..: Město Břeclav postaví nový dopravní terminál :..

Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.

Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.

Plocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město Břeclav
Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město BřeclavVizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav

Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mic 
09.05.2013 (13:48)  
Za nejlepší terminál považuju starej Hradec Králové. Prostě podél nádražní budovy čelně postavené busy. Přehledné, jednoduché, pohromadě. Jenže busáci asi neradi couvají tak je třeba zabírat obrovské plochy, které většinu času zejí prázdnotou. Pro naprostou většinu "terminálů" by tohle řešení stačilo s přehledem.
09.05.2013 (11:38)  
Prostě je to tak, že MHD a koneckonců i meziměstské linky jsou odbavovány na o dost menším počtu stání, než je linek samotných.

A ten seznam - v prvním řádku chybí jedno slovo
a druhý je samostatná věta, nikoli prodloužení prvního:-)

Takže správně:
Gumotex+hřbitov: závlek linek 561,562,564,565,566
569 se nádraží netýká
registrovaný uživatel Týnec 
09.05.2013 (8:56)  
Ahtissari: Nevím v čem se liší tebou popsaná "jiná" realita od toho, co jsem zde uvedl já.

Akorát mně není jasná zmínka "c) Gumotex+hřbitov linek 561,562,564,565,566
569 se nádraží netýká
"
09.05.2013 (8:34)  
Týnec: Realita je ovšem trochu jiná.

MHD:
Reálně a vzhledem k počtu spojů i adekvátně existují z nádraží 3 směry, které jsou v současnosti s velkou rezervou odbavovány u stání před výpravní budovou:
a) "na Poštornou", tedy 561,562,563,566,567,568
b) "na Starou Břeclav", tedy 564,565
c) Gumotex+hřbitov linek 561,562,564,565,566
569 se nádraží netýká

Meziměsto:
Reálně a vzhledem k počtu spojů i adekvátně existují směry:
a) Lednice-Bulhary-Mikulov 570
b) Valtice-Sedlec-Mikulov 571
c) Lanžhot-Kostice-Tvrdonice-Lužice-Hodonín 572,740360
d) Moravský Žižkov-Velké Bílovice-Hustopeče (+Hrušky-Prušánky) 542, 573
e) Ladná-Podivín 574

Dálkové linky provozovány nejsou.

Pro MHD tedy reálně 3, pro ostatní linky 5 odjezdových stání.

Celkem reálně 8, s rozmáchlými rezervami 10 stání. Terminál je projektován na 13 stání, otcové města tedy zjevně počítají s úžasným rozmachem dopravy.
Vzhledem k tomu, že v okolí neexistuje legální možnost zastavení, natož K+R, nejeví se jako reálná ani možnost dočasných pronájmů stání pro zájezdovou dopravu...
registrovaný uživatel Týnec 
08.05.2013 (11:53)  
Otázka velikosti:
Z Břeclavi začínají/končí regionální autobusové linky 542, 570, 571, 572, 573 a 574.
Současně je provozována MHD linkami 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568 a 569.
A to vše navazuje na regionální vlaky linek S3, S8, S9, S53 a dále rychlíkovou linku R5.

Takže autobusů se v daném intervalu, který je zpravidla 30/60minut, sejde opravdu hodně.

viz www.idsjmk.cz
registrovaný uživatel tarten 
08.05.2013 (10:23)  
T.K.:
No tak se pak z poloviny udělá část přínádražního parkoviště, no...
07.05.2013 (23:46)  
Frantisek: Obvykle si město poručí nějaký počet autobusových stání, v reálu by se mohla postavit jen třetina z tohoto počtu a pořád by to stačilo :-)
07.05.2013 (22:13)  
Mimochodem, kolik to má vůbec odbavovat autobusů, že je to takhle velké a demolují se kvůli tomu domy?
07.05.2013 (16:54)  
A proč se tu mluví o podchodu na druhé strně. Proč zbytečně kopat když tam byla snad 40 nebo kolik let lávka. Na druhé straně zbudovat nadchod je snad levnější než kopat pod kolejama. A když to propojí opět až do zadu k depu tak tím nezkazí nic.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
07.05.2013 (16:18)  
bartik09: v žádném případě nejsem odborník na dopravu, odpověděl jsem, jak to vidím já osobně, víc k tomu nemám co říct. Pokud chcete vědět více, požádejte pány na nábřeží. Jinak je to opravdu jen rýpání.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko