..: Fotografie roku 2012 - nominace :..

Fotosoutěž Beroun — Stejně jako v minulých letech i v tomto roce pořádá portál ŽelPage soutěž o fotografii roku. Fotografové budou tradičně soutěžit v hlasování uživatelů ŽePage i o Cenu odborné poroty. Novinkou letošního ročníku je zjednodušení a zpřehlednění soutěžních kategorií hlasování uživatelů. Do soutěže je možno nominovat všechny snímky, které byly na ŽelPage zveřejněny v roce 2012. Své fotografie můžete nominovat až do půlnoci 14. května 2013.

Hlasování uživatelů ŽelPage

Současný (nejen) železniční svět se zmenšuje. Lokomotivy jednoho typu jsou běžně dodávány do řady zemí. Vozidla našich i cizích dopravců jsou k vidění na území mnoha států. Rakouské lokomotivy zdomácněly v Praze, brzy snad budeme moci fotografovat vlaky Českých drah na rakouském Semmeringu. Ztrácí tedy již smysl rozlišovat na vozidla tuzemská a zahraniční. Proto v letošním ročníku je pro zařazení do kategorie důležitá trakce. Například do kategorie elektrických lokomotiv je možno zařadit fotografii banána na Štrbě, německou řadu 185 ve Švýcarsku, stejně jako historický snímek gorily v Doulních Loučkách. Opouštíme tedy kategorie zahraničních vozidel, historických vozidel, nostalgických vozidel, stejně jako noční fotografie.

Naopak zůstávají kategorie Modelová železnice a Tvůrčí fotografie. Do druhé jmenované kategorie je možno nominovat všechny fotografie, u kterých je hlavní důraz dán na estetickou hodnotu. Tyto snímky mohou být ze všech kategorií galerie ŽelPage. Definitivní zařazení snímku do této kategorie podléhá schálení organizátorů soutěže.

Do každé kategorie může každý fotograf nově nominovat až dvě fotografie.

Kategorie letošní fotosoutěže jsou:

  • Elektrické lokomotivy
  • Elektrické jednotky a vozy
  • Motorové lokomotivy
  • Motorové jednotky a vozy
  • Parní lokomotivy a vozy
  • Pracovní mechanismy
  • Modelová železnice
  • Tvůrčí fotografie

Pokud se v některé kategorii sejde 5 a méně snímků, nebudou v této kategorii uživatelé hlasovat. Tyto snímky se ale účastní hlasování o Cenu odborné poroty.

Cena odborné poroty

Odborná porota hlasuje letos ve složení: Frank Bachmann, Alžběta Jungrová, Jan Langer, Pavel Scheufler a Jindřich Štreit.

Porotci vybírají ze všech fotografií bez rozlišení kategorií. Každý porotce má přidělen počet bodů, který je roven počtu nominovaných fotografií, a který může zcela dle svého uvážení rozdělit mezi snímky. Porotci se s námi rovněž slovně podělí o postřehy k vybraným fotografiím.

Časový harmonogram soutěže

  • Uzávěrka nominací: 14. května 2013 24.00.
  • Uzávěrka hlasování uživatelů ŽelPage: 30. května 2013 24.00.
  • Následně budou vyhlášeny výsledky hlasování uživatelů ŽelPage.
  • Výsledky hlasování poroty budou vyhlášeny na přelomu června a července.

Nominovat fotografie je možno ze stránky s jejím detailním popisem.

Těšíme se na Vaše nominace.


Martin Válek , Tomáš Kubovec Poslat mail autorovi , topič Poslat mail autorovi | 28.4.2013 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
01.05.2013 (21:51)  
Názory "od mantinelu k mantinelu" mi nepřipadají přínosné. Kategorie soutěže se mi nezdály špatné. Nevím, jestli byly nějaké velké či opakované problémy, které iniciovaly tuto změnu kategorií. Gestoři soutěže se rozhodli ke změně bez předchozí konfrontace se zdejší fotografující veřejností pomocí dotazu či ankety.
Tak uvidíme, jak to dopadne, :-). Osobně jsem zvědav, až se rozběhne hlasování a člověk si otevře kategorii elektrická či motorová lokomotiva a začne přemýšlet nad hodnocením, když tam bude elektrika z Polabí, elektrika od Štrby, elektrika ze Švýcarska, elektrika noční a třeba historická elektrika z Lipenky, :-). Myslím si, že pak můžeme reálně soudit, jaká ta změna je/byla.
01.05.2013 (20:47)  
Proč něco nechávat a jiné rušit?
Kategorie v soutěžích jsou mimo jiné proto, aby více lidí vyhrálo:-) Jen by těch kategorií nemělo být moc. Ale i režisér, herec a kameraman mohou soutěžit o nejlepšího filmaře...

Každé dělení by ale mělo být logické. Vezmu to na příkladu knih. Ty mohu dělit podle žánru, podle jména autora, na česky psané/cizojazyčné, brožované/vázané atd. Každé z těch dělení má své opodstatnění, své výhody i nevýhody a jedno není lepší či horší než druhé. Budu-li si ale zakládat knihovnu je dobré logičnost v dělení zachovat. Tedy není dobrý nápad knihy rozdělit na české, detektivky a brožované.

Cílem nového rozdělení bylo vnést do řazení logiku a řád a zabránit co nejvíce nejasnostem a překryvům. Je samozřejmě možno donekonečna debatovat o tom, jestli nebylo možno zvolit řazení jiné. Jistě bylo. To jiné řazení by ale přineslo zase své nevýhody.

Prostě někdo si třídí knihovnu podle země autora a jiný podle žánru. Ani jedno není dobře či špatně.
My jsme zvolili třídění podle "žánru".

Diskuze o úplném zrušení kategorií by jistě byla zajímavá, ale bylo by v ní asi lepší pokračovat u oroseného moku...
01.05.2013 (20:29)  
Popravdě, model odborné poroty se mi také docela zamlouvá. Protože ať rozdělíme kategorie jakkoli, vždy proti sobě mohou stát docela odlišné fotky. Pára proti elektrice, Rakouské Alpy proti českému rybníku, mašina přes půl fotky proti krajině s malinkatým vláčkem, v plné rychlosti na trati anebo v přítmí depa, a ano, i na podzim či na jaře. A srovnávat letní fotku se zimní, byť se obě nacházejí v kategorii "motorové vozy" také může někomu připadat "nefér".

Každá fotka je jiná a kdybychom chtěli jít do důsledku, nejspíš bychom skončili s milionem kategorií. Místo toho by bylo zajímavé vědět, jak fotka dopadne v přímém srovnání se všemi ostatními.
01.05.2013 (17:11)  
Já si myslím, že česká krajina může s tou zahraniční soupeřit velmi dobře a v porovnávání TVG na francouzkém pobřeží s pendolínem u Ostravy nevidím nic špatného.
V řadě zemí se dá fotit v rovině, s kopcem nebo s vodou. Ani Rakousko nebo Švýcarsko nejsou jen rozeklané vrcholy Alp. A všude jsou udělat fotky skvělé i špatné. To prostředí je jen surovinou (jako při vaření:-) ) a záleží hlavně na fotografovi(kuchaři), jak s ním naloží.
A v případě zemí jako je třeba Německo by se mohly porovnávat třeba snímky z Alp, malých kopců u našich hranice, údolí Mosely, či třeba rovin od Berlína.
01.05.2013 (15:34)  
No, zaprvé, ačkoliv na ŽP se Slovensko mezi zahraniční země nepočítá, všude jinde už dvacet let ano, a přece jen Tatry mohou Alpám konkurovat o poznání lépe než české kopečky. Ale je třeba uznat, že fotky z Tater a fotky z Čech byly v jedné kategorii už od začátku, a také to fungovalo docela dobře a nikdo si nestěžoval.

Já jen, že teoreticky by tu teď mohla soupeřit například fotka z Japonska a od Jindřichova Hradce, a to je přeci jen jistý rozdíl. Jinak ale toho, že by se u nás nenašly zajímavé fleky, se vážně nebojím.

Jak říkal Rudolf Hrušínský ve Vesničce: "Karle, Alpy tě ohromí, ale tohle, tohle tě dojme." :-)

EDIT: Výhodou tohoto nového systému by tedy mohlo být to, že se autoři budou o to více snažit hledat u nás taková místa, která se tím zahraničním vyrovnají
01.05.2013 (15:10)  
Osobně musím souhlasit s Martinem Válkem, že geografické rozdělení by bylo asi nejspravedlivější. Taurus pod Alpami a Herkules pod Alpami jsou podle mě dvě takřka totožné fotky, které je možné mezi sebou férově porovnat z hlediska kompozice, technického provedení, atd. Místo toho ovšem budeme srovnávat Herkula pod alpami s brejlovcem někde na Vysočině, a pendolíno u Ostravy s TGV někde na francouzském pobřeží - tak trochu srovnání nesrovnatelného.

Nechci tím naznačit, že by jedna skupina fotek byla oproti druhé znevýhodněna - krásná fotka se nechá udělat ve Švýcarských Alpách zrovna tak jako na zapadlé české lokálce - ale přece jen, různé regiony mají přece jen dost odlišná specifika, a těžko je hodnotit podle jednoho klíče.
Rozhodně jsem zvědavý, jaké fotky budou do soutěže nominovány, a jak obtížné bude si podle těchto nových pravidel vybrat.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
01.05.2013 (13:15)  
Nejsem zastáncem toho, že by šlo o zlepšovací návrh, nicméně budu se zaujetím sledovat, jak to celé dopadne. Žádné překvapení se jistě konat nebude. Někdo z toho bude mít radost, někomu to bude jedno a těch zbylých 75% nespokojených má holt smůlu.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
01.05.2013 (8:22)  
Andrew33: Zajisté. Soutěž sestává pouze z kategorie Elektrické lokomotivy a proto je nanejvýš přiléhavé napsat, že to bude nejjednoznačnější ročník soutěže. Zbývajících sedm soutěžních kategorií je zcela nepodstatných. Taky hned vyhazuješ celý pytlík brambor, když v něm najdeš jednu nahnilou?
dopisovatel nebo člen ŽP Andrew33  mail  
30.04.2013 (17:57)  
Už vidim, jak se hlasující rozmejšlí jestli dát hlas "oprejskanýmu peršingu na koridoru", nebo "dvojici taurů pod kouzelnýma alpama". Tohle bude nejjednoznačnější ročník soutěže :-)...
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
30.04.2013 (16:39)  
JTB: JTB: Bohužel asi nečteš co jsem psal a mluvíš stále o nějaké konfrontaci.

Do loňského ročníku soutěže byla praxe taková, že se fotky nominovaly do kategorií podle toho, v jaké kategorii byly uvedeny v galerii. Tím se klidně stalo, že fotky mašin cizích železničních správ focené v Česku mohly soutěžit v kategorii Zahraniční současná vozidla.

Loni mohl soutěžící nominovat do 13 kategorií, z nichž jedna /modely) nakonec nebyla veřejností hlasována, po jedné fotce.

Letos může nominovat celkem do 8 kategorií po 2 fotkách, celkem 16 fotografií. V čem je tedy problém?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko