..: Veolia Transport získala pokračovací kontrakt na ČD Busy :..

Vizualizace ČD Busu, foto: České dráhy, a.s. Praha – Autobusová linka Hranice na Moravě – Nový Jičín – Příbor – Frýdek-Místek, sloužící jako přípoj k expresům z/do Prahy, slaví úspěch. Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka cestovalo spoji ČD Bus doposud přibližně 10 tisíc cestujících měsíčně a výsledky linky jsou z pohledu drah pozitivní. Po roce provozu nyní skončil pilotní provoz linky a dráhy uzavřely s firmou Veolia Transport Morava, která linku zajišťuje již od samého začátku, dlouhodobou smlouvu. Částka, kterou České dráhy za provoz v následujících čtyřech letech zaplatí, je 50 milionů korun. Ta vyšla z výběrového řízení, do kterého se mohli zájemci přihlásit do 10. prosince 2012.

Joklík také potvrdil, že vzhledem k výsledkům ČD Busu České dráhy uvažují o rozšíření návazných autobusů. Podle něj přemýšlí o dalších pěti místech, především z Moravskoslezského kraje. Ve hře je také jiný způsob provozu, než u současné linky do Frýdku-Místku; jaké změny bychom s dalšími linkami mohli očekávat však neprozradil. Jak velkou roli v zaměření především na Ostravsko hraje konkurence necháme stranou.

Zdroj: E15, České dráhy, ŽelPage


Jan Máca Poslat mail autorovi | 10.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


registrovaný uživatel ohl 
12.05.2013 (23:29)  
Především, kdyby bylo spojení Ostrava hlavní-Frýdek rychlejší, nebylo by třeba busu. (Stačil by z Příbora.) V případě (stále odkládané) elektrizace by bylo možné i nepřestupování, při zavedení přímých vlaků dejme tomu 2x denně.
10.05.2013 (16:13)  
Uvítal bych další spojení například Hranice - Příbor (i žst.) - Kopřivnice - Frenštát p. R, popř. Frýdland nad Ostravicí. No uvidíme, kterým směrem se bude rozšiřovat.
10.05.2013 (12:39)  
1) Jak jsem již jednou psal: - CHtělo by to upravit jízdní řád ČD-BUSu tak aby do Hranic na Moravě přijížděl k valašským vlakům směr Praha a z Hranic odjížděl od valašských vlaků (od Prahy). Rovněž je třeba zajistit skutečnou návaznost tohoto autobusu na vlak. Z doslechu mám, že při menším zpoždění autobusu vlak nečeká na příjezd autobusu. Pravidelná doba na přestup je v tomto GVD krátká. (cestující se zavazadly, či malými dětmi = ? - výtah je poměrně daleko).
2) Jako jedna z dalších možných linek ČD-BUSu by nebyla např. z Jindřichova ve Slezsku do Mikulovic přes Zlaté Hory ?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko