..: 58 vozů pro ČD upraví Janoza a Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.

Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 10.4.2013 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
14.04.2013 (13:28)  
JiP: souhlasím s Vámi, ale vemte si jinou věc, ta jednotka je pořád dražší než reko soupravy, které navíc jde dělat na etapy, čili nejde o jednorázově vysokou investici (další dluhopisy od drah) a navíc za stejné peníze mají víc vagonů, to že řešení to je polovičatý, a jak ukazujou např. reko B(stejně nefunkční topení, okna) i naprosto špatný, je bohužel věc druhá. Dráhy můžou vykázat, že nasadily x nových nebo rekonstruovaných vozů a jak se vzorně starají o cestujícího a jsou z obliga.
PS: na to japonské přísloví se hezky hodí říct "a právě proto jsou japonci někde jinde" :-)
14.04.2013 (13:22)  
Sim : jedinej určitě ne, ale stačí se podívat na nejlepší vagony u nás - D1E a jeho obsazenost, zdá se že jen kvalitou sedaček si vlak lidi nenatáhne. A než spousta lidí přestane vlak vnímat jako "nutný zlo" tam kam nejezdí pořádný autobusy, bude to asi chvilku trvat. A na druhou stranu, dráhy tvrdošíjně odmítají nasazovat lepší vagony na rychlíky, kterými se dopravuje většina lidí co někam musí dojíždět (delší vzdálenosti - např. Děčín, Plzeň, ČB, východní Morava), tak si tu situaci způsobujou sami. Chápu že rychlík do Plzně nebo ČB není tak prestižní výkon jako Praha-Brno, ale sami se touhle ignorancí a vy*íráním cestujících netopícíma/přetopenýma Béčkama v zimě a nevyvětratelnýma v létě připravují o možný zákazníky. To že na jednom nebo dvou rychlících do Starýho Města nebo Vsetína jezdí rakouský Bmz to asi nezachrání, když zbytek jede v kožence.
registrovaný uživatel Sim 
14.04.2013 (8:49)  
BigDye > přijde nová vláda, a co my víme, co bude požadovat ve výběrových řízeních. Nejnižší cenu, nebo komfort? Nezávidím ČD rozhodování, jak teď rekonstruovat.

Krasna ukazka deformovane uvahy diky dotacim. Firma uvazuje stylem "co zakaznici chteji", bohuzel pro CD neni zakaznikem cestujici - takze narozdil od situace, ze by se vyrabely (nebo delaly reko) vagony tak, aby to vyhovovalo cestujicim, skace se podle toho, jak si piska nekdo, kdo velmi pravdepodobne tim vlakem nikdy nepojede a ze sveho to pritom neplati.

To jsem jediny, komu by prislo normalni reko vagonu delat tak, aby se uzivily i bez dotaci? Tedy tak, aby to bylo pro lidi natolik atraktivni, ze do toho vlezou i v pripade, ze za ne vic nez pulku jizdneho nebude doplacet nekdo jinej?
14.04.2013 (8:47)  
Pokud mne paměť neklame, jde o 32 vagonů z let 1980 až 1982. Všechny jsou tedy starší 30ti let. Vagóny byly nakoupeny v roce 2011. Dráhy, ústy tehdejšího náměstka Blažka, slibovaly, že od podzimu 2011 budou tyto vozy jezdit na rychlících z Prahy do Českých Budějovic a do Chebu, kde je situace naprosto tristní (slib lze lze dohledat na Aktualne.cz nebo na IDnes). Nejezdí samozřejmě nic, zase to někde odstavené v tichosti dva roky rezaví. A mimochodem již při 90ti km/hod. se v létě v plně obsazeném kupé při otevřeném okně sedět nedá. Nemluvě o tom, že se část cestujících (raději je nebudu specifikovat) bojí ofouknutí, takže se všichni úspěšně a hodně potí na béčkové kožence. Klimatizace je tedy nutná! Zajímalo by mě, kde rakouské vozy budou nakonec jezdit. Je totiž pravděpodobné, že dráhy budou řešit problém s Pendolinem a omezovat jeho provoz na Ostravu. Jako odpověď na otázk(pokud by ČD z této tratě Pendolino stáhly úplně, daly by za pravdu RJ a to přece nejde!)u Kam s ním? Může být varianta omezit jeho frekvenci na Ostravu prodloužením jeho jízdy až do Plzně a do Chebu. To je zřejmě jediná šance na to, aby na západ Čech jezdilo alespoň něco slušnějšího.
13.04.2013 (22:04)  
danys: neni to spatna myslenka. Otazka je, jak by ty vozy vypadaly po roce, po dvou. Je to parada se natahnout v bmz napric ve 3, a jet treba Wien-Insbruck a kraaasne se vyspat. Ale nedovedu si to predstavit na Sirave nebo Excelsioru. To by ty sedacky museli cistit chemicky kazdy druhy den.
registrovaný uživatel BigDye 
13.04.2013 (6:45)  
No jo, jenže přijde nová vláda, a co my víme, co bude požadovat ve výběrových řízeních. Nejnižší cenu, nebo komfort? Nezávidím ČD rozhodování, jak teď rekonstruovat.
registrovaný uživatel tarten 
12.04.2013 (23:29)  
JiP:
No, někteří lidé opravdu nemají klimačku rádi a těch pár týdnů, co je opravdu potřeba, už nějak přežijí raději bez ní, než ji mít puštěnou půl roku víceméně zbytečně. Pro ty by mělo smysl mít v expresu vždycky vagóny bez ní. Kupéčko s vypínatelnou klimačkou je pro ně jakoby možné, ale jen polovičaté řešení. No ale to ani ono zřejmě není model, kam ČD míří.
registrovaný uživatel JiP 
12.04.2013 (19:03)  
To paja.butcher: Jak v zajmu CD tak Carga je, aby se dohodly! Pouziju-li va si posledni vetu a aplikuji ji na standarni komercni sektor, tak mi vyvstava otazka, proc takovou rekonstrukci, ktera k nicemu nevede vubec delat? Jedno japonske prislovi rika-nejsme tak bohati, abychom mohli kupovat levne veci. Kdybych secetl ty penize za polovicate nekolikrate opakovane pseudorekonstrukce, tak zde mame jiz dnes slusnou radu dobrych vagonu. Rekonstrukce kdy se do vagonu vsazuji okna takrka bez moznosti vetrani, ale neda se tam klimatizace a mnohdy tomu rikame 1. trida, tak pro me je to zhorseni situace a jeste navic vyhozene penize-takto se CD ale zdluhu nikdy nedostanou-neucelne investuji penize a nove zakazniky neziskavaji!
12.04.2013 (18:51)  
JiP: bez ohledu na to jestli souhlasím nebo ne, tak smysl to dává. Ale jsou tu ale ... praktická ale. Předně, jak ČD přepustí lokomotivy Cargu? Zadarmo? Prodají? Za co je Cargo koupí? A za co ČD koupí nový jednotky, co nahradí Peršingy a ESA? Za peníze od Carga asi těžko. A protože jak Cargo tak ČD jsou zadlužený, zdá se, až na půdu, tak nevidím moc cest, jak efektivně zlepšovat stav vozovýho parku, než polovičatýma rekonstrukcema, byť to z jistého pohledu jsou takřka (či zcela) vyhozený peníze.
registrovaný uživatel JiP 
12.04.2013 (18:44)  
Stale nechapu nektere jak obhajuji nekonecne polorekonstrukce vagonu, ktere stejne k nicemu poradnemu stejne nikdy nevedly. Pro me zasadni problem je absence klimatizace u vsech vozidel porovozovanych nad 120km/h. Jizda 2 hod pri 140-160km/h pri vetrani otevrenym oknem je skutecne peklo. Pokud do rakouskych Bmz nebude vsazena klimatizace, tak at si je CD vetknou za klobouk. To je presne ten pripad polovicate rekonstrukce, ktera povede k tomu, ze za 2 roky budeme vagony zase odstavovat, aby se ta klima dodelala. Nemluve o nekonecnych uvahach Os vlak ve slozeni lokomotiva a klasicke vagony-to snad uz nemuze dnes myslet nikdo ani vazne. Navic vsechny ty potencialne nepotrebne lokomotivy 163 a 363 dnes chybi u Carga jako sul a konecne by mohly zmizet v propadlisti dejin vsechny ty rady 12x, ktere dnes nevyhovuji pro nakldani dopravu vubec nicim, snad jenom tim, ze se jeste nerezpadly.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko