..: Probíhá schvalování lokomotivy Škoda 109E v Maďarsku :..

380.017 ČD Budapest-Kelenföld, 27. 3. 2013, foto: Arnold Balázs 380.017 ČD a 470 001 MÁV-Trakció, Komárom - Ács, 27. 3. 2013, foto: Arnold Balázs Budapešť — Elektrická lokomotiva 109E z produkce Škody Transportation se podrobuje zkouškám v Maďarsku. Pro tyto účely byl stroj 380.017 určený Českým drahám přepraven 24. března do Komáromu dopravcem PSŽ. „Škoda 109E prošla úspěšně testy v okolí Komáromu. Poté byla umožněna jízda samostatné lokomotivy, která pokračovala až do Budapešti,“ informoval Arnold Balázs. Během zkušební jízdy byla spřažená s lokomotivou 470.001 (taurus) dopravce MÁV-Trakció.

Zdroj: Železniční magazín, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.3.2013 (22:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Maďarsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
11.04.2013 (21:53)  
Jirka Panther:
Myslím, že z tohohle hlediska je celkem fuk, kolik Škodovka vyrobila v padesátých letech parních lokomotiv. Kdyby na tak vzdálené době záleželo, přišlo by mi zajímavější, že před asi 110 lety se Siemens podílel na experimentální elektrické lokomotivě (neschopné reálného provozu), která překonala hranici 200 km/h. Což se parní lokomotivě podařilo až o dost později.

quido.speedy:
JPP. Mimochodem, samozřejmě že to musí být JPP, při informačním embargu Škodovky. Přestože se o těch propíraných tlumičích psalo už i v novinách (a to je někdy také sotva víc než JPP) - http://ekonomika.idnes.cz/skoda-zaluje-ceske-drahy-za-zpozdene-lokomotivy-pry-neplati-pra-/eko-doprava.aspx?c=A120903_112619_eko-doprava_fih.
Ale i kdyby to pro mě JPP nebylo, pro vás už ano.
09.04.2013 (21:13)  
Jirka Panther: Bohuzel jste (at uz umyslne nebo ne) trochu mimo. Diskuze byla puvodne o vzhledu 380 a Tauruse a pozdeji sklouzla i ke schvalovacimu procesu 380. S tim snad nema nic spolecneho pocet vyrobenych lokomotiv v minulem stoleti.
09.04.2013 (20:00)  
Vážení diskutující, jedna věc by mně zajímala, ale jako stavař neznám zdroje, kde se to dovědět. Už asi 7 let se tu srovnává výrobek Škodovky a Siemense. Ti mladší vidí, že Siemens provedl superkšeft, kdy Rakouské spolkové dráhy provedly generační výměnu poválečných mašin za Tauruse cca 500 ks.
Škodovka v té samé době doplatila na politické rozhodnutí soudruhů z ODS, kde pod bolševickým heslem "Železnici nebudem po roce 2000 potřebovat" se téměř zastavil veškerý železniční vývoj včetně školství.

Tím je pohled a diskuse trochu na šikmé ploše. Pro narovnání by mne zajímalo, kolik mašin vyrobil Siemens a kolik Škoda v letech 1950-1990. To by bylo nezkreslené měřítko.
01.04.2013 (10:40)  
tarten: Zdroje, nebo je to JPP?
30.03.2013 (6:53)  
No tak já si to pamatuju tak, že mašina skutečně rakouská specifika splnila a tedy nic nebrání tomu, aby dostala rakouské razítko hned ... po tom evropském od EBC. Jo, tak nějak to je. 109E v Rakousku skutečně obstála.

Vždyť ten Taurus který známe je mrtvá záležitost. Ani bych neřekl - PKP IC ho koupilo už při platných TSI. Ale nyní se samozřejmě bude prodávat už pouze Vectron, proč by jej jinak Siemens vyvíjel.

Taurus TSI nesplňuje Vždyť jsem to psal - vyvinuli jej před platností TSI. To ovšem neznamená, že by nebyl vyvíjen podle jejího návrhu, který pak byl v pozměněné podobě oficiálně vydán. Například RegioPanter byl taky vyvíjen podle návrhu "TSI LocPass" ještě dříve, než tato TSI oficiálně vyšla. Pokud vím, tak Taurus plní TSI jen částečně, ne že vůbec ne.
registrovaný uživatel tarten 
30.03.2013 (0:34)  
tombyk:
No tak já si to pamatuju tak, že mašina skutečně rakouská specifika splnila a tedy nic nebrání tomu, aby dostala rakouské razítko hned ... po tom evropském od EBC.

JK: Arnold Balázs
je teda šotouš, co píše do novin. Otázka teda je, jak vážně se má jeho info o nějakých úspěšných zkouškách brát.

quido.speedy:
Proč se tváříte, jakoby dlouholetý a mnohokrát propíraný boj Škodovky o zkrocení nepřijatelných sil v podvozku a také o EMC neexistoval?

Tomáš Kamenár: ja som strašne zvedavý, ktorý somár (okrem ČR a SR) by uprednostnil kúpu škoda 109E pred Taurusom...
Vždyť ten Taurus který známe je mrtvá záležitost. Pro neplnění norem už se nedá nově prodávat, leda snad s degradovanou rychlostí.

JB: K podobnosti 109E a Tauruse: Zkuste navrhnout kabinu lokomotivy tak, aby odolala crashovému scénáři podle TSI a nedospějete k ničemu jinému.
Spíš naopak. Taurus TSI nesplňuje, a kvůli TSI musí být Vectron jiný (ošklivější).

Dále mne zaráží, že se se zkouškami v Maďarsku začalo až nyní.
Beru to tak, že Škodovka přecijen doufá, že to razítko dostane, když tu mašinu posílá už i tam. Jakpak si asi poradila se zcela odlišnými maďarskými požadavky na sběrač proudu? Třetí nebo čtvrtý zjevně na střeše nemá, takže Maďary prostě nějak ukecala, že na "koridoru" by měly být interoperabilní i sběrače? :o)
registrovaný uživatel tombyk 
29.03.2013 (22:38)  
Nemate nekdo cerstvejsi informace jak je to s homologaci v Rakousku?Pred Vanoci se objevily zpravy,ze vsechny testy byly uspesne dokonceny a ze ocekavaji ziskani homologace v pristich dnech.Jak to tedy skutecne dopadlo?Maji ji uz na papire?
29.03.2013 (20:37)  
Koukám, že jsem tady rozpoutal pěknou diskuzi. Vidím to takto: Ze strany ČD šlo o neuvážené (čti: Předem zaplacené) rozhodnutí, když zadaly vývoj nové lokomotivy do Škodovky, která přerušila vývoj a výrobu lokomotiv na 15 let (bohužel). Dvacet lokomotiv přece není žádná velká série, takové stroje pro rychlíkovou vozbu bylo možné již tehdy opatřit levněji v zahraničí. Výsledek desetiletého vývoje ve Škodovce je totiž docela tristní: Dvacet lokomotiv ve zkušebním provozu, jedna navíc krátkodobě zabavena v zahraničí s podezřením na licenční podvod, konečný odběr celé série v nedohlednu (papírová mašinerie u EBA). A to vše za cca 120 milionů za jednu mašinu. Jako daňový poplatník říkám jasně: Děkuji, za tuto cenu preferuji zahraniční stroje. Dvacetikusová série českých lokomotiv zachrání domácí průmysl pouze na krátkou dobu. Těžko říci, zda by Electric dostal své velké lokomotivní zakázky bez vývoje 109E, ale podle mne ano - Electric je totiž velmi šikovná firma, která kvalitou svých produktů přesvědčuje západní Evropu již dlouho, a navíc prošlapává cestu produktům mateřské Škodovky. Maďarsko, Lotyšsko, nově Turecko - ve všech těchto zemích má již Electric reference, na které tam Transportation se svými vozidly teprve čeká.
29.03.2013 (17:20)  
Ohryzek: díky za zdroj - takže jestli 109E2 (což není cargo speciálka) utáhla stejný normativ, co aktuální vlajková loď (s dvojnásobným počtem podvozků), tak to nevidím na první pohled zle.

Otázka jsou adhezní vlastnosti a rozjezdy atd., kde by 2x131 mohla být z principu šikovnější. Nicméně tyto podrobnosti ke štrbskému testu bohužel nemáme. :(
29.03.2013 (17:18)  
SYN : pokud byla smlouva s Prahou na 250 tramvají, tak je pochopitelné, že náklady jsou rozpočteny do tohoto počtu, pokud by Praha přikupovala další (což se těžko někdy stane, když nemají ani na těch 250) za stejné peníze, pak bych to za tunel už byl ochoten považovat.

Pazzy : Siemens je koncern trochu jiného jména i velikosti než Škoda a udává trend. Kolik má konkurentů? Jednoho? Jestli vůbec (myslím na trhu s lokomotivami). PESA netuším jestli je vlastněná někým zvenku nebo si jede na vlastní triko, každopádně jsem nezaznamenal, že by dělali takto vyspělou lokomotivu. A ještě někomu na zakázku. Nevím jestli tu srovnáváme srovnatelné.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko