..: Kozí dráha o Velikonocích po dlouhé době ožije :..

Motorový vlak u Chlumce u Chabařovice, foto: Laborec425Telnice — Již v létě předloňského roku jste se na ŽelPage mohli dočíst o problémech, které provázely trať 132, tzv. Kozí dráhu, vedoucí z Děčína přes Krupku a Telnici do Oldřichova u Duchcova. Zastavení osobní dopravy, zavedení dlouhodobé výluky, krádeže železničního svršku, neúspěšné pokusy o obnovení provozu — tím vším si tato trať v posledních letech prošla. Už několikrát to, nejen ve druhé polovině roku 2012, vypadalo, že se vlaky na trať opět podívají, ale nakonec se tomu tak z různých důvodů nestalo. Nyní mají však příznivci této dráhy důvod k oslavám. Po dlouhých měsících se zejména díky spolupráci města Děčín s Konzultační dopravní společností a Správou železniční dopravní cesty vlaky na tuto trať opět vydají. SŽDC totiž konečně potvrdila, že lze přidělit kapacitu dráhy pro vlaky osobní dopravy a umožnit jízdy objednaných vlaků.

Pravidelná doprava na Kozí dráze na objednávku kraje byla zastavena již v roce 2007. Na trati se pak například v roce 2009 uskutečnily různé zvláštní víkendové jízdy, které financovaly zejména města a obce ležící při trati. Mediálně známá byla také akce Žluté jaro na železnici, v rámci které na trať 132 vyjel i soukromý dopravce RegioJet. Jenže ten už byl jedním z posledních, který se na trať podíval. Zanedlouho poté byla totiž vyhlášena dlouhodobá výluka, oficiálně kvůli špatnému stavu železničního svršku. Po neúspěšných pokusech v roce 2011 vypravit na trať historické vlaky se začali angažovat starostové z místních obcí a měst, kteří se pokoušeli objednat různé vlaky, zejména v roce 2012, ale bezúspěšně, a to i v úsecích, kde žádná větší poškození tratě zjištěna nebyla. Jedním z posledních pokusů byly plánované adventní jízdy na konci loňského roku, ale i pro celý letošní grafikon Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v celém úseku výluku, která měla původně trvat až do konce platnosti jízdního řádu. Ke konci zimy se ale konečně ledy povolily a na trať tak nyní konečně budou moci vyjet vlaky.

RegioJet na trati 132, foto: bazala68Ale stejně jako většina dobrých zpráv, i tato má své "ale". Obnovení provozu se totiž nebude konat v celém čtyřicetikilometrovém úseku tratě, ale pouze v části mezi Děčínem a dopravnou Telnice. Na zbylém úseku zůstává prozatím i nadále zavedená výluka, která je způsobená špatným technickým stavem tratě, zejména díky krádežím. Ta je opakovaně prodlužovaná již od roku 2010 a opravy by si podle SŽDC vyžádaly milionové investice, a tak se zatím cestující vlakem na úsek mezi Telnicí, Krupkou a Oldřichovem v nejbližších měsících zřejmě nepodívají. Zato z Děčína do Telnice se zájemci mohou svézt již o Velikonocích. V neděli 31. března se na trať vydají hned čtyři páry osobních vlaků, jak upřesnil Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti, která provoz na trati organizuje. Odjezdy z Děčína budou v 9.30, 12.30, 14.30 a 16.30 h, jízda do Telnice bude trvat přibližně 42 minut. Kdo by chtěl vystoupit již v Jílovém u Děčína, může navštívit zdejší Velikonoční jarmark, který se zde v tento den koná. Bližší informace naleznete v našem kalendáři akcí, případně přímo na stránkách Kozí dráhy. To však nejsou jediné letošní jízdy, které se na trati uskuteční. V letní sezóně zde budeme moci osobní vlaky potkávat o poznání pravidelněji a už v průběhu jara se na trať nejspíš vydají další vlaky.

Zdroje: Konzultační dopravní společnost, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.3.2013 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
01.04.2013 (22:17)  
Zdeněk Štěpánek: pro mě byl doprovodný program: jízda regiopanterem, natáčení příjezdu elefantu z Mostu (jako jedna z posledních jízd), natáčení odjezdu regiopantera do Mostu a hlavní cíl bylo natočit závory v Děčíně zastávce a u depa. Ještě jsem se svezl syslem, který tam už taky jezdit nebude.
Snažil jsem se svézt 2. vlakem, ale když jsem viděl, jak to tam houstne a jak se to svírá, že už pomalu stojíme jeden na druhém, řekl jsem si, co z toho budu mít? Stojí to za to? NE! Jedu syslem do Ústí.
01.04.2013 (3:36)  
Já jsem jel posledním spojem a prakticky celou cestu tam bylo plno i na stání, cestou zpět už jsme si sedli, ale pořád dost lidí stálo.

Štiplístek to komentovel slovy "ale jo, je to dobrý".

Jinak v telnici by to šlo objet bez problémů, asi se jen někomu nechtělo hledat klíče od výhybek... Ten kousek v děčíně by šel sunout.

Trochu mě mrzelo, že k tomu nebyl doprovodný program. Když už to financuje město děčín a kraj, tak mohli na nádraží udělat nějakou tematickou trachtaci. Podívejme-se na historické fotky, kde bylo nádraží vyzdobené do posledního sloubu a delegace až z vídně.

Až se proberu, dodám i fotky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
31.03.2013 (13:34)  
Tak to se moc nepovedlo! Myslím, že kdyby měl i ten vlek, tak by to bylo furt málo. Sem by se hodila ta souprava 830+2xBix+831

Ale závory jsem natočil, to bylo hlavní. Svezu se třeba někdy příště.
registrovaný uživatel Honza  mail  
22.03.2013 (14:39)  
Jan Máca: no, jestli Telnice vypadá podobně jako dopravny na Švestkové dráze po stejné době "neprovozu", kde se normálně křižovalo, tak se nedivím :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
22.03.2013 (13:05)  
Ona Telnice jako dopravna už nefunguje?
Pro běžný provoz by ta sólo 831 stačila asi bohatě, ale tohle běžný provoz nebude, takže se dá počítat nával nejen šotoušů.
registrovaný uživatel Jan Máca  mail  
22.03.2013 (12:41)  
Ještě doplním, že SŽDC už schválila jízdní řád, takže ho můžeme nabídnout i Vám, čtenářům: http://www.svestkovadraha.cz/doc/kd_velikonoce_2013.pdf

Jedinou nepotěšující zprávou může být nasazení sólo motorového vozu 831.105 (s reko interierem) z důvodu nemožnosti objíždění.
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.03.2013 (21:11)  
Jan Máca: tak to se těším, doufám že mi do toho nic nepřijde a budu se moci svézt.
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.03.2013 (23:10)  
Michal Jaroš: jj díky, ten je podstatně lepší. Lepší je ale ten reko 831, co nemá tu přepážku a má nové potahy.
registrovaný uživatel karloslt  mail  
20.03.2013 (22:52)  
Štěpánek: k čemu je tak důležité vědět název dopravce?
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.03.2013 (21:49)  
Zrovna jsem se chtěl zeptat to samé, kdo pojede a čím. Protože pokud by měl jet smradlavý a uřvaný Hurvínek, to bych se šel raději projet panterem....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko