..: VRT do Luxoru a tunel pod Suezským průplavem :..

Class 66 "2160" of Egypt Railways (ENR) near Assuan, foto: MPW57 Káhira — Díky ne zrovna klidné politické situaci v Egyptě klesá v posledních letech zájem turistů o tuto zemi, což je problém, protože nemalou část příjmů státní pokladny plnili turisté. I když Egypťané tvrdí, že turistické destinace jsou bezpečné, tak autobusy jedoucí na výlety mimo tato střediska doprovází ozbrojená ochrana. Egypt se ale snaží turisty přitáhnout zpět a plánuje, co by tomu mohlo pomoci. Jednou z možností, o které se uvažuje, by bylo postavení nové vysokorychlostní tratě mezi Hurghadou (kde jsou turisté ubytováni) a Luxorem (pravidelným cílem jejich výletů). V těchto momentech se hovoří o nákladu 2,67 miliardy eur.

Inside the Misr Railway Station in Alexandria, Egypt., foto: timsdad Italská společnost Italferr zpracovala již v roce 2009 studii proveditelnosti pro vysokorychlostní železniční trať mezi Alexandrií a Káhirou. Tehdejší egyptský ministr dopravy předpokládal, že do dvou tří let osloví potencionální investory, kteří by měli zájem trať vybudovat. Zatím se tak zjevně nestalo, vysokorychlostní trať se nebuduje. Letos v květnu ale podepsal Thales s egyptskými železnicemi smlouvu na modernizaci zabezpečovacích systémů na trati mezi Káhirou a Alexandrií. Tato 208 km dlouhá spojnice obou měst je nejvytíženější tratí v Egyptě a přepraví se na ní ročně více než 25 milionů cestujících. Thales zajistí na klíč návrh, dodávku, uvedení do provozu a údržbu modernizace signalizace a telekomunikačního systému včetně centralizovaného řízení železničního provozu. Tím se zlepší bezpečnost a kapacita tratě, což umožní přepravu až očekávaných 32 milionů cestujících ročně. Rychlost vlaků se zvýší ze současných 140 km/h na 160 km/h, budou zkráceny rozestupy mezi vlaky z 10 na 5 minut. Stavba bude trvat 4 roky a egyptská strana zaplatí 109 milionů eur.

Egyptian National Railways train with EMD G22W AC locomotive 3996 on the Luxor -Aswan line on the banks of the river Nile between Edfu and Kom Ombo., foto: Ad Meskens Dalším projektem, o kterém se v Egyptě hovoří, by mohla být výstavba vysokorychlostní tratě, která by spojovala Káhiru, Suez, Šarm aš-Šajch a Medinu. Tím by se egyptská železniční síť propojila se sítí GCC, která bude spojovat Saúdskou Arábii se Spojenými arabskými emiráty. Prvním krokem by mohla být výstavba tunelu pod Suezským průplavem. V dubnu 2013 podepsala vláda smlouvu se španělskou společností Getinsa, která připraví technickou studii a zadávací dokumentaci. Kromě dvou tříkilometrových automobilových tunelů se počítá i s pětikilometrovým tunelem pro železnici. Španělská vláda bude financovat přípravu technických studií grantem ve výši 900 tisíc euro.

Zdroje: Daily News Egypt, Projects For Egypt, Railway Bulletin [1], [2], Reuters, Thales, Wikimedia Commons [1], [2], [3]


Vlad Poslat mail autorovi | 7.6.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


registrovaný uživatel Sim 
12.06.2013 (14:15)  
25 milionu cestujicich rocne, to je skoro 70 tisic denne v obou smerech ... pri celodennim intervalu 10 minut to dela v jednom smeru cca 240 lidi v jednom vlaku. Docela slusnej masakr, zvlast, kdyz si uvedomime, ze ten muj vypocet je ciste statistickej a pocita s tim, ze tech 240 lidi tam bude o puloci stejne jako pres den.
07.06.2013 (18:43)  
Jinak suezský kanál už přechází jedna trať po otočném mostě, jedna silnice vysokým mostem a jedna silnice tunelem.
07.06.2013 (14:51)  
Vzhledem k regionu ... tunel se podminovává mnohem hůře než most. Most lze navíc zasáhnout (byť i nechtě) velmi lehce raketou. Při dobrém načasování je tak možno způsobit pořádný masakr a vyřadit jak železnici, tak i suzeský průplav z provozu. Mnoho místních "organizací" by tuto příležitost uvítalo a rádo využilo.
registrovaný uživatel Týnec 
07.06.2013 (12:03)  
Jiří Hovorka: hloubka tunelu bude asi menší než výška mostu kvůli lodím
registrovaný uživatel kobros 
07.06.2013 (8:33)  
Hm, tak ta politicka situace bude asi zakladni v teto veci.
Vzhledem k nebyvalemu prelidneni je jasne, ze nevrazivost mezi ruznymi skupinami v Egypte do budoucna jen poroste. No, v kazdem pripade je uz ted jasne, ze Koptove - primi dedici stareho Egypta to brzy budou mit nadobro spoctene.
07.06.2013 (7:50)  
Nebyl by levnější most přes Suez? Tunel mi přijde jako zbytečně prodražující celou akci.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko