Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.
Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.
Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz
V tomto pripade je navratnost nekonecne vysoka a prospesnost nekonecne nizka. Ale jasne, porad k tomu lze pristoupit stylem "vsak se stavi leccos, postavme i tohle". Velmi zodpovedny a inteligentni pristup. Pokud se postavi tohle, tak se musi nepostavit neco jineho. Ale treba uz tam vsechno maji, ziji si tam kralovsky a jedine, co jim chybi je tohle. Pritom penize maji a jenom nevedi, za co je utratit.
Ale ano, pokud si na to udelaji Otovice a.s., tak proc ne. Jiri Hovorka uz business plan nadhodil a zadny projekt nevydelava hned od zacatku:-)
A nakladni doprava v podobne kamionu jim vadi, proto bojuji za vlak - konecne ...
Jiri Hovorka: pokud by se melo takto pristupovat ke vsemu, tak se nepostavi skoro nikdy nic.
V Otovicích by tím zase získali i železniční zastávku, třeba v těch megách byla i úprava Broumova (dálkovina, nástupiště) a třeba to jednou v PLR nebude tak zoufalé jako dnes a bude tam moci jezdit i vlak.
Budeme předpokládat, že dva páry nákladních vlaků budou cca 1000 tun jezdit 250 dní v roce (1000 vlaků), osobní vlaky 50 t. (3900 vlaků/rok). Na poplatcích se dle výměru vybere za osobní vlak cca 7 Kč/km, za nákladní 66,79 Kč/km. Ročně se tedy získá na údržbu a zaplacení investice cca 94 tisíc. Budu tolerantní a budu údržbu dotovat. I tak vychází zaplacení investice na krásných 1477 let. Vydrží železnice tak dlouho? Rozhodně ně, raději dám tedy peníze tam, kde obdobné množství vlaků projede za cca 2 hodiny... To je asi důvod, proč se obnova strčila do šuplete
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.