..: Obec Otovice koupila těleso bývalé trati do Polska :..

Trať z Broumova do Otovic zastávky, foto: Radek Papež Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.

M 131.1 při zvláštní jízdě v Otovicích, foto: Radek Papež Otovice zastávka, foto: Radek Papež Otovice jízda 21.4.2007, foto: Tomáš Ságner

Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.

Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 7.10.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
10.10.2013 (15:10)  
Nechic - aha, takze Norove najezdi vice nez Cesi, protoze maji vyssi platy. A toto je dukaz potvrzujici myslenku "Americane jezdi vice nez Cesi, protoze v Americe neni spotrebni dan".

Ergo vsude, kde najezdi vice nez v Cesku (pocitam, ze tam bude obecne docela korelace s nejakym obecnym ekonomickym rozvojem), je nejaky velmi sofistikovany duvod, ktery ale v jine zemi vubec neplati. Takze plat hraje roli v Norsku, ale uz vubec v Americe. Soucasne plati, ze pro srovnani USA a CZE je rozhodujici vyse spotrebni dane, avsak pro srovnani NOR a CZE to neplati vubec.

Ty bys mel delat analytika na MF. Nebo presneji receno analytika na stinovem MF, ktery klesajici spotrebu benzinu i nafty v Cesku vysvetluje tim, ze u nas je moc vysoka dan a kamiony tedy tankuji v cizine. Pritom nejak zapomina, ze maloktery kamion jezdi na benzin, takze za vyvojem spotreby benzinu bude asi neco jineho, nez srovnani sazeb se zahranicim (nota bene kdyz se mi porad nejak nedari najit tu sousedni zemi, kde je ten benzin o tolik levnejsi...)
09.10.2013 (11:20)  
franta omáčka: Kdyz myslite, ze ta otazka ma smysl, tak si urcite take myslite, ze kdyby u nas byly PHM drazi o 25%, tak najezdime v prepoctu na hlavu o 60% vice...
registrovaný uživatel elbun 
09.10.2013 (1:01)  
registrovaný uživatel elbun 
08.10.2013 (21:22)  
z žel trati do Tlumaczowa

http://fotopolska.eu/dolnoslaskie/b100690,Linia_kolejowa_Scinawka_Srednia_-_Tlumaczow_-_Broumov.html


http://fotopolska.eu/Tlumaczow/b63307,Odbudowa_linii_kolejowej_Scinawka_Srednia_-Tlumaczow.html


http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-sm-42-880-tlumaczow-21779


http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-sm-42-1117-tlumaczow-18409


doporučuji si udělat výlet do Tlumaczowa a Scinawki
registrovaný uživatel Keprt 
08.10.2013 (17:00)  
Takovéhle srovnávání jednotlivých zemí podle nějakého jednoho parametru nikam nevede a je nesmyslné. Roli hraje, kromě naznačené celkové ekonomické úrovně, i charakter osídlení (USA a Norsko jsou od "kontinentální Evropy" v tomto naprosto odlišné) a historická tradice (USA a Evropa - naprosto odlišná východiska, která se, kromě vztahu k motorismu, odrážejí třeba i v diskutovaných postojích ke zdravotnictví nebo zbraním). Spotřební daň je prostě jedna z cest, jak plnit veřejné rozpočty a její míra je dána vžše zmíněným. Jistý regulační účinek mít může/mohla mít (možná ještě trochu tabák a benzín u nás, ale jelikož kouří a jezdí i chudí, tak to asi nebude ono), ale s vývojem společnosti se může i vytrácet - třeba extrémní zdanění alkoholu v Norsku (a mírnější směrem Švédsko - Dánsko) bylo zřejmě kdysi motivováno bojem proti alkoholismu, ale s bohatnutím těchto zemí/obyvatel se regulační efekt vytratil, chlastá se vydatně a už je to prostě jen příjem do rozpočtu.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
08.10.2013 (16:02)  
franta omáčka: Kromě značně vyššího platu, kdy je pro ně cena cena benzinu k poměru platu jako by u nás stál 16kč, tak to bude dáno i extrémně drahou veřejnou dopravou.
08.10.2013 (12:30)  
Ježiši, to je zase diskuse... :)

Stejně odhaduju, že si pozemek si Gemeinde Ottendorf koupila proto, aby k obnově trati nedošlo, takže tyto diskuse jsou dost k ničemu.
08.10.2013 (12:02)  
to JK: Jak v ramci hypotezy, ze spotrebni dan snizuje mnozstvi najezdenych kilometru vysvetlite skutecnost, ze Norove pri o 25% drazsim benzinu, najezdi v prepoctu na hlavu o nejakych 60% vice nez obyvatele CR?
registrovaný uživatel kobros 
08.10.2013 (11:50)  
Jiri Kocurek: mno, jenze Americani maji vetsi zastoupni svych zdroju v spotrebe ropy nez Evropa.
08.10.2013 (11:19)  
Karel Kovářík: k "omezení" spotřeby, že se to nedaří je věc jiná
V USA nemají na benzín spotřební daň. Pro američana je naprosto normální najezdit 400 až 500 tisíc mil za 10 let. Což je trojnásobek proti běžnému nájezdu v ČR. Takže daří. A věřte tomu, že kdyby spotřební daň na benzín výrazně* klesla, tak spotřeba benzínu vzroste.
*) ze 12 Kč plus 2,50 Kč DPH snížení na 6 Kč a 0 Kč DPH. Danit spotřební daň daní z přidané hodnoty?? Vítejte v 1984.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko