Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.
Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.
Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz
problém je v tom, že jeden z Vás (bartik09) mluví o definici daně a z toho vyplývajícího určení a druhý (IvaA) o tom, k čemu ji reálně používá MFČR.
ale primárně je tato daň opravdu určena k "omezení" spotřeby, že se to nedaří je věc jiná
Na kouzlo češtiny bych to nesváděl, i v češtině je možno vyjádřit úvahu přesně. Dobře tedy uvažujme že platí:
I tak vychází zaplacení investice na krásných 1477 let.
A budeme náklady dělit deseti. Z toho by vyšla návratnost na 150 let a to je stále trojnásobek životnosti svršku.
KK: Nemusí to být jako koridor. Ale mosty a propustky je třeba dimenzovat pro nákladní vlak, takže jsme zase u 22,4 tuny na nápravu a 20 tun na m2. Pro nižší rychlost (náklad pojede 80 a ne max. 120) bude statik uvažovat nižší dynamické zatížení konstrukce, ale statické zatížení mostu bude pořád stejné. Statické ztížení trati je dáno hmotností vlaku a gravitačním zrychlením a to se nemění dle kategorie trati.
Ano můžeme snížit nápravový tlak na 18 tun. Jenže: vagony nepojedou plné, tudíž se bude náklad vozit více vozidly, což znamené nižší efektivitu, neboť se bude vozit více mrtvé váhy.
zlomek ceny 1/2 1/4 ..... (25 mega je hodně málo),
nevím nemám na to fundovaný odhad, ale jsem přesvědčen, že by to šlo výrazně levněji než se uvádí
kolik měří trať Harachov - Poreba??
http://goo.gl/maps/26Qpq
Pozn.: koleje tam teda nejsou a pokud to tentokrat strihli jinudy, tak zase spatne a uz radsi mlcim:))
Karel Kovarik: No tak precet sem si odkazovany clanky a dosel sem k tomu, ze by bylo potreba postavit skoro zgruntu 3,7 km novy trati a dat do kupy asi 5 km trati z Broumova do Otovic. Nemyslim, ze by 250 mil bylo nejak vyrazne nadsazene.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.