..: Stadler Rail dodá 21 jednotek Flirt pro Srbské železnice :..

ŽS Flirt, foto: Stadler Bělehrad — Švýcarský Stadler vyhrál kontrakt na dodávku 21 střídavých elektrických jednotek Flirt3, určených pro příměstské vlaky v okolí Bělehradu. Kontrakt financovaný Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj v hodnotě 100 milionů eur byl podepsán 4. března 2013 v Bělěhradě, přičemž vozidla budou dodávána v průběhu let 2014 až 2015 s dvoutýdenní periodou. Tyto plně klimatizované čtyřvozové jednotky budou mít 234 míst k sezení, z toho 14 v první třídě. Maximální rychlost bude 160 km/h. Jednotky budou vybaveny zabezpečovacím zařízením Indusi, ale budou připraveny k montáži palubní části ETCS úrovně 2.

Zdroj: Stadler Rail, Railway gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.3.2013 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Srbsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.03.2013 (8:38)  
zl-driver: pokud by bylo odpovídajíc HDV
Jenze ono tu neni a jeste asi peknou chvili nebude...
Otazka samozrejme potom je o kolik by vyssi maximalni rychlost dana vozidla prodrazila.
07.03.2013 (15:32)  
bartik09: Jaka lokomotiva by ty sysly tahala dneska 160? .... Nehledete na to, ze je otazka, jestli ma smysl u nas tahat osobaky rychlejc nez 140.
Jenže on třeba ten konkrétní Sysel není jenom pro osobní vlaky, třeba na R Olomouc - Břeclav - Brno by 160 využil téměř v celé délce (pokud by bylo odpovídajíc HDV).
registrovaný uživatel Dusanh 
07.03.2013 (14:13)  
Díky za všechny mínusy a přeju šťastnou cestu v novém vozidle ČD: hyperbouda! :-D
07.03.2013 (10:48)  
Dale Cooper: Co bylo driv? Slepice, nebo vejce? Proc kupujou vozidla na 160, kdyz na to nemaj trate? A proc by staveli trate na 160, kdyz na to nemaj vozidla?

PPP: Nevidel bych to az tak jednoznacne. Mame tu slavna supervozidla na 230, ktera se snad ani po 10 letech provozu nedostala pres 160 a prinejmensim jeste par let ani nedostanou. A az za dalsich 10 let zacnou nekde jezdit 200, tak chcete delat paradu s 20 let starym vlakem?
Jaka lokomotiva by ty sysly tahala dneska 160? A jaka by to mohla podle vas tahat za 5 let? Tech 20 380 se rozplynou na EC a Ex jako nic. Nehledete na to, ze je otazka, jestli ma smysl u nas tahat osobaky rychlejc nez 140.
Rekl bych, ze obecne nema smysl planovat budouci vyuziti na vice nez 5 let dopredu a lepsi by bylo vozidla s postupem let posouvat po stupnici dulezitosti nasazeni spis dolu. Napriklad pokud by CD dneska koupily novy vozy na 160 pro vyuziti na Ex na Ostravu, tak bych to nevidel jako problem. Kdyby si nahodou za nekolik let nekdo vzpomel, ze chce opravdu rekonstruovat cast koridoru na 200, tak se muzou koupit novy vozy a ty na 160 muzou delat paradu treba na rychlicich na Budejovice, nebo kamkoliv jinam. Takovejch vozu je potreba jak soli.
registrovaný uživatel Dusanh 
06.03.2013 (14:12)  
bylo pohodlnější a levnější převzít zkoušky z M152

Jak je to možné? Vždyť přeci dle GŘ ČD je hyperbouda NOVÉ vozidlo :-D
registrovaný uživatel Keprt 
06.03.2013 (11:52)  
SYN: v "Jugoslávii" (a Rumunsku) je Indusi "odjakživa".
registrovaný uživatel SYN 
06.03.2013 (11:30)  
Honza S.: Jako rozbor současné situace určitě beru, ale přecejen se takové jednotky jak říká PPP nekupují na 5-10 let... a ke konci životnosti pak dost možná bude provozovatel stát před dilemmatem zda zaplatit nemalý peníz za úpravu (byť i "jen" papírovou a/nebo SW) na 160 nebo zda být omezen v nasazení... samozřejmě, kdoví, třeba u nás i za 10-15 let bude stále Os/Sp/R který by využíval 160kmh ojedinělá vyjímka... ale snad ne??

P.S. Docela mě překvapilo to Indusi, to se v Srbsku používá "odjakživa" nebo je to nějaká novinka nebo jak?
06.03.2013 (10:41)  
PPP: Pokud máš na mysli 471, tak tam by převod na 160km/h v nasazení na např. na trati 011 vzhledem k četnosti zastávek vůbec nic nepřinesl. Na 221 se takový rychlostník snad ani po rekonstrukci Vršovice - Hostivař nebude vyskytovat a 171 je to samé. V okolí Prahy zbývá už jen směr na Ústí/L a tam by to mělo jakýsi význam u některých víkendových děčínských R. Jenže tam jsou jízdní doby počítány na Vmax 140, bo normálně tam jezdí 162 a 150.2... Takže ešusy na 160 za současné situace a nasazení by nejspíš nepřinasly žádné pozitivum. Sysly neznám (tam je to možná škoda) a regiokrámy je kapitola sama pro sebe. Uvažovalo se o Vmax 90km/h, jenže to by přineslo nové zkoušky a bylo pohodlnější a levnější převzít zkoušky z M152. Ech, čo to táram, 810... :-)
registrovaný uživatel PPP 
06.03.2013 (9:58)  
Těch 160 km/h tedy kolem Bělehradu moc nevyužijí
Tak oni to asi nekupujou na pět let, takže proč ne. Rozhodně mi to přijde rozumnější, než když se v naší situaci nakupují nová vozidla (nebo výrazně modernizují ta stará) na 140 km/h pro hlavní tratě (Sysel) nebo dokonce na 80km/h pro tratě regionální (Regionova). Kdo ví, co bude za nějakých 30 let?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko