..: Koncern Deutsche Bahn definitivně koupil Veolii Transport :..

Desná 914.501, Velké Losiny, foto: Louis Armstrong Berlín — Avizovaný záměr Deutsche Bahn AG vyšel a 15. května převzal německý koncern skupinu Veolia Transdev Central Europe zajišťující dopravu v šesti evropských zemích - Chorvatsku, Polsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku a také v České republice. Nově získaný dopravce přešel pod křídla dceřiné společnosti DB Arriva, zajišťující regionální dopravu za hranicemi Německa, která už vznikla v roce 2010 odkoupením britské soukromé skupiny Arriva. V České republice převzala více než 2.600 zaměstnanců a zhruba 1.600 autobusů z regionálních společností Veolia Transport Morava, Východní Čechy, Praha a Teplice. DB Arriva se tak nově stává i provozovatelem drážní dopravy na Železnici Desná, kterou vlastní Svazek obcí údolí Desné. Dopravce nyní mění všechna loga na svých autobusech a všude, kde se loga Veolie dosud vyskytují. Železnice Desná si však zachová svůj původní název, protože Arriva je zde jen provozovatelem drážní dopravy.

Největší část společnosti získal koncern DB právě v České republice, dále pak v Polsku - 1.800 zaměstnanců, 840 autobusů. Se zhruba stejným podílem na Slovensku, v Srbsku a Slovinsku - dohromady 1.680 zaměstnanců a 840 autobusů a DB nově dobyly také trh v Chorvatsku s 260 zaměstnanci a 120 autobusy. V Česku již dříve získala Arriva dopravce TRANSCENTRUM bus, BOSÁK BUS a OSNADO, kteří dohromady zaměstnávají 300 lidí a provozují 250 autobusů. DB Arriva už působí celkem v patnácti státech a je aktuálně největším provozovatelem osobní dopravy ve východní Evropě. Deutsche Bahn ve své rozpínavosti zatím nehodlají polevovat.

Arriva Česká republika se tak stane i partnerem Českých drah, protože Veolia Transport nedávno získala pokračovací čtyřletý kontrakt na linku ČD Bus Hranice na Moravě - Frýdek-Místek.

Zdroj: Deutsche Bahn, Arriva


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 16.5.2013 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel KarelF 
23.07.2013 (2:26)  
případná akvizice regionovy by byla výhrou proti akvizici kterou skutečně udělali a tou je vlastnictví Karos které veolii přenechal v Praze dopravce Hotliner a sám některé z těchto busů koupil již jako vyřazené z dp města teplic a litvínova. Jinak z těchto kupů nemám dobrý pocit. na místo abychom se snažili si firmy udržet tak to lepší prodáváme němcům např. v praze pragonet prodal magistrát t systemu a dnes jim za sluzby plati nehorazne penize a navic musi strpet kde co takze tsystems dnesni pragonet si pripoklada za par korun optiky a jini za to plati desitkytisic az milionu. to co se nepovedlo hitlerovy se vede ted uprimne si tu obcas pripadam jak v protektoratu čechy a morava. takze to radeji hame a zluty mor nez db v cechach.
27.05.2013 (0:26)  
quido.speedy: Nevlastní. Ta stále patří Svazku obcí údolí Desné. :)
registrovaný uživatel Sim 
22.05.2013 (13:54)  
Petr Mareš > ale né ti, kteří sedí v osobácích, když je tyto vlaky předjíždějí. Ti to mají naopak.
Jmenujte prosim nejaky osobak, ktery ma dnes kvuli konkurenci delsi jizdni dobu.
Nerikam, ze je dnes situace idealni, ale nastesti jsou pryc doby, kdy jsme jakozto zpozdeny vlak byli odstaveni stranou (cimz zpozdeni jeste vice narostlo), abychom byli predjeti v predstihu jedoucim nadvlakem.

dyž jezdily jen ČD, zůstával zisk tam,
Muzete prosim specifikovat kde? A co se s timto ziskem delo?

se z veřejné dopravy vypařilo několik set milionů a přidaná hodnota tomu neodpovídá
O pridane hodnote polemiku vest nehodlam, ale ty miliony se nevyparily. Ty se - redakce promine - projebaly diky nevhodne nastavenym pravidlum, ktere byly usity na miru prave jedine spravne matce draze.

Stát - platil pár milionů ztráty a jeho ČD měly zisk z tratě. Mohly třeba více investovat.
Viz otazka prvni, co s tim ziskem delaly? Ze mohly investovat je vec jedna, ta moznost tu byla ... ale delo se tak? Nebo se ruku v ruce s plzenskym holdingem a podobnymi penize odklanely bokem (ve smyslu "on by je stejne nekdo sebral, tak jsme je museli ochranit tim, ze jsme je sebrali radsi my")?

Kapacita trati je vyčerpaná neboli desítky miliard investic se používají k tomu, aby si tady někdo zablbnul.
Tim "nekdo zablbnul" myslite dopravce, nebo cele klubko profesi navrhujicich a stavicich koridory, ktere mnohdy uz v dobe malovani nestihaji poskytnout pozadovanou propustnost?

Pokud chtěl stát pustit konkurenci na trať, měl prodat licenci.
Mate chybne zadani ... stat konkurenci na trat pustit nechtel a branil se tomu zuby nehty ... takze diky tomu tu ted mame ten paskvil, co tu je. Vcetne parodii na verejne souteze na osobaky v Plzni a na rychliky v Opave.

quido.speedy > dobra poznamka :-DDD
21.05.2013 (16:39)  
Hlavně ta technologická akvizice. DB konečně vlastní první Regionovu! :)
20.05.2013 (15:44)  
Petr Mareš: Nyní stát doplácí desítky milionů A ty desitky milionu ted chce usetrit zrusenim rychliku na jinych tratich...
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
20.05.2013 (15:09)  
Sim > Já vidím mnohem víc problémů.

Cestující - ti si sice polepšili, ale né ti, kteří sedí v osobácích, když je tyto vlaky předjíždějí. Ti to mají naopak. Takt už byl dostatečný předtím. Cena se dříve či později zvýší nebo někdo odejde.

Dopravci - Když jezdily jen ČD, zůstával zisk tam, teď mají všichni ztrátu (neboli se z veřejné dopravy vypařilo několik set milionů a přidaná hodnota tomu neodpovídá)

Stát - platil pár milionů ztráty a jeho ČD měly zisk z tratě. Mohly třeba více investovat. Nyní stát doplácí desítky milionů a zisk z trati je pryč.
Kapacita trati je vyčerpaná neboli desítky miliard investic se používají k tomu, aby si tady někdo zablbnul.

Pokud chtěl stát pustit konkurenci na trať, měl prodat licenci. Tím by získal alespoň nějaké peníze na objednávku ztrátových spojů, trať by byla využívaná efektivněji a netopili by se peníze v tomto pseudokonkurenčním prostředí.
registrovaný uživatel Sim 
20.05.2013 (14:47)  
bartik09 > Aneb dva vlaky me odvezou lepe nez jeden vlak.

Tak je jasny, ze na Ostravu je to trochu extrem, ale jak spravne uvadite, soucasny stav je reakce na (ne)aktivitu spravce site na poli regulace. Na stranu druhou, o par vlaken nize se resi lokalka do Bezdruzic - sam jsem ji obcas rad pouzival, ale pokud mi to z nejakeho duvodu ujelo a dalsi vlak jel az za x hodin, proste jsem se na cestu vykaslal.

Nicmene, problem s kapacitou trate to je, to mi nevymluvite - pokud se nekde jede bez rezervy a pak i u predem planovanych vyluk vznikaji zpozdeni, ktere se retezi a narustaji (a to uz vubec nemluvim o tom, ze naklady pak stoji nemalou dobu odstaveny bokem, aby projela aspon osobka), neni to jen o plytvani kapacitou. Viz treba Praha - Beroun podel reky ... pokud jsou tu vyhybny tak "blizko" u sebe, ze vylouceni jedne koleje v danem useku znemozni vyjezdit standardni vykony jednoho dopravce, neni to neco, co by se dalo resit mavnutim kouzelneho proutku.

Nicmene souhlas s tim, ze pausalni platba za vlak ma svoje opodstatneni - je uplne fuk, jestli je dany usek obsazen poloprazdnym sukafonem nebo plnym sestivozovym krychlikem. V obou pripadech musi provozovatel site zajistit, aby dany vlak mel vyhradni pravo tento usek blokovat.
20.05.2013 (12:31)  
Sim: Jako cestujici jsem nesmirne vdecny za soucasny stav, kdy pri kazde vyluce nebo mimoradnosti narustaji nehorazne zpozdeni, protoze holt se musi cekat, nez projedou tri kratky poloprazdny expresy odnaproti... A ne, neni problem s kapacitou DC. Problem je s efektivitou jejiho vyuziti. A ano, je to vina spravce DC, ze si neni schopen vyssi efektivitu vyuziti prosadit napr. adekvatne vysokym pausalnim poplatkem za jeden vlak (bez ohledu na jeho hmotnost, delku,...).
Aneb dva vlaky me odvezou lepe nez jeden vlak.
registrovaný uživatel Sim 
20.05.2013 (10:45)  
PN > tak si teď ti tři králové na trase z Ostravy do Prahy mohou dělat v podstatě co se jim zlíbí. A to je špatně.

Pro koho spatne?
- cestujici, ten si cvachta blahem, bo nikdy v historii se mu zde nejezdilo lepe (bez ohledu na to, s kym jede)
- provozovatele do toho jdou dobrovolne, nikdo je do toho nenuti, takze pokud tu hru hrajou i kdyz jsou v minusu, je to jejich problem
- stat (mysleno statni aparat) muze mit problem s nizkou kapacitou trati, ale on je tim, kdo zaridil, ze kapacita neni adekvatni poptavce ... a zaroven je tim, kdo mohl jiz davno zaridit soutezeni linek a nastavit pravidla.

.. takze, proc je to spatne?
18.05.2013 (21:14)  
PN: Třeba Italo Treno. :D
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko