..: Veolia získala osmiletou smlouvu na RE Lipsko - Chemnitz :..

VT016 MRB (Mitteldeutsche Regiobahn), foto: Mitteldeutsche Regiobahn Lipsko/Hamburk — Veolia Transdev bude od prosince 2015 provozovat regionální expresy na trase Leipzig – Geithain – Chemnitz. Osmiletý kontrakt od Svobodného státu Sasko získala její dceřinná společnost Mitteldeutsche Regiobahn (MRB). Smlouva končí v prosinci 2023, ale obsahuje opci do prosince 2025. V takovém případě by MRB nahradila také spoje provozované dopravcem DB Regio vedené naklápěcími dieselovými jednotkami řady 612. Kratší trvání smlouvy souvisí s termínem dokončení elektrifikace trasy. MRB zavede 18 vlaků v pracovní dny a 17 o víkendech. Pro Veolii je tato smlouva šancí, jak uplatnit dieselové lokomotivy řady 223 (Siemens Hercules) a netrakční vratné soupravy, které do letošního prosince zajišťují vlaky Hamburg - Westerland(Sylt) pod dopravcem Nord Ostsee Bahn a pak pro ně není využití.

Zdroj: Veolia Transdev, Mitteldeutsche Regiobahn, Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen International Railway Journal


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 31.3.2015 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.04.2015 (15:47)  
myslím si, že v případě "špiček" verzus GWTR na šumavských lokálkách, asi opravdu s převozem špiček bude problém, i přesto, že za to soukromník zcela nemůže, ale na druhou stranu pokud je to schopný soukromník, měl by takovou věc předpokládat.....

Jenže uvidíme, jestli bude GWTR jako bylo GWTR...
01.04.2015 (13:24)  
Jiří Bajer: Díky za upřesnění. Původně jsem to pochopil jako "nedostatečný počet vozidel podle kvalifikovaného odhadu znalého cestujícího". Pokud to ale jezdil absolutně bez záloh a teď má podstav, je to jiná situace.
01.04.2015 (13:21)  
JP: Viz první věta - dopravce si nezajistil dostatečný počet vozidel. Resp. jen tolik, kolik je teoretická potřeba, bez žádné zálohy. Na začátku to bylo OK, ale pak se začaly motoráky "sypat" a tento stav pokud vím trvá.
01.04.2015 (12:28)  
KK: Mně se ta vina u soukromníka (ale může to být kterýkoliv dopravce) nelíbí proto, že je při zadání dán JŘ, požadovaná kapacita a objednatel chce znát provozně ekonomický koncept poměrně detailně. Pokud by se v něm objevily posilové vozidla, které vykryjí něco, co není poptáno (špičky), tak skutečně soutěžící firma může o zakázku přijít - kvůli nevýhodné nabídce nebo nedodržení požadavků.

Trochu jiný příklad je RegioJet na Bratislava - Komárno, kde se poptávka po kapacitě akumulovala do jisté doby do hospodaření firmy, ale zavedení jízdného zdarma celý koncept totálně vyhodilo z parametrů, že ministerstvo musí doplatit pronájem dalších vozidel.

A ano, v důsledku to jednání Saska a Jihočeského kraje znamená degradaci služby do takové míry, že lidi kupují auta.
registrovaný uživatel Kakov 
01.04.2015 (12:13)  
JP:

"zlého soukromníka" nechte stranou, já jsem chtěl poukázat na to, že samotný fakt soukromého vlastnictví nemusí být garantem zlepšení,

myslím si, že v případě "špiček" verzus GWTR na šumavských lokálkách, asi opravdu s převozem špiček bude problém, i přesto, že za to soukromník zcela nemůže, ale na druhou stranu pokud je to schopný soukromník, měl by takovou věc předpokládat.....

takže podle mě je vina jak na GWTR (byť výrazně menší) a tak na JČK, který celkově má problémy s organizací VHD
01.04.2015 (9:51)  
Jiří Bajer: To asi nechápu. Pokud se nezměnil JŘ a řazení, tak se nasazují méně kapacitní jednotky, nebo jak došlo ke snížení kapacity?
01.04.2015 (7:01)  
Josef Petrák: Zde je jasná chyba na straně Trilexu - nezajistili si včas dostatečný počet vozidel. Nyní si pronajímají Desira od ODEG a DB a stejně to nestačí. (Je tak možné vyfotit si Desiro nebo soupravu RS1 od ODEG až v Drážďanech, kam se běžně nedostanou). Pochybuji o tom, že by se měnily požadavky svazů VVO a ZVON - jízdní řád se za dobu, co jsem tady, měnil jen minimálně a soupravy neměnily řazení. Z pohledu zákazníka jasná chyba dopravce, který chtěl za každou cenu získat tento kontrakt. A získal - za cenu úbytku cestujících.
31.03.2015 (23:42)  
Jak jinak vyhnat lidi z vlaku než salámovou metodou...
31.03.2015 (23:13)  
KK: Říkáš, že je to jedno, kdo za to může, ale já tam cítím takové to... zlý soukromník. Jasně, že se zhoršila nabídka, ale vážně by legacy dopravce zadarmo nabízel kapacitu nad rámec smlouvy?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
31.03.2015 (23:08)  
JČK objednává, aniž by reflektoval poptávku zajisté zodpovědně zjištěnou průzkumem? To je nějakej renonc, ne?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko