..: Město Břeclav postaví nový dopravní terminál :..

Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.

Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.

Plocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město Břeclav
Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město BřeclavVizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav

Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.05.2013 (15:16)  
Autobusák a přístupová komunikace je červeně http://www.mapy.cz/s/76lk - takže k zemi půjdou obě tebou zmiňované řady baráků "plus kusy kusých kolejí":-)
07.05.2013 (14:36)  
A coze se tam bude demolovat? Ta trojpatrova budova? Nebo to cihlove industrialni skladiste?
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
07.05.2013 (13:27)  
Trochu OT, ale nedá mi to :). U nás v Ústí nad Labem nejenom že žádný terminál VLAK/BUS nikdy nebude, ale dokonce autobusové nádraží krajského stotisícového města radní zrušili (nevím podrobnosti, ale nejspíš opět nějaké kšefty s mafiánama :)). Takže dálkové i regionální autobusy zastavují na nejfrektovanější městské zastávce divadlo mezi trolejbusy a autobusy MHD :)).
A v místě bývalého autobusáku je ode dneška cirkus a v budoucnu se snad má vybudovat parkoviště pro kamiony (upozorňuju, že se pohybujeme přímo v centru města).
registrovaný uživatel Týnec 
07.05.2013 (12:39)  
to M: myslím si, že je to tak půl na půl. MHD v Břeclavi smysl určitě má vzhledem k sídlišti Na Valtické, kde žije cca třetina počtu obyvatel celé Břeclavi. Nehledě na to, že MHD obsluhuje i městskou část Charvatská Nová Ves, kde počet obyvatel není rovněž nezanedbatelný.
07.05.2013 (12:36)  
Tak jsem si to proměřil v mapě:
http://www.mapy.cz/s/76aZ - 430 metrů do "těžiště" současného autobusáku.

M: V jakekoliv dire smerem na Viden jsou u nadrazi bohate parkovaci plochy
V Brně už je taky. Mají tam spoustu vlaječek a tak. EuroCar se to parkoviště jmenuje. :-/
registrovaný uživatel M 
07.05.2013 (12:14)  
Jestli se "MHD" posune dal, tak to snad ani tak moc nevadi. Docela by mne zajimalo, kolik lidi jedoucich do Breclavi vlakem potom pokracuje MHD a kolik regionalnimi busy.
V tak malem meste je ta MHD na pokraji smyslu (jde o to, ze jeden spoj za dve hodiny nema smysl a po 20 minutach by zase byly vyhodnejsi v mnoha casech nejake Multiply...). Jestli tam nebude poradne parkoviste (ne se zavorou), tak je to trochu o nicem. Kdyz budu chtit z Hustopec do Vidne, tak asi tezko budu absolvovat trojboj bus do Sakvic (predtim pesky na nadrazi), vlak do Breclavi, hodina cekani a vlak do Vidne. Kombinace auto-vlak mi prijde normalni, prirozena a v miste takove velikosti i nejlepsi (samozrejme, pokud mam to auto - kdyz ne, tak zbyva trojboj). Pokud jsou ale v Breclavi pravidla pro parkovani jako v centru Prahy (skoro), tak staci opravit dva perony a je hotovo. V jakekoliv dire smerem na Viden jsou i nadrazi bohate parkovaci plochy (a jsou i bohate zaplneny). Na nasi strane ne. A nejen v Breclavi, takovych dedin, mestecek a mest je cela rada, ne-li (drtiva) vetsina
registrovaný uživatel Týnec 
07.05.2013 (12:00)  
Zdravím. Nedá mně to abych se nevložil do diskuze.
Terminál(pokud ho tak budeme nazývat) bude sloužit k lepšímu propojení regionální dopravy, a to jak vlakové tak autobusové potažmo MHD. V tomto případě bude zcela vyhovující. Regionální osobní vlaky od Brna a Přerova díky využití řídících vozů budou končit a začínat na nástupišti 1B. Potom přestup je otázkou hrana - hrana. Problémem jsou jistě vlaky od Lanžhota(spoje kopírují autobusovou linku 572) a vlaky směr Znojmo(opět existuje náhrada regionálním autobusem).
07.05.2013 (11:53)  
SYN: Jojo, když se procpeš mezi těmi taxíky a parkujícím obecenstvem, je tam ostrůvek se dvěma odjezdovými stáními. http://www.mapy.cz/s/768Q
registrovaný uživatel SYN 
07.05.2013 (11:42)  
František: doporučuju kouknout na mapu, je to tak že lidé budou chodit prakticky přesně na stejnou stranu jako doposud, jen zhruba poloviční vzdálenost, "nový autobusák" je umístěný stejným směrem jako starý, jen prostě o kus blíž, o moc blíž už to ani moc nejde... ten podchod samozřejmě zamrzí, ale zase vykopat další díru nemůže být v budoucnu nepřekonatelně obtížné...
Předpokládám že regionálka se snaží pokud možno stavět co nejvíc u budovy, tam pak eventuálně ani podchod není potřeba, stačí projít podélně nástupištěm a na jeho konci už jste prakticky na první řadě "stojánek" nového autobusáku... však konec perónů je na jedné z přiložených fotek docela dobře vidět, a ta budova co kryje další kus peronů tak tak podle všeho příjde dolů...
Prostě je to blíž, dokonce docela o dost blíž, už se pohybujeme na úrovni "z které strany by to mělo být na samotné nádražní budově nalepené"...

Ahtisaari: MHDčkem jsem v Břeclavi nikdy neměl tu čest jet, kde ono to vlastně doposud staví, někde v tom "parčíku" před budovou nádraží?
07.05.2013 (11:35)  
Tak ještě veselá chodecká vložka o vzdálenosti od schodů do podchodu na ploše 2. nástupiště (beru jako průměr)k průměrnému busu:

Současnost
k MHD: 96 metrů
k ostatním busům: 360 metrů

S "terminálem"
k jakýmkoli busům: 200 metrů
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko