Bělehrad — Švýcarský Stadler vyhrál kontrakt na dodávku 21 střídavých elektrických jednotek Flirt3, určených pro příměstské vlaky v okolí Bělehradu. Kontrakt financovaný Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj v hodnotě 100 milionů eur byl podepsán 4. března 2013 v Bělěhradě, přičemž vozidla budou dodávána v průběhu let 2014 až 2015 s dvoutýdenní periodou. Tyto plně klimatizované čtyřvozové jednotky budou mít 234 míst k sezení, z toho 14 v první třídě. Maximální rychlost bude 160 km/h. Jednotky budou vybaveny zabezpečovacím zařízením Indusi, ale budou připraveny k montáži palubní části ETCS úrovně 2.
Zdroj: Stadler Rail, Railway gazette
Jenze ono tu neni a jeste asi peknou chvili nebude...
Otazka samozrejme potom je o kolik by vyssi maximalni rychlost dana vozidla prodrazila.
Jenže on třeba ten konkrétní Sysel není jenom pro osobní vlaky, třeba na R Olomouc - Břeclav - Brno by 160 využil téměř v celé délce (pokud by bylo odpovídajíc HDV).
PPP: Nevidel bych to az tak jednoznacne. Mame tu slavna supervozidla na 230, ktera se snad ani po 10 letech provozu nedostala pres 160 a prinejmensim jeste par let ani nedostanou. A az za dalsich 10 let zacnou nekde jezdit 200, tak chcete delat paradu s 20 let starym vlakem?
Jaka lokomotiva by ty sysly tahala dneska 160? A jaka by to mohla podle vas tahat za 5 let? Tech 20 380 se rozplynou na EC a Ex jako nic. Nehledete na to, ze je otazka, jestli ma smysl u nas tahat osobaky rychlejc nez 140.
Rekl bych, ze obecne nema smysl planovat budouci vyuziti na vice nez 5 let dopredu a lepsi by bylo vozidla s postupem let posouvat po stupnici dulezitosti nasazeni spis dolu. Napriklad pokud by CD dneska koupily novy vozy na 160 pro vyuziti na Ex na Ostravu, tak bych to nevidel jako problem. Kdyby si nahodou za nekolik let nekdo vzpomel, ze chce opravdu rekonstruovat cast koridoru na 200, tak se muzou koupit novy vozy a ty na 160 muzou delat paradu treba na rychlicich na Budejovice, nebo kamkoliv jinam. Takovejch vozu je potreba jak soli.
Jak je to možné? Vždyť přeci dle GŘ ČD je hyperbouda NOVÉ vozidlo :-D
P.S. Docela mě překvapilo to Indusi, to se v Srbsku používá "odjakživa" nebo je to nějaká novinka nebo jak?
Tak oni to asi nekupujou na pět let, takže proč ne. Rozhodně mi to přijde rozumnější, než když se v naší situaci nakupují nová vozidla (nebo výrazně modernizují ta stará) na 140 km/h pro hlavní tratě (Sysel) nebo dokonce na 80km/h pro tratě regionální (Regionova). Kdo ví, co bude za nějakých 30 let?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.