Berlín — Dvacet let od zahájení komerčního provozu Eurotunelu pod kanálem La Manche mezi Velkou Británií a Francií se konečně otevírá možnost jeho komerčního využití v osobní dopravě i pro další dopravce. Po tříletém úsilí a zkoumání bezpečnostních aspektů bylo povolení uděleno DB se vozidly ICE od společnosti Siemens. Informaci podala společnost provozující Eurotunel, zprávu pak přinesly agentury a média dne 14. června 2013. Tunel se má obecně otevřít všem, kdo splní bezpečnostní a další technické parametry. Dosud zde v osobní dopravě jezdily pouze vlaky dopravce Eurostar, dceřiné společnosti SNCF. Potěšení nad rozhodnutím úřadů a doporučením komise vyjádřil i šéf Eurotunnelu Jacques Goudon s tím, že „jde o pokrok pro miliony cestujících“. Oproti současným cca 10 milionům cestujících ročně si od vstupu Deutsche Bahn na trasu pod kanálem slibují nárůst o zhruba 3 až 4 miliony. DB rovněž uvažují o pravidelném provozu mezi Frankfurtem nad Mohanem a Londýnem, avšak pravděpodobně až od roku 2016, po dodávce nových souprav.
V časově shodném okamžiku byla vydána zpráva, že Siemens získal zakázku na dodávku regionálních vlaků do Velké Británie. Jde o 1140 vozidel v hodnotě řádově 1,9 mld. eur. Konkurenční Bombardier reagoval sdělením, že tímto rozhodnutím je v jeho továrnách ohroženo na 1400 pracovních míst.
Zdroje: AFP, DPA, n-tv, t-online.de, ZDF Teletext
1 2 | Zpráv na stránku: |
V zájmu zachování psychického zdraví jsem louskal jen co jsem potřeboval. :-D
A nedivil bych se, kdyby AGV vyšlo jako úspornější (zelenější) agitka-neagitka.
Zelena agitka jako vysita.
Ovšem tady se už píše o plném nasazení do Francie a Belgie nejdříve koncem roku 2016 s tím, že nějaké plány na prodlužování do Londýna má smysl realizovat až pak: http://www1.deutschebahn.com/file/3280422/data/2012_gb_dbkonzern.pdf
To naprosto souhlasí se Stoupovým odkazem, že pro Londýn žádný časový plán nemají.
To je celkem dobrá zpráva. Myslím, že EUROSTARu konkuŕence jedině prospěje a povede to ke snížení ceny dnes velmi drahých jízdenek,
podotkl cesky cestujici, ktery je neuveritelne vysokymi cenami na zeleznici vychovavan jiz od narozeni.
Ovšem Siemensu gratulujeme, i nové Eurostary budou od něj a tak se v tunelu chystá dost zásadní střídání stráží.
...Velaro D... Mely byt dodány jiz v roce 2011, z jejich skutecným zprovoznením se pocitá v roce 2014.
Kdesi jsem četl, že po nějakých závažnějších problémech s řídicím softwarem, které se při zkouškách nových velar vyskytly, se začátek provozu těchto jednotek do zahraničí asi o něco protáhne. Psali snad právě něco o letech 2015-2016 a dokonce i šéf DB se za to na Siemens tak trochu zlobí... :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.