..: Po stopách rychlíku Bezdrev :..

Ostružná - Branná, 831.113-6, foto: Johník České Budějovice (aktualizováno 9. 4.) — Konzultační dopravní společnost připravila na sobotu 13. dubna fotojízdu nazvanou „Po stopách rychlíku Bezdrev“. Jak název napovídá, část jízdy se uskuteční po trase rychlíku Bezdrev, který téměř 60 let spojoval České Budějovice a Most. Přesto, že tento rychlík turnusově vozily především lokomotivy řady 749 s osobními vozy B nebo Bdt a později motorové vozy řady 842 s přívěsnými vozy Btx nebo Bmx, bude soupravu fotovlaku tvořit motorový vůz 831.110 společnosti RailSystem. Zvláštní vlak bude nakonec v důsledku výluky u Českých Budějovic veden v trase Kájov – Volary – Číčenice – Písek – Březnice – Rožmitál pod Třemšínem – Zdice – Beroun – Rakovník – Louny – Bílina – Ústí nad Labem.

Motorový vůz 831.110 mezi Novými Losinami a Jindřichovem na Moravě, foto: Bean Odjezd z Kájova je naplánován na osmou hodinu a padesátou minutu. V Číčenicích budou moci cestující nastoupit ve 12 hodin. Nástup do vlaku bude umožněn také po předchozí domluvě (nejpozději do pátku 12. dubna) i na ostatních zastávkách na trase. V Berouně bude možné vystoupit v 15.40 a ve stanici Rakovník vlak zastaví několik minut před pátou hodinou. O dvě hodiny později zastaví také kvůli úvrati ve stanici Louny. Do cílové stanice Ústí nad Labem dorazí vlak několik minut po 20. hodině.

Během jízdy bude mnoho možností k pořízení zajímavých fotografií jak za denního světla, tak i na nočních nádražích. Ve vlaku bude k dispozici drobné občerstvení včetně nápojů. Cena za celou cestu z Kájova do Ústí nad Labem je stanovena na 550 Kč. Vzhledem k rozsahu akce je poskytováno také úsekové jízdné. Jeho výše je společně s podrobným jízdním řádem k dispozici na stránkách organizátorů. Přihlášky a dotazy, prosím, zasílejte na tento e-mail.


Jan Máca Poslat mail autorovi | 9.4.2013 (21:00)
Related newsopen/close

More on Pozvánky

More from ČR Jihočeský ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Keprt 
12.04.2013 (12:44)  
objektivních odborářských

Aneb Já si myslím, a to je objektivní názor, že.. :-)
Registered user Petr budvar  mail  
12.04.2013 (12:21)  
Ano, ve jménech jsem se spletl, omlouvám se. Jinak všechny koncepce a "koncepce" jsou k nahlédnutí v redakci OBZORu, což je zde mnohými velmi vášnivě čtené periodikum. Dokonce mají i časopis Jedeme! v archivu. Kdo nerad čte jeden z posledních objektivních odborářských týdeníků (nebo je to čtrnáctideník?), může se dojet zeptat přímo zadavatele do jeho chaloupky na zastávce ve Sviněticích. Pokud si vzpomínám, tak "novou" koncepci rychlíkových spojů tehdy nepřežil (mimo Bezdreva) spoj Plzeň - Liberec a jednu sezonu (grafikon?) úplně omezené víkendové rychlíkové spoje Plzeň - Č.B. Také byl jeden z cílů úplně redukovat sobotní osobní dopravu, sám Sosna prosazoval aby osobáky končily v pátek posledními spoji a začínaly v neděli po čtrnácté hodině. Zajímavé bude, až někdo tuto dobu zmapuje.
Registered user Kakov 
12.04.2013 (9:04)  
Budvar: velmi zajímavý příspěvek... neměl jsem o těchto souvislostech žádné tušení.

nespletl jste si dva lidi mezii sebou??
doc. Ing. Zdeněk Žemlička, CSc. - JIKORD, s. r. o.

Doc. RNDr. Milan ŽEMLIČKA, CSc. - děkan FaF VFU Brno

nevíte které jiné R byly rušeny? kromě bezdrevu?

upřímě řečeno, jen nerozumím proč nechcete "zveřejnit", protože i blbosti mohou být přínosem, pokud se z nich dokážeme poučit...
Registered user Petr budvar  mail  
11.04.2013 (21:09)  
Ještě mi to nedá - skutky nutno neustále připomínat, aby mohli býti vychvalováni jejich tvůrci. Úplně jinak je tomu v případě zaříznutí Bezdreva - hádejte, u koho Ing. Sosna zadal v posledním roce svého "genředitelování" "optimalizaci" rychlíkové dopravy ČD s.o.? Že netušíte? Nebudu napínat. Byl to zbohatlý "optimalizátor" Doc. RNDr. Milan ŽEMLIČKA, CSc.(snad jsem na nic nezapoměl, dědek je na tituly vrtošiv, stejně jako puberťák na svůj nástroj lásky), který v "návrhovém řešení" (či jak se ten blábol, nikoli nepodobný jeho současnému jinému paskvilu na téma "proč já docent první v JČ nechci, nechci a nechci funkční IDS") předpokládal cosi ve smyslu zrušení "nevyužívaných, zbytečných transverzálně, mimo Prehu vedených rychlíků". Tak se i stalo. Bez oponentury, jak jinak. Bezdrev to odnesl a zrušili i plno jiných R, Sp, které byly "optimalizací" (světe div se) určeny k náhradě "levnější, flexibilnější a pohodlnější autobusovou soukromou dopravou". Naštěstí se později mnoho spojů vrátilo zpět, pokud tedy byly na základě paskvilu zrušeny. Bezdrev bohužel ne. Studii mám, ale nedám ji sem (ani odkaz), dětinské hlouposti nerozšiřuji. Bylo to ale otištěno v "nepolitickém zaměstnaneckém časopise", Jedeme, nebo tak nějak se to jmenovalo. Jen aby se vědělo, některé souvislosti jsou po čase zhusta vykládány jinak....
Registered user Petr budvar  mail  
11.04.2013 (20:42)  
BRam tam jezdil ještě v r. 1990. Guláš byl dobrý, leč moc lidí jej nekonzumovalo vzhledem k poměrně nekonzumačním hodinám - hlavně při cestě do ČB. Pivo měli výborné - Podkováň, asi 12 voltů. Jídelák je ten samý, co v Lužné?
Correspondent or Member of ŽelPage CzechDave  mail  
10.04.2013 (21:45)  
Ano, BRam tam razeny byl jeste v prvni pulce osmdesatych let. Bezdrevem jsme jezdivali nekolikrat do roka a dodnes si pamatuju, jak mi prislo divne, ze v souprave zelenych vagonu je razen vuz v "motorakovem" nateru. Tata take tvrdi, ze v te hospode varili vyborny gulas se sesti a meli tam dobre pivo, to uz si ale nepamatuju, byl jsem tehdy jeste maly kluk.
Registered user Keprt 
10.04.2013 (14:13)  
v 70.letech tam jezdil většinou sólo M262

Já to tedy osobně nepamatuju, byl jsem malé robě, ale ta M 262.0 - nebyla to jen náhrada za M 296.2?
Registered user pph 
10.04.2013 (10:18)  
T 478.3 se na Bezdrevu objevovala jen jako náhrada za turnusovanou T 466.0 depa Zdice až skoro do poloviny 80tých let. Řazení vlaku bylo 3x Ba/B, BDsa/BDs, ABa/AB, BRam, takto odjížděl každé ráno okolo 6.30h z Mostu a v řazení opačném se každý večer kolem 22.h vracel do Mostu. Jinak v 70.letech tam jezdil většinou sólo M262
09.04.2013 (0:52)  
Hlavně že BRam razaví v bývalém depu Praha Střed.
Složení soupravy třeba v roce 1982:
753, někdy 735, 3xB s teplovzdušným topením, AB a BRam. Vzhledem k nepřítomnosti parního potrubí musel být BRam v obou směrech jízdy na konci. AB pamatuju 39 40 050, rok výroby 1965.
08.04.2013 (22:51)  
Přiznám se, že se na dávné složení vlaku nepamatuji, ale zcela určitě tam byl dlouhá léta řazen "vindobonní jídelák" BRam a tuším, že kdysi i vozy Bmx. Jako dítě jsem tam zažil dokonce Hurvínka s Bixem, ale to mohla být třeba jen náhrada v části trasy při nějaké výluce, což vzhledem k cca mým 8 rokům už nevím.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko