..: Mimořádná událost v Ostravě–Kunčicích :..

Ostrava — Dnes krátce po patnácté hodině došlo ve stanici Ostrava–Kunčice k projetí návěsti Stůj osobním vlakem Os 2841. Strojvedoucí dle předběžných informací nerespektoval návěst Stůj na odjezdovém návěstidle a zastavil rychločinným brzděním zhruba 50 metrů před výhybkou, kterou momentálně pojížděl zpožděný spoj IC 1007 RegioJet.

Osobní vlak přijel do stanice Ostrava–Kunčice dle jízdního řádu, proběhl zde přípoj na spoj linky S6 ve směru Frýdek–Místek. Poté, aniž by strojvedoucí vyčkal průjezdu spoje IC, pokračoval v jízdě k havířovskému zhlaví, dle odhadu autora rychlostí asi 50 km/h. Krátce před návěstidlem došlo k prudkému zabrzdění a první dva vozy se ocitly za návěstidlem, které v té době zakazovalo jízdu vlaku.

Projeté návěstidlo, foto: Martin Pitřík Dokumentace mimořádné události, foto: Martin Pitřík Odstavená souprava vlaku, foto: Martin Pitřík Přestup cestujících do spěšného vlaku, foto: Martin Pitřík

První informace poskytované cestujícím zněly o technické závadě na soupravě, až poté byli cestující informováni o projetí návěsti Stůj. Ze strany průvodčího ve vlaku byla vyvinuta snaha o přestup cestujících do následujícího osobního vlaku ve směru Český Těšín, avšak tato snaha byla ukončena ze strany výpravčího, který v zájmu ochrany zdraví cestujících nesvolil pohyb v kolejišti.

Po více než hodině, kdy byla zaměstnanci mimořádná událost zdokumentována, došlo k návratu vlaku k nástupišti a cestující byli přepraveni spěšným vlakem, bez možnosti výstupu ve stanicích Ostrava–Bartovice a Šenov.


Martin Pitřík | 21.2.2013 (17:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jacek 
22.02.2013 (15:50)  
Martin Pitřík:
Jak bych to vyfotil? Vůbec bych to nefotil! Proč bych to pro boha měl fotit? Došlo tam k nějaké srážce nebo zraněním? Dnes je problém, že všichni hned všechno musí fotit a někde zveřejňovat nebo rovnou volat televizi. Že tím někomu značně přitíží a s velkou pravděpodobností ho připraví o práci, to už je nezajímá.
Kdysi mě někdo z jedoucího vlaku vyfotil na stavědle. Byl u toho zrovna náměstek na kontrole a jen utrousil, že pokud ta fotka vyjde někde v novinách, budu mít postih, protože jsem neměl předepsané oranžové tričko, ale svetr.
Svého času dokonce vyšlo nařízení, že pokud jakákoliv mimořádná událost bude někde medializována nebo zaměstnanec poskytne rozhovor (o čemkoliv) bude to důvod pro výpověď. A to myslím platí pořád. A těch výpovědí bylo dost, stačilo, když se někdo na K-reportu pochlubil s nějakou fotkou někoho na stanovišti strojvedoucího nebo nějakou nepředpisovou údálostí, apod.



Nevím co se stalo, jestli se vůbec něco stalo (?!?) - žádné oficiální vyjádření nikde není a tento článek mi připadá úplně stejný jako ten podraz novinářů MF, kteří si něco vyložili po svém a dva zaměstnanci pak málem přišli o práci.

Poté, aniž by vyčkal na průjezd spoje IC, pokračoval v jízdě k havířovskému zhlaví, dle odhadu autora rychlostí kolem 50 km/h
Vy víte kudy byla pro oba vlaky postavená vlaková cesta? Odhad rychlosti? Taky zajímavé.

První informace poskytované cestujícím zněly o technické závadě na soupravě, až poté byli cestující informováni o projetí návěsti Stůj
To jako někdo hlásil z rozhlasu? Nebo přímo strojvedoucí chodil po soupravě a všem oznamoval, že způsobil nehodu??? Většinou se člověk při zpoždění nedozví víc než že bylo způsobeno "provozními problémy"

Škoda mluvit. Pište, foťte, udávejte, budete slavní.
22.02.2013 (14:46)  
Takže kaštani byli přes hodinu vězněni kvůli blbosti strojvedoucího. Ještě že nosím čtyřhran.
registrovaný uživatel Jacek 
22.02.2013 (13:03)  
Tak porovnávat počet různých "felšupů" u ČD vypravujících tisíse spojů za den oproti soukromníkovi s pár spoji je poněkud mimo. Při nějakém propočítání na procenta měl např. RJ těch událostí až moc. Naposled na podzim nezastavil v Zábřehu, zastavil až rychlobrzdou a pak ještě odjel bez výpravy. O kolika podobných věcech se mlčí? Kdyby to byl vlak ČD, už je reportáž na Nově s titulkem "splašený vlak" jak je u nich zvykem.
Jinak souhlas s Kubou, tento článek se tomu bulváru silně blíží. Ta fotka návěstidla "na stůj" z druhého vozu je také ohromně vypovídající. Už vidím jak všichni šotouši budou fotit z vozů šajby na stůj a pak oznamovat, že všechny vlaky projíždějí stůj.

Připomíná mi to událost, kdy za jízdy vypadlo dítě z vlaku a následně se redaktoři MF svezli po trati 310 v Balmech a výsledkem byl hrůzostrašný článek o průvodčích, kteří nechávají za jízdy otevřené dveře. Pak ještě v Bruntálu vyfotili ze stojící soupravy výpravčího jak jde po zjištění volnosti vlakové cesty do dopravní kanceláře a napsali, že výpravčí při odjezdu vlaku stojí zády. Musel to pak dokazovat na GŘ...
Vlakvedoucí to bohužel odnesl, i když všichni nadřízení věděli, že pružiny v zámcích neustále praskají a dveře se samovolně otevírají. Prý měl napsat hlášenku.
22.02.2013 (8:40)  
Je to klasická chyba z opakujícího se stereotypu typu chodím tudy už 10 let a nikdy .... až dnes. A je třeba poděkovat výpravčímu za to, že dodržel všechny předpisy a nikdo se neporanil o pražec-:))
22.02.2013 (8:31)  
Martin99: Taky čekám na komentáře těch, co ještě půl roku po rozjezdu RJ, tady v diskuzích tapetovali o tom, jak při testovacích jízdách strojvedoucí RJ projel návěst stůj....

Já sice netapetoval, ale okomentovat si dovolím :-)

Pro porovnání spolehlivosti strojvedoucích jednotlivých dopravců potřebujeme znát "procentuální úspěšnost" zastavení před červenou. Tipoval bych toto:
3. místo: Regiojet (sice jen jeden případ, ale v poměru k počtu "Stůj", se kterými se žluté vlaky setkaly, je i ten jeden případ hodně)
2. místo: ČD (častější případy, ale v poměru k počtu červených, které modří strojvedoucí potkali, bude procento úspěšnosti asi větší než u RJ)
1. místo: LEOexpress (ještě se jim nic "nepodařilo", tudíž mají úspěšnost 100% - jsou dokonalí)

Toto porovnání je samozřejmě nicneříkající. Oba soukromníci jezdí zatím příliš krátkou dobu a v příliš malém rozsahu na to, aby se z toho dalo vypočítat "něcoříkající" číslo.

Jan Volf: Z mého pohledu se jedná pouze o obyčejnou chybu, kterou může udlat každý.
Tak, tak. Jen bych řekl, že u osobáku nebo nákladního vlaku je pravděpodobnost větší kvůli tomu, že tu červenou prostě potkávají častěji než IC (čímž si nejsem jist, ale odhadoval bych to tak).
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.02.2013 (8:23)  
Děkuji ČD fans za mínusy, nicméně mi stále nebylo odpovězeno.

Kuba: A jak bys to napsal ty? Nebo bys o tom nenapsal vůbec? Bulvár bych si představoval nějak takto:
"Strojvůdce málem zavinil železniční katastrofu!"
Nebo:
"Boj ČD se žlutou konkurencí se vyostřuje - zaměstnanci ČD se nebrání škodám na majetku!"
22.02.2013 (7:15)  
Shoda náhod, že se to stalo zrovna v Ostravě. Na Svinově měli ve středu také jednu "mimořádnost".

Furt se něco děje.

Ale bagatelizovat bych to nedoporučoval - Kubo.

Vlak není auto.
registrovaný uživatel Kuba 
22.02.2013 (0:10)  
Krásný bulvární článek. Šéfredaktor v Blesku s tebe musí mít radost.
registrovaný uživatel Eeeeeeda  mail  
21.02.2013 (23:54)  
Malé doplnění: vlak byl tvořen jednotkou 471 024-0.
registrovaný uživatel janick 
21.02.2013 (22:00)  
Z mého pohledu se jedná pouze o obyčejnou chybu, kterou může udlat každý. Stávat by se to samozřejmě nemělo, ale upřímně, kdo žádnou nikdy neudělal, ať hodí kamenem. Strojvedoucího je mi na jednu stranu velice líto, protože pokud to bude uznáho jednoznačně jako jeho vina, tak mu určitě hrozí nějaký postih. A pokud je to svědomitý strojvedoucí, tak je pro něj nejhorší postih to, že se mu to vůbec stalo. A je uplně jedno, jestli je to fíra ČD, LE nebo RJ. Všechno jsou to bezvadní chlapi, kteří mají zodpovědnost za desítky až stovky nás, co si jen vozíme zadek a pak tady píšeme hloupé komentáře, jako již některé pode mnou...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko