..: Město Břeclav postaví nový dopravní terminál :..

Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.

Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.

Plocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město Břeclav
Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město BřeclavVizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav

Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
06.05.2013 (18:51)  
Vyhláška 268/2009 a 269/2009, paragraf 20, odstavec 5C, cituji:

c) vsakování nebo odvádění srážkových vod ze zastavěných ploch nebo zpevněných ploch, pokud se neplánuje jejich jiné využití; přitom musí být řešeno
1. přednostně jejich vsakování, v případě jejich možného smísení se závadnými látkami umístění zařízení k jejich zachycení, není-li možné vsakování,
2. jejich zadržování a regulované odvádění oddílnou kanalizací k odvádění srážkových vod do vod povrchových, v případě jejich možného smísení se závadnými látkami umístění zařízení k jejich zachycení, nebo
3. není-li možné oddělené odvádění do vod povrchových, pak jejich regulované vypouštění do jednotné kanalizace.


http://www.sagit.cz/pages/zpravodajtxtanot.asp?cd=167&typ=r&zdroj=../_anotace/sb09269a
PS: Já si ji ani nevymyslel ani neprosadil ani jsem to nepodepsal. Tak se nedívejte blbě na mě, ale na kolektiv autorů.
06.05.2013 (18:34)  
akumulace dešťových vod - co to je proboha za ptakovinu?
06.05.2013 (18:23)  
Pikehead: Budete potřebovat kanalizační potrubí SN8 nebo SN10, bavíme o trubkách DN 300 v ceně 1000 Kč/metr. Trubky pro vnitřní kanalizaci v objektech by použil leda tak @#$%^&*. Celková cena kanalizace se vyšplhá k 5000 Kč za metr běžný vč. podsypu, obsypu a hutněného zásypu a revizních šachet. U přípojek ke vpustím 2500 Kč/m (cena vč. vpustí)
A pak jsou tady takové drobnosti: Ze zákona se požaduje akumulace dešťových vod a odlučovač ropných látek. To druhé vyjde na 1/4 milionu, nic hrozného. Ale to první je podzemní nádrž o objemu 200 m3 pro tuhle plochu. Bratru za 10 mega.
Pro ilustraci - tohle je třísetkubíková: http://www.youtube.com/watch?v=F4NuKqKaa3A&feature=plcp
06.05.2013 (14:29)  
Doplnění:

Cena
demolice budov, stavba vozovek, návazné kruhové křižovatky Slovácká/Stromořadní, přístřešků
+ mobiliář, kamerový a informační systém atd.
A hlavně: kope se do země v místě, kde se odehrávalo, vyrábělo a dopravovalo leccos a s diskutabilní úrovní ochrany, takže celý výkopek je dopředu považován za nebezpečný odpad.

Umístění
viz situace zde:http://files.agorabreclav.webnode.cz/200000060-0779508739/situace_Term_IDOS_Bv.jpg
Ano, opravdu až těsně k nástupišti 1, resp. 1b

Výhrady
http://www.agorabreclav.cz/kauzy/mesto/terminal-ids-jmk/
Zdaleka největším nesmyslem je ten příčný zastřešený přechod mezi nástupišti vedoucí severojižně ode zde ke zdi, přičemž hlavní proud lidí bude přicházet od staniční budovy a z města (tedy z hlavního vstupu ze západu).

No, uvidíme v praxi....
registrovaný uživatel Jony 
06.05.2013 (11:52)  
Pikehead: Na iDnesu (link je ve zdrojích) píšou i o stavbě okružní křižovatky, pokud jsou stavby těchto komunikací součástí ceny 57 M, tak už to dává smysl více.
06.05.2013 (11:48)  
Pikehead: Buď máte lepší informace, než prezentujete,nebo vůbec nevíte co píšete. Ten váš prostý výpočet je úplně out, poněvadž ty náklady stavby zahrnují ještě spoustu dalších položek. Ve Vranovicích se staví něco podobného, samozřejmě v menším, měl jsem možnost účastnit se výběrového procesu a můžu říct jedinné,že bych si na základě výměry a odhadu objemu prací rozhodně netroufal tvrdit to co vy.
registrovaný uživatel PepaN 
06.05.2013 (11:33)  
Lesíček: vzhledem k tomu, jak JČK přistupuje k železniční dopravě asi už ani nemá to nádraží cenu opravovat, neb za pár let tam pojede pár vlaků za X hodin.
registrovaný uživatel M 
06.05.2013 (10:47)  
Jestli bude parkovani osobnich aut reseno podobne velkoryse jako nyni, tak to bude TERMINAL jak noha
06.05.2013 (9:33)  
Tomáši, nějak netuším ani navzdory "zlevnění", co na tom má stát 57 mega a který trotl to nacenil na 110. Rodinný dům jako mnohem složitější stavba se staví rok a stojí 3-5 milionů, přičemž cca. polovina je podíl odborných prací a hodnotnějších materiálů, které se v této stavbě prakticky nevyskytují (snad kromě skla nad přechodem) jinak je stavba autobusáku totéž, co kousek silnice s chodníky.

Jestli jste si všiml, realizace tohoto projektu století spočívá v troše asfaltu (2000/m2 včetně pokládky), obrubnících (~200/bm), zámkové dlažbě (~500 na m2), jednoduché železné konstrukci (statisíce, možná milion a kousek díky tomu zasklení přechodu).

I pokud budeme předpokládat, že se stávající plocha rozmlátí, udělá se kanalizace a založí se to znovu a odněkud se k tomu dotáhne elektrika, je 57 mega kurevsky hodně.

Možná Vás zmátla ta budova na vizualizaci, ale ta není součástí projektu, "odjezdovou halu" bude autobusák sdílet s vlakovým nádražím.

Edit: Demolice v tom nikde zmíněné nejsou, pokud se městu povedlo vyúčtovat EU autobusové nádraží a za ty prachy uklidit přednádraží, tak to může nákladově těch 5 milionů i přelézt. :)
06.05.2013 (9:19)  
Fotky zobrazují zhruba oblast zde: 48°45'18.552"N, 16°53'36.518"E, tedy území v podstatě stejně vzdálené od staniční budovy jako dosavadní autobusové nádraží.(48°45'22.669"N, 16°53'34.787"E).

Opravdu to bude tady?

Ptám se proto, že součástí prohlídek staveniště i projektu jsou i demoliční práce (na neznámých objektech) a fyzicky je vidět, ža jak stará jídelna 48°45'17.262"N, 16°53'32.698"E, tak dvoupatrová budova vedle 48°45'16.605"N, 16°53'33.763"E jsou nyní vyklizené se zatlučenými okny? Nebude to AN tedy spíš někde zde? Díky...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko