Berlín — Nové letiště Berlin Brandenburg často a rádo plní stránky místního tisku i vysílací čas televizních zpráv veřejnoprávních i komerčních kanálů. Vloni bylo letiště slavnostně pojmenováno po zesnulém bývalém starostovi (západního) Berlina a posléze kancléři Willy Brandtovi, ale mezitím prošly již tři vyhlášené termíny uvedení do provozu a tisk zpochybňuje, zda provoz bude možno zahájit v tomto roce. Příčinami a souvislostmi postupu výstavby se zabývat nehodláme, je v tom příliš mnoho politiky, sporů i vášní.
Letiště ležící nedaleko stávajícího letiště Berlin Schönefeld se buduje od roku 2006 jako sdružená investice spolkových zemí Berlín a Brandenburg, za účasti spolkové vlády. Rozhodující slovo ve správní radě společnosti Flughafen Berlin Brandenburg GmbH, firmy zastřešující letiště, mají přední zemští politici.
Součástí projektu je nové napojení na síť drah – obsluhováno DB Regio a S-Bahn, přičemž i berlínská S-Bahn je dceřinou společností DB. S maximálním vypětím vybudovaly dráhy (DB Konzern) nové tratě a ve smluvním termínu zahájily na těchto tratích dopravu. Podle smlouvy. Vlaky v posledním úseku však jezdí více méně prázdné, bez cestujících. Letiště totiž žádné cestující neodbavuje.
Podařilo se nám získat několik aktuálních fotografií těchto „vlaků duchů“ vypravovaných DB Regio i S-Bahn. Lze se pouze domnívat, že penále z neplnění smlouvy a soudní náklady by asi byly vyšší, než platba za objednanou dopravu – i když z důvodů třetí strany (zatím) bez cestujících.
Maschinenführer haben Arbeit, Instandhaltung hat Arbeit, Betriebsleitung hat Arbeit, EKWs haben Arbeit, Alle sind zufrieden. Wer zahlt es?
Nádraží u (resp. pod) letištěm má 6 nástupních hran, z toho 4 průjezdné s TV pro Fern a Regio Bahn, 2 kusé s napájecí kolejnicí pro S-Bahn. (http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Flughafen_Berlin_Brandenburg)
Výstavba oddálila dokončení, resp. vybudování plynulého napojení trati od Drážďan na Hlavní nádraží (tief) - tzv. Dresdener Bahn.
Původní plán uvažoval i 6 párů dálkových vlaků denně, z toho po jednom páru ICE, IC a EC - zatím neaktivováno. Zbytek - tedy silná převaha - RB/RE a S-Bahn. Dojezdová doba na Hl. nádraží 24 - 29 minut. Podrobnosti - viz odkaz výše.
v pruhledove makete BER jsou videt u nastupiste jednotky, ktere vypadaji jako ICE - bude, nebo nebude ICE na BER? vi nekdo?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.