..: Stadler získal kontrakt na jednotky pro moskevský Aeroexpress :..

Stadler Aeroexpress, foto: Aeroexpress Moskva — 12. února byly oficiálně vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodání 16 čtyřvozových a 8 šestivozových dvoupodlažních jednotek, s možností opce, pro moskevský AeroExpress, který zajišťuje spojení největších moskevských letišť Vnukovo, Šeremetěvo a Domodědovo s nejvýznamnějšími železničními stanicemi. Vítězem tendru se stal švýcarský Stadler Rail, který porazil výrobce drážních vozidel Alstom a Škoda Vagonka. Celkově bude objednáno 112 vozů, s možností kontrakt rozšířit o dalších 60 v případě uplatnění opce. „Díky těmto jednotkám je možné vyřešit problém navyšování kapacity spojený s neustále rostoucí popularitou vlaků Aeroexpress při omezené infrastruktuře, která vyžaduje neobvyklé koncepce vozidel,“ sdělil ředitel společnosti Alexej Krivoruško a dodává: „Díky novým vlakům se zvýší kapacita o 30-40 %.“ Nové jednotky budou uvedeny do provozu v průběhu roku 2015, přičemž kompletní série, vyrobená částečně ve Švýcarsku a částečně v nově vybudované továrně v běloruském Minsku, dorazí k provozovateli do konce roku 2016.

Zdroj: RailJournal, AeroExpress


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 13.2.2013 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
16.02.2013 (11:17)  
Jiri Bajer: Na jedne strane pisete na zapad Skodovku nikdo nepusti a pak na prikladu polskych vyrobcu ukazujete, ze to jde. A na tom se rozhodne shodneme, jde o to opravdu chtit a snazit se, coz podnik se zajistenym odbytem za zajistene ceny v poslednich letech jaksi nemel zapotrebi (doporucuji mrknout na prezentovane hospodarske vysledky ST za ro 2011 - http://skoda.cz/cs/press-room/archiv-novinek/hospodarske-vysledky-skupiny-firem-skoda-transportation-za-rok/). Obcas si vzpomenu, co jste psal o vyvoji DMU v Parsu: Projekt "pořádné" motorové jednotky Parsu (DMU) se zastavil proto, že na trhu byla již dostupná kvanta typů motorových jednotek o prakticky stejných parametrech, jaké měla projektovaná Pars DMU - vozidlo by tedy nepřineslo na trh nic nového a jeho vývoj by byly de facto vyhozené peníze. Predpokladam, ze to byl nazor vedeni firmy a duvod zastaveni vlastniho vyvoje - u Pesy nastesti tak osviceni nebyli, makali a dotahly to k velkemu kseftu s DB. No, zda se, ze protezovani na nejvyssich mistech pomalu konci a je otazka, jestli to majitele pochopili a jak se k tomu postavi. Snad je ucast v tendru pro Aeroexpress az do posledniho kola prislibem do budoucna. Holt Pese, Solarisu ani Newagu nikdo neumetal cesticku tak jako Skodovce - a to z rady ruznych hledisek. Mimochodem, ze pracuje pro nemecke firmy vic Polaku nez Cechu je jaksi logicke, kdyz jich je jen v Polsku samotnem 4x vic...

Pokud jde o Rusko - obavam se, ze realne ceny by se moc nahradnich dilu do Ruska stejne neprodalo. Rusky second source bude nekolikanasobne levnejsi. A sirokorozchodna 109E? Vite snad o nekterem ne-ruskem vyrobci, ktery dodaval do Ruska kompletni lokomotivy? Kdyz uz, tak elektrickou vyzbroj a nejake know-how ve spolecnem podniku, jako Alstom, Siemens nebo prakticky i CZ Loko. Nehlede na to, ze je 109E prusvih i doma.
16.02.2013 (9:22)  
podle mě by se škodovka měla snažit daleko víc a hlavně na jiném poli než kousat a škrábat ;-)

No jo, ale na kterém poli? Na západ ji nikdo z tamních tradičních výrobců nepustí, v Polsku a na východních trzích ji převálcujou výrobci z Polska, a to nejen cenou. Polsko je na tom o něco dál, Poláci jsou podnikavější a jako "levná pracovní síla" pracují i pro velké západní výrobce - já osobně jsem řídil partu Poláků, kteří nám (čti: Bombardier) kreslili novou tramvaj pro Essen. Taková parta nasbírá na západě zkušenosti a právě proto vypadají novodobá polská vozidla tak dobře, jak vypadají. A další věc: Jak jinak si lze vysvětlit např. úspěchy Solarisu s tramvajemi v Jeně a Brandenburgu? Protože podnikavý Solaris šel do toho, co v malém počtu nikdo z velkých a tradičních výrobců prostě nechtěl vyrábět, protože rozjetí opakované výroby stojí obrovské peníze - Solaris to naopak vzal jako výzvu.

Škodovka propásla svou obrovskou příležitost tím, že zastavila trh s náhradními díly pro lokomotivy do Ruska a současně s normálněrozchodnou verzí nevyvinula širokorozchodnou verzi 109E. Ta by se tam podle mne dobře prodávala, Škoda je tam velmi tradiční značka.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.02.2013 (9:01)  
:-) Voni v Rusku opravdu nechtěli Regio(z)novu? :-)
registrovaný uživatel Kakov 
16.02.2013 (7:20)  
Raquac: jenže i tak je toto ojedinělí a dokonce největší úspěch Škodovky(myšleno v mezinárodním měřítku), prodej pár kousků na ukrajinu a do litvi není žádné terno, který toho nakonec mnoho nepřinesl....
takže si dovolím tvrdit, že významově je Jožka blíž ke skutečnosti.....

podle mě by se škodovka měla snažit daleko víc a hlavně na jiném poli než kousat a škrábat ;-)
registrovaný uživatel Raquac 
15.02.2013 (21:06)  
Jozko: Kdyby Skodovka nic nedelala a vubec se nesnazila, tak by asi neskoncila az v poslednim kole tohoto tendru - tedy de-facto pred Pesou, Siemensem, Hyundai-em, Transmasholdingem...
registrovaný uživatel PepaN 
15.02.2013 (16:59)  
Evropští výrobci se snaží, vyhraávají jedno lukrativní výběrko za druhým, a naše Škoda? Ta je schopná vypotit maximálně Pantera a paskvil 380... Už dávno nejsme tam, kde jsme byli... A už nikdy nebudeme...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
14.02.2013 (21:15)  
Pro SYN:

:-) Lavice podél?!? No to ani omylem! To pak stojící cestující strkají do sedících.... :-)
14.02.2013 (19:36)  
Vypadá to, že Stadler stále inovuje. Na papíře to vypadá velmi pěkně. Věřím, že jednotka je lepší než konkurenční Elephat a nějaká od Alstomu.
registrovaný uživatel SYN 
14.02.2013 (16:22)  
mám rád ty "staré" U Bahn soupravy - neb mají sedadla 2+2 napříč, a ne lavice

No vidíte, a já zase nemám rád lavice napříč, dělají vůz téměř neprůchozí při již mírně zvýšeném zaplnění. Jó, kdybysme byli bohatší (jako že nejsme) a mohli bysme si dovolit (snad krom nejvyšší špičky) nechat ty vozy jezdit tak často aby zůstávaly poloprázdné (rozuměj, téměř všechna místa k sezení obsazena, počet stojících cestujících minimální), PAK by lavice napříč připadaly vhodné i mě, ale jinak ne...
registrovaný uživatel Raquac 
14.02.2013 (16:09)  
Trainman: Nejspis hosi od TMH az tak moc nechteli... Mimochodem, Aeroekspressu radila svycarska spolecnest Consulting Molinari Rail :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko