Telnice — Již v létě předloňského roku jste se na ŽelPage mohli dočíst o problémech, které provázely trať 132, tzv. Kozí dráhu, vedoucí z Děčína přes Krupku a Telnici do Oldřichova u Duchcova. Zastavení osobní dopravy, zavedení dlouhodobé výluky, krádeže železničního svršku, neúspěšné pokusy o obnovení provozu — tím vším si tato trať v posledních letech prošla. Už několikrát to, nejen ve druhé polovině roku 2012, vypadalo, že se vlaky na trať opět podívají, ale nakonec se tomu tak z různých důvodů nestalo. Nyní mají však příznivci této dráhy důvod k oslavám. Po dlouhých měsících se zejména díky spolupráci města Děčín s Konzultační dopravní společností a Správou železniční dopravní cesty vlaky na tuto trať opět vydají. SŽDC totiž konečně potvrdila, že lze přidělit kapacitu dráhy pro vlaky osobní dopravy a umožnit jízdy objednaných vlaků.
Pravidelná doprava na Kozí dráze na objednávku kraje byla zastavena již v roce 2007. Na trati se pak například v roce 2009 uskutečnily různé zvláštní víkendové jízdy, které financovaly zejména města a obce ležící při trati. Mediálně známá byla také akce Žluté jaro na železnici, v rámci které na trať 132 vyjel i soukromý dopravce RegioJet. Jenže ten už byl jedním z posledních, který se na trať podíval. Zanedlouho poté byla totiž vyhlášena dlouhodobá výluka, oficiálně kvůli špatnému stavu železničního svršku. Po neúspěšných pokusech v roce 2011 vypravit na trať historické vlaky se začali angažovat starostové z místních obcí a měst, kteří se pokoušeli objednat různé vlaky, zejména v roce 2012, ale bezúspěšně, a to i v úsecích, kde žádná větší poškození tratě zjištěna nebyla. Jedním z posledních pokusů byly plánované adventní jízdy na konci loňského roku, ale i pro celý letošní grafikon Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v celém úseku výluku, která měla původně trvat až do konce platnosti jízdního řádu. Ke konci zimy se ale konečně ledy povolily a na trať tak nyní konečně budou moci vyjet vlaky.
Ale stejně jako většina dobrých zpráv, i tato má své "ale". Obnovení provozu se totiž nebude konat v celém čtyřicetikilometrovém úseku tratě, ale pouze v části mezi Děčínem a dopravnou Telnice. Na zbylém úseku zůstává prozatím i nadále zavedená výluka, která je způsobená špatným technickým stavem tratě, zejména díky krádežím. Ta je opakovaně prodlužovaná již od roku 2010 a opravy by si podle SŽDC vyžádaly milionové investice, a tak se zatím cestující vlakem na úsek mezi Telnicí, Krupkou a Oldřichovem v nejbližších měsících zřejmě nepodívají. Zato z Děčína do Telnice se zájemci mohou svézt již o Velikonocích. V neděli 31. března se na trať vydají hned čtyři páry osobních vlaků, jak upřesnil Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti, která provoz na trati organizuje. Odjezdy z Děčína budou v 9.30, 12.30, 14.30 a 16.30 h, jízda do Telnice bude trvat přibližně 42 minut. Kdo by chtěl vystoupit již v Jílovém u Děčína, může navštívit zdejší Velikonoční jarmark, který se zde v tento den koná. Bližší informace naleznete v našem kalendáři akcí, případně přímo na stránkách Kozí dráhy. To však nejsou jediné letošní jízdy, které se na trati uskuteční. V letní sezóně zde budeme moci osobní vlaky potkávat o poznání pravidelněji a už v průběhu jara se na trať nejspíš vydají další vlaky.
Zdroje: Konzultační dopravní společnost, ŽelPage
to vypadá, že je mnohem delší (zkreslení 2 rozměrným obrázkem). Vypadá to, že je perón až k tomu šedivému baráku, ve skutečnosti končí u poslední lampy, co je ještě u toho vysokého řadového baráku. Vešel by se tam tak nejvýš 4 vozový klasický (24,5 m) vlak (bez lokomotivy).
Honza: 100 metrů dlouhé nástupiště - co je na tom divného?
Edit: zajímalo by mě, na co jsou dimenzovaná nástupiště (nebo aspoň v tom Děčíně zastávce), že by se tam vešlo snas i EC.
Bude se i těchto vlaků týkat výrazně vyšší poplatek za přidělení dopravní cesty? Platí stále toto likvidační pravidlo, kde na vybraných tratích vyžaduje SŽDC výrazně vyšší poplatek?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.