..: Město Břeclav postaví nový dopravní terminál :..

Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.

Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.

Plocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město Břeclav
Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město BřeclavVizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav

Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.05.2013 (10:00)  
K přestupům: Ono se sice dá a mělo by se domluvit časové rozvržení spojů tak, aby si neujížděly, ale pokud je tomu skutečně tak, že se přestupní vzdálenost prodlouží a lidé budou chodit "terminálem" doslova stovky metrů tam a zpět, je něco zatraceně blbě a celá ta investice ztrácí smysl. Ať už tam budou zastavovat i dálkové nebo "jen" regionální (tím však z každodenního hlediska důležitější) vlaky.
07.05.2013 (8:38)  
V Břeclavi přece vlaky kategorie EC a výš nezastavují proto, že by pětadvacetitisícové město s cca stotisícovou spádovostí bylo nějakým super generátorem obsazenosti.

Břeclav je ale, chtě-nechtě, unikátní v poměru bezvýznamnosti sídla a (potenciální)významnosti železničního přestupního uzlu.

jih: Wien-Graz
jihovýchod: Bratislava-Budapešť-Bukurešť
sever: Přerov-Bohumín-Varšava
severozápad: Brno-Praha-Drážďany-Berlín-Hamburk

Jinými slovy, břeclavští přišli k českým TOP vlakům jako slepí k houslím a pokud je mi známo, otcové města nehráli nikdy ten ukňouraný ČT postoj "my jsme si tu vybudovali teminál a ony nám tu EC nezastavují". Taky proto, že žádný terminál nestavěli, páč kradli jinde. Trochu se děsím, že po postavení slavného nového autobusáku (terminál to fakt není)se EC soustava postaví na zadní a oba směry se přestupů a zastavování v Břeclavi vzdají...:-))))

Jasně, současný stav je těžká a z hlediska místní frekvence nezasloužená výhoda a případná ztráta takto exkluzivního spojení hlavně s Brnem a Prahou by byla oproti současnému stavu krutou ztrátou pohodlí - ale samotné město by prostě tak super vlaky neuživilo.

Mj. taky díky železnižní konkurenci se v Břeclavi NIKDY neudržela dálková autobusová doprava. Oni dopravci nejsou hloupí a nezastavovali by v takové díře jen tak. :-) Jako téměř rodák vím co říkám.:-)

Takže: Pokud nebudou busy v rámci IDS čekat na vlaky, pokud bude plac před nádražím zabírat neskutečně pitomě řešené parkoviště, pokud před nádražím nebude i nadále JEDINÉ místo K+R, pokud v rámci slavného terminálu nebude adekvátní místo na uzamykání/úschovu kol (celý břeclavský region je v tomhle extrémní, je to malý Saigon) a všechny placy u vchodu budou permanetně okuřovat a omočovat smrdící taxikáři s 15 let starými herkami a prozákaznickým přístupem na pomezí podkovy a hlaváku, nedá se o terminálu mluvit jako o přínosu.
07.05.2013 (7:50)  
Bartisko: Naprosto stejna pisnicka jako v pripade toho Kolina...
"tyto by měly být skutečně určeny jako rychlé mezinárodní a vnitrostátní spojení, mezi velkými městy" Myslim, ze nema smysl, abych vam tu vypisoval sahodlouhy seznam nemeckych/rakouskych vesnic s par tisici obyvatel, ve kterych EC (mnohdy konkretne ta, ktera jedou i pres Breclav) bez problemu zastavuji. Sam si projdete seznam mest, ve kterych zastavuje napriklad Vindobona. Snad jen doplnim, ze cestujicich z Vidne do Brna nebude ani zdaleka 70x vice, nez cestujicich z Breclavi jen proto, ze Viden ma 70x vice obyvatel. Railjety projizdi sedesatitisicovy Wels, aby na druhou stranu zastavily v Langenu (tam snad ani nikdo nebydli :-)), nebo v jine vesnici. "Velikost mesta" tedy neni tim hlavnim ukazatelem pri rozhodovani zastavovat/nezastavovat.

problém ČD, že nasazují na rychlíky béčka apod. Vy delate jakoby nekde v koprivach staly desitky modernich, luxusnich a funkcnich souprav v majetku CD, ktere by bylo mozne obratem nasadit...

je tady přestup na další vlaky vyšší kvality To dava smysl.

EDIT: Pres Breclav jedu ale max. parkrat do roka, takze nemam moc prehled jak je to tam s pohybem cestujicich. Nedelam tedy rozsudek zastavovat/nezastavovat, jen upozornuji, ze uz jinde existoval problem "mame terminal, tak proc nam tu zastavujou jen osklivy kozenky?!".
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
06.05.2013 (23:51)  
bartik09: Vždyť to v komentu píšu, že je lepší spíš koordinace mezi dopravci. Železnice je v IDS JMK páteř, tak by mělo být zaručeno, že autobusy na vlaky budou navazovat i při drobném zpoždění. Není to chyba absence druhého podchodu, nebo umístění autobusáku, ale spolupráce. Pravda, mohl jsem to napsat hned :)
Co se týče(ne)zastavování vlaků vyší kvality: tyto by měly být skutečně určeny jako rychlé mezinárodní a vnitrostátní spojení, mezi velkými městy. Nicméně zrovna v Břeclavi existuje přestup nejen na nižší vrstvu vlaků (to by se i dalo zrušit), ale taky na další EC/IC na Slovensko, Maďarsko a taky na sever Moravy a do Polska, však to jistě znáte. To je třeba taky zvážit, má-li se v uzlu (byť u menšího města) zastavovat.
Co se týče skutečnosti, že jsou to ty lepší vlaky: to není problém těch vlaků, ale problém ČD, že nasazují na rychlíky béčka apod. a na osobáky vlastně skoro totéž (nejlepší co tady dole máme, je sysel) Mě osobně by to nevadilo., kdyby se na nižší vrstvu nasazovaly právě kvalitní vozy a zlepšily se malinko jízdní doby , ikdyž to zrychlení není zas tak akutní. To by přidalo více pravidelně dojíždějících cestujících, než zastavování ECček. Ale, jak už jsem psal, je tady přestup na další vlaky vyšší kvality.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.05.2013 (23:45)  
Pro Bartík 09:

To není rýpnutí (zastavování/nezastavování EC). Napopak! Zcela racionální úvaha! :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
06.05.2013 (23:39)  
Pikehead: mimo jiné je v tom překládka kabelovodu mezi staniční budovou, telefonní ústřednou (ta je asi uprostřed) a ústředním stavědlem, což je taková palice, že je lépe udělat celý nový. Zkusím o akci sehnat víc, pokud budu mít štěstí a svolení.
06.05.2013 (23:23)  
Pikehead: O demolici budov a stavbě kruhových objezdů se píše až v diskusi. Z clanku: "Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí."

Jiří Kocurek: Ja vas neobvinuji z toho, ze jste to vymyslel. ;-)

Bartisko: Nedostatecne prestupni doby, nedodrzovani jizdniho radu, neschopnost pozdrzet autobus by bylo dobre primarne resit jinak, nez stavbou noveho podchodu.

A neda mi to, abych si odpustil rypnuti. Nedavno jsme probirali zastavovani railjetu (a obecne EC) ve vetsim Koline a rekl bych, ze vetsinovy nazor byl, ze by se tam zastavovat nemelo. Co kdyz nekdo podobnymi myslenkovymi pochody dojde k zaveru, ze nema cenu zdrzovat cestujici Brno - Viden (do Breclavi prece jezdi R a Os)? Nebude pak Breclav, podobne jako CT, brecet, ze si postavili terminal a nezastavuje jim tam dostatek "dobrych" vlaku?
06.05.2013 (23:00)  
Článek hovoří jen o tom, že se za 57 mega bude stavět nejaký srandovní autobusáček. I s odlučovačem, KG trubkami DN 300, elektronickou odjezdovou tabulí a dvaceti lavičkami jsme pořád na zlomku 57 mega. To je FAKT hodně peněz. (Vsakovač je drahá hovadina poukazující na neschopnost investora obhájit "stávající řešení" a taky dokazuje, že z eráru krev neteče).

O demolici budov a stavbě kruhových objezdů se píše až v diskusi. I tak mi nepřijde reálné, že by na tom někdo měl prodělat...
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
06.05.2013 (21:11)  
No...Je sice hezké, že se s tím konečně něco bude dělat, ale má to jednu chybičku. Podchod je na opačné straně od AN (v odkazu, který uvedl Ahtisaari, je to směrem vlevo, na druhém kraji nádražní budovy). A už dneska je kolikrát problém stíhat busy tím, že se musí jít na jeden konec nástupiště úzkými schody do podchodu a pak zase zpátky venkem na současnou zastávku a v budoucnu ještě kousek dál na nové AN. Stačí 2 minutky zpoždění vlaku a přestupní doba na bus vezme za své, nejlíp třeba v neděli, kdy jede městská linka jednou za hodinu (ano ano, IDS...a BORS). Vskutku k nasrání, když musíte šlapat domů 3,5 km.
Samozřejmě přemístění autobusáku k nádraží chválím, akorát by to chtělo ještě jeden podchod :) A nebo (to spíš) se pořádně domluvit s BORSem, aby chvíli počkal i na zpožděný přípoj. Prostě řidič vidí čas odjezdu, tak odjede a nezajímá ho, že vlak ještě nepřijel. A cestující ať se nějak dopraví sami, třeba nechutně drahým taxíkem že?
registrovaný uživatel M 
06.05.2013 (19:56)  
Jozko - jak jihocesky kraj (to asi bude ta tajemna zkratka JCK) souvisi s opravou nadrazi v Breclavi?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko