy cesta Masna-Žalov a dále o 1 minutu zkrátila. Což by odpovídalo té investici.
23.12.2014 (14:17)  
Poborskiii: Díky za vysvětlení, měl jsem za to, že zkrácení bylo větší. Je to tedy O.K.

Pazzy: Zastávka Chýně-jih je od nového GVD v provozu, stejně jako Praha-Kačerov a v MSL Frenštát p/R město.
22.12.2014 (7:32)  
Těsné (ne)přípoje souvisejí se zastavováním jen částečně. Sám bych se i tak nerad spoléhal na spojení, kde o čekání rozhoduje náskok vlaku, použitá kolej, moje vzdálenost od podchodu a rychlost běhu. Jízdní řád by měl být sestaven tak, aby co nejvíce spojů pokud možno navazovalo. A kde to jinak nejde, tak i s úpravami infrastruktury. Potřebné jízdní vlastnosti vozidel předpokládám. A když už na pražském hlavním nádraží není ani pořádná restaurace, kde by se dala ta nejvýše hodina přečkat, tak to docela naštve.
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.12.2014 (23:33)  
Radek Strnad: příjezd na hlavák je stejný jako vloni, ale minuta se přidala již rok před tím (asi kvůli těm výlukám co byly přes rok a díky Podbabě to zůstalo), v opačném směru se ubraly 3 minuty ve prospěch Podbaby.
Taky jsem si myslel, že když zmizí ta šedesátka, že to bude ryvhlejší.
registrovaný uživatel Pazzy 
21.12.2014 (20:42)  
Jak je to s tou Chýní-jih? To tam budou dvě stanice? Aby to nedopadlo jako severní výstup na Stodůlkách. Už se tam něco staví?
21.12.2014 (19:01)  
Já hlupák si myslel, že odpadnutím pomalého průjezdu Bubenčí a při nezastavování v Podbabě se to s odřenýma ušima stíhat bude. Většinou stojí také na 6.neb 7.nást. a často se stalo, že rychlík od Děčína přijel o minutku dvě dřív.
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko