..: Výluka v brněnském uzlu zkomplikuje dopravu :..

Brno hlavní nádraží, foto: Ivan_B Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Zdroj: Deník.cz, idnes.cz


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Filip Novotný Poslat mail autorovi | 24.5.2013 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.05.2013 (19:15)  
Martin Hochman: Nevidím v tom rozdíl. Tak jako tak je zastávka (tedy stanice) schopná přijímat cestující. :)
25.05.2013 (17:42)  
Josef Petrák:Brno-Židenice JE odbočka v jejímž obvodu se nachází zastávka. V KJŘ je uvedena zastávka Brno-Židenice. Stejně jako třeba Brno-Černovice. Když už něco rozporujete tak si aspoň ověřte fakta...
25.05.2013 (17:33)  
kubam: To bude tím, že Brno-Židenice není jen odbočka, ale i železniční stanice (Vyhláška 175/2000 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 15. června 2000 o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu nerozlišuje stanice a zastávky). Kdyby to byla jen odbočka, není v KJŘ SŽDC uvedená. :)
25.05.2013 (16:50)  
hank: V tomto případě je ta výluka nevyhnutelná. Akutně hrozí, že viadukt na Křenové někomu spadne na hlavu. Nad čím si můžu hlavu ukroutit je fakt, že neproběhne současně i rekonstrukce zbývajících mostů, o obou traťových kolejích ani nemluvě. Taktéž by bylo velmi žádoucí, aby byl počet traťových oddílů v "nesprávném směru rozšířen také na dva jako ve správném. Bohužel jedinná složka SŽDC, která ještě nepochopila, že nové nádraží v Brně nebude dřív, než za několik desítek?? let jsou zabezpečováci. Všichni ostatní již pochopili a tak se (naštěstí) v Brně na hlavním obnovuje a rekonstruuje ostošest. Teď pochopitelně nemluvím o veřejných prostorách,ale o zařízeních provozovatele dráhy.
registrovaný uživatel kubam 
25.05.2013 (8:44)  
bekes.csaba: ony tam nejsou, protože Židenice nejsou stanice, ale odbočka, což se divím, že v článku je špatně napsáno, já, když se tu snažil nějaký článek vytvořil, tak mě zkritizovali za každou špatnou čárku.

Další věc, která není napsána je ta, že po dobu výluky by v MHD mezi Krpolem a hlavním (asi i do Židenic - to nevím) měly platit jízdní doklady ČD.
25.05.2013 (1:04)  
Problém Židenického nádraží je ten, že za ním směrem na Maloměřice už nejsou žádné vyhýbky, to znamená směr Blansko jen mezi nástupišti, směr Kr. Pole (Tišnov) vně. To podstatně snižuje kapacitu nádraží, vystřídat se tam s S-spoji bude téměř nemožné. Jinak by to bylo samozřejmě ideální řešení. Včetně využití kolejí směrem k hlavnímu nádraží jako přechodně odstavných pro soupravy S-spojů...
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
25.05.2013 (1:00)  
Klid. To je prostě takový trénink na to, až bude nádraží odsunuté. SŽDC asi došla trpělivost s brněnskou radnicí, která trváním na nesmyslném odsunu de fakto konzervuje současný tragický stav a chce jim v praxi předvést, co si to vlastně naplánovali :-D
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.05.2013 (0:27)  
Pro paja.butcher:
:-) To jako že je Brno v přechodu? :-)
24.05.2013 (23:44)  
ukulele : jste si jist, že případného Američana by Brno hl.n. překvapilo míň? Takhle se může aspoň domnívat, či dozvědět, že to je přechodný stav :-)
24.05.2013 (22:59)  
Jedním slovem neskutečné.
Si představte, že třeba americký turista, který viděl film Eurotrip si řekne: Přece to v té východní Evropě nemuže být tak hrozný. Přiletí do Vídně, sedna na EC a v Brně vystoupí v Brně dolním na dřevěné nástupiště, všude všechno zarostlý plevelem, vyleze před nádraží a uvidí pole a autobazar. A kdyby se tam do toho kolem ještě prohnala šlechtična 475.101, tak rozhodně doma bude mít o čem vyprávět :)
A teď vážně. Nechápu proč ty vlaky nebudou stavět v Židenicích. Podle mě kapacita tam na to je a ušetřilo by se za nástupiště a případně i za NAD.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko