..: Město Břeclav postaví nový dopravní terminál :..

Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.

Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.

Plocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město BřeclavPlocha pro budoucí dopravní terminál, foto: město Břeclav
Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město BřeclavVizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav

Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.5.2013 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bvak 
11.05.2013 (20:18)  
Přidal bych se k tomu postesku na řešení podchodu na břeclavském nádraží. Bylo by bývalo skvělé, kdyby při rekonstrukci postavili ještě jeden na severním konci nástupišť, který by ústil u plánovaného nového autobusáku. Takhle když přijede vlak jinam než na první nástupiště, tak se člověk pěkně projde, anebo přeskáče nelegálně vrchem po služebním přechodu v těch místech, což stejně samozřejmě lidi neustále dělají.
registrovaný uživatel M 
10.05.2013 (22:18)  
Tynec - hm, propletat hlouckem. Jako mozna by nebylo spatny podivat se nekam do mesta. Na tom proplitani nevidim nic podivuhodnyho...

Flexaretista - vypravej mi o tom prosim. Tam nastupuje 50 lidi do kazdyho busu a kazdej si kupuje extra listek, ktery ridic vypisuje rukou? Kolik ta zhruba zabere nastup 30 lidi, z nichz 20-25 ma nejaky druh predplatneho?

bartik - to cislo tady uz prece padlo, ne? Tusim 13 busu za pul hodiny jako maximum.
10.05.2013 (11:23)  
Ahtisaari: Souhlasim s vasim zaverm, ze 13 stani je na Breclav asi zbytecne moc, ale rozhodne nema smysl argumentovat poctem linek, protoze - jak sam pisete - mezinarodni linka znamena treba i 1 spoj za tyden, nebo taky 4 za den, zatimco linka MHD muze znamenat 12 spoju za hodinu, nebo taky treba jenom 2. Dulezity je teda pocet spoju za urcitou jednotku casu a take doba odbaveni (odbaveni 3 cestujicich na vesnici zabere stejne casu, jako odbaveni 30 lidi v autobuse MHD; odbaveni 40 lidi u mezinarodniho busu pak muze trvat treba pul hodiny).

Týnec: Jestli ono to nebude tim, ze na vlaku nevisi cedulka "Nastupujte pouze prednimi dvermi", a ze nikdo nevi, kde presne nektere z tech X dveri budou...
registrovaný uživatel Týnec 
10.05.2013 (11:01)  
Ahtissari: nick je pravdivý, jsem z Týnce - linka 572 :-)

Otázka samostatných stání - jsem člověk, který autobusem cestuje pravidelně, vlakem více než občas.
U vlaku nástup funguje následovně - hrozen lidí po zastavení vlaku u každých dveří...těžká loktovačka, dloubání kolečkovýma kuframa a podobně. Nemluvě o tom, že někteří jedinci nemohou pochopit fakt, že lidé vystupující z vlaku uvolňují místo těm nastupujícím...:-D
U regionálních autobusů v Břeclavi jsou lidé naučení, že přijdou na nástupní ostrůvek a způsobně se zařadí na konec čekajících lidí. Což si myslím, že je férové a odpovídající slušným mravům.

A právě tady vidím ten zádrhel, pokud by nebylo pro každý směr/bus samostatné stání...hrozen lidí vyvalivši se zpod přístřešku k tomu či onomu autobusu...
10.05.2013 (10:27)  
M: nevím, jestli si tu poznámku o stání busu 2 minuty mám vyložit jako mudrování někoho, kdo v životě neviděl nástup do busu ve špičce na okresním městě, nebo jako trolling. Poradíte mi?
10.05.2013 (10:07)  
Týnec: Máš pěkný nick:-) Jinak já jsem z Břeclavi, takže žádná teorie, ale pustá praxe:-)

Nejsem si jistý, jestli tohle debatou neobtěžujeme zdejší kolejové fórum, ale jestě nás za flame nezabili, tak zase přiložíme:-)

1. MHD - sám uvádíš, že za 30 minut projede "přednádražím" 12 spojů - 8 do centra, 4 Gum.+ hřbitov. Zdá se Ti příliš málo obsloužit tento provoz třemi odjezdovými stáními?

2. Meziměstské linky - sám uvádíš, že za 30 minut projede starým autobusákem 13 spojů. Zdá se Ti příliš málo obsloužit tento provoz cca pěti odjezdovými stáními?

A pokud jde o východisko mých názorů:

Stále si myslím, že v době jasných a dostupných informačních systémů je stavba samostatných stání pro každý směr, ne-li přímo linku, poněkud luxusní.
Ne, nechci nacpat lidi do aut a na kola. Chápu školáky, kteří si spíš zapamatují, že ten jejich bus jede z "pětky" a ne že se mají dívat na tabuli, odkud pojede a na čelo autobusu, jestli je to on.
Ale, pokud to půjde, nerad bych měl v Břeclavi další předimenzovaný areál, který je max z 60% využitelný na půl hodinu denně a to ještě za předpokladu, že autobus bude na odjezdovém stání dlouhodobě stát a ne jen nakládat cestující.

BTW: dost by mě zajímalo, jak bude na slavném terminálu vyřešeno příjezdové stání. Jestli jako první ze severovýchodu, tak potěš koště - vlakoví dobíhači budou bežet navíc 50 metrů přes celý nádr a rozrážet davy čekající na odjezdy:-)))

A jen pro pobavení:

Zlín: 64 odjezdových stání 2 M 21 D 54 L
Brno: 41 odjezdových stání 116 M 52 D 55 L
Č. Budějovice: 30 odjezdových stání 5 M 24 D 62 L
PHA Florenc: 26 odjezdových stání 105 M 78 D 7 L
Přerov: 26 odjezdových stání 1 M 3 D 31 L 7 MHD
Olomouc: 21 odjezdových stání 25 M 13 D 49 L
Břeclav: 13 odjezdových stání 0 M 0 D 7 L 8 MHD
Pardubice: 12 odjezdových stání 4 M 17 D 22 L
Prostějov: 12 odjezdových stání 6 M 14 D 59 L
Náchod: 12 odjezdových stání 5 M 7 D 39 L
Ostrava: 11 odjezdových stání 8 M 12 D 44 L
Kutná Hora: 11 odjezdových stání 2 M 0 D 21 L 6 MHD
Frýdek-Místek: 11 odjezdových stání 10 M 10 D 44 L
Chrudim: 10 odjezdových stání 1 M 16 D 27 L

M-mezinárodní, D-dálkové, L-meziměstské linky

Ano, vím,
- že meinárodní linka znamená často jen 1 spoj na Ukrajinu týdně
- že dálkové linky znamenají často jen 1 odjezd denně
- že všechna stání u megaterminálů (Zlín, Brno....) nejsou zcela/využitá/využitelná
- že počet linek není vypovídající, důležitý je jednak počet spojů, jednak jejich kumulace a naplněnost ve špičkách... Ale na počítání spojů zatím kapacitu nemám :-)

Ale i přesto je hezké vědět, že se mé rodné město snaží svých celých 15 linek obsloužit 13 stanovišti, přičemž méně stanovišť stačí k nesrovnatelně vyššímu provozu i Ostravě, Pardubicím, Prostějovu...
registrovaný uživatel Týnec 
10.05.2013 (1:01)  
Mno autobus tam nemusí stát...ale ti lidi tam stojí...a po příjezdu toho kterého autobusu k nástupnímu ostrůvku se proplétat hloučkem (davem) rádobycestujících lidí, pro které právě tento autobus není "tím jejich" není asi to pravé ořechové...:-)

A termín "někdy se i stojí"?...možná jsem někoho pobavil, ale stát v autobuse regionální linky po dobu než autobus urazí cca 8km je opravdu to poslední, po čem by mohl cestující v 21.století prahnout...
registrovaný uživatel M 
10.05.2013 (0:33)  
A kazdy z tech autobusu tam musi povinne 15 minut stat? Ja jen, ze kdyz tam bude kazdy stat 2 minuty, tak to vychazi trosku jinak. Kdyz hodne, tak 5.

PS: Celkem mne pobavilo to "nekdy se i stoji" jako znak narvanosti:-))
registrovaný uživatel Týnec 
09.05.2013 (19:00)  
Ahtissari: hmmm...co Tvůj novější komentář, to nějaký odpočet v reálném počtu odjíždějících autobusů?
Souhlasím v tom, že masová doprava do fabrik pominula - už těch fungujících moc v regionu není, ale ruku na srdce, byl jsi někdy v uváděnou dobu (tj.cca 14.30) osobně na autobusovém nádraží v Břeclavi?
Pokud ano, tak tady nelži o těch "davech"...

Fakta: doba 14.20 až 15.00
Stání č.5 směr Hustopeče přes Bílovice - dva autobusy 20min za sebou - velmi slušně obsazené vesměs školáky
Stání č.6 - směr Lednice, Mikulov - tři autobusy po sobě, vesměs školáci
Stání č.7 - směr Lanžhot - dva samostatné autobusy, zaplněné vesměs školáky (ten druhý jede 15.02)
Stání č.8 - směr Týnec, Hodonín - v uvedené době odjíždí pět autobusů, většina zaplněné - někdy se i stojí - vesměs školáky
Stání č.9 - směr Prušánky přes Moravskou - plný autobus vesměs školáků
Stání č.10 - směr Ladná, Podivín - cca 10 - 20 lidí vesměs do Ladné
Stání č.11 - směr Valtice - plný autobus vesměs školáků

To že píšu "vesměs školáků" neznamená, že tam není dostatečný počet dospělých osob, mnohdy i maminky s kočárky.

A ať počítám, jak počítám, vychází mně třináct solidně zaplněných regionálních autobusů během 30 minut - v mnoha případech na hranici max kapacity sedících cestujících.
Je fakt, že v jinou dobu není taková četnost autobusů pravidlem, rovněž počet cestujících zejména ve večerních hodinách klesá, ale vždy minimálně každou hodinu odjíždí z každého stání autobus.
A to nesmíme zapomenout na to, že ty autobusy odněkud přijeli a někde musí přivezené cestující vyložit. V současnosti jsou na to dvě samostatná stání - podle mě počet dostačující.

Plus v té době osm autobusů MHD jedoucích směrem do města, další čtyři jedou směrem ke Gumotexu či na Městský hřbitov.

Takže suma sumárum 27 autobusů během 30ti minut obslouží své cestující.
09.05.2013 (14:34)  
Moje řeč. Kotasův nový Hradec je parodie, navíc neskutečně nepraktická a drahá.

Jednu věc ale ukazuje pěkně: máme-li obsloužit X linek, nepotřebujeme X odjezdových stání, k čemuž se blíží břeclavská varianta.

Když nepočítáme MHD, obsluhuje Hradec 21 mezinárodních, 39 dálkových a 53 meziměstských linek z celkem 15 odjezdových stání! Viz: http://www.dpmhk.cz/cs/terminal-hromadne-dopravy-hradec-kralove/planek-nastupist

Doby, kdy na autobusovém nádraží v jakémkoli městě stávaly ve 14.30 davy z fabrik a ostrovy pro každou linku zvlášť mohly mít aspoň na oněch 5 minut ze dne smysl, ale minuly.

V Břeclavi je celý přednádražní prostor v majetku ČD, které jeho 2/3 pronajalo jako parkoviště. Až se odsud odstraní i odjezdová stání MHD, bude zřejmě parkoviště všude.

Místo toho město vykupuje nemovitosti od ČD, nechá je zbourat a postavit na jejich místě autobusák, přičemž na místě starého autobusáku vznikne další parkoviště:-)
A autobusák má 13 stání, přestože současně z něj nikdy v životě nepojede víc než cca 4-5 spojů naráz.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko