..: Stadler získal kontrakt na jednotky pro moskevský Aeroexpress :..

Stadler Aeroexpress, foto: Aeroexpress Moskva — 12. února byly oficiálně vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodání 16 čtyřvozových a 8 šestivozových dvoupodlažních jednotek, s možností opce, pro moskevský AeroExpress, který zajišťuje spojení největších moskevských letišť Vnukovo, Šeremetěvo a Domodědovo s nejvýznamnějšími železničními stanicemi. Vítězem tendru se stal švýcarský Stadler Rail, který porazil výrobce drážních vozidel Alstom a Škoda Vagonka. Celkově bude objednáno 112 vozů, s možností kontrakt rozšířit o dalších 60 v případě uplatnění opce. „Díky těmto jednotkám je možné vyřešit problém navyšování kapacity spojený s neustále rostoucí popularitou vlaků Aeroexpress při omezené infrastruktuře, která vyžaduje neobvyklé koncepce vozidel,“ sdělil ředitel společnosti Alexej Krivoruško a dodává: „Díky novým vlakům se zvýší kapacita o 30-40 %.“ Nové jednotky budou uvedeny do provozu v průběhu roku 2015, přičemž kompletní série, vyrobená částečně ve Švýcarsku a částečně v nově vybudované továrně v běloruském Minsku, dorazí k provozovateli do konce roku 2016.

Zdroj: RailJournal, AeroExpress


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 13.2.2013 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.02.2013 (22:17)  
Jiří Bajer: Nic proti patrovým vozům, ale Elefant není zrovna ideální příklad jejich použití. Ve srovnání se stejně dlouhou jednopodlažní jednotkou má zhruba jenom o 15% více míst, má špatnou adhezi a vyšší hmotnost. Takže celkově koncepčně žádný šlágr, k tomu katastrofální spolehlivost a to celé za naprosto šílenou cenu. Rozhodně bych tedy netvrdil, že Škodovka příměstské jednotky umí.
registrovaný uživatel danz  mail  
18.02.2013 (10:29)  
Salubius
Ta hvězda na tom obrázku...To už Putin udělal z ruska SSSR zas?

To logo je složeno z piktogramu pěti letadel, ve výsledku hvězda, ale zcela jistě s jiným symbolickým významem
16.02.2013 (22:01)  
Ta hvězda na tom obrázku...To už Putin udělal z ruska SSSR zas?
registrovaný uživatel Kakov 
16.02.2013 (20:09)  
Jiří Bajer: No jo, ale na kterém poli?

částečně jste si odpověděl sám...

zastavila trh s náhradními díly pro lokomotivy do Ruska a současně s normálněrozchodnou verzí nevyvinula širokorozchodnou verzi 109E

ale za sebe dodám, škodovka má už mít vyvinuto, vyrobeno a odzkoušeno, prostě dle mého názoru obchodní strategie "dejte nám spoustu peněz a my Vám za deset let možná něco dodáme" není přitažlivá....

stejně jako nechápal můj spolužák z VŠ, že nemám zájem kupovat PC u mini prodejce na objednávku, když ho u "velko"obchodníka mohu mít na počkání...
registrovaný uživatel Raquac 
16.02.2013 (15:35)  
stoupa: ÖBB vypisovaly vyberko na nove univerzalni lokomotivy v roce 1996 podle prava EU - ucastnilo se ho povicero firem (na zacatku dokonce i SLM zmitajici se ve smrtelnych problemech). V poslednim kole se volilo mezi Adtranzem, GEC-Alstomem a Siemensem - takze zadne prime zadani spolecneho vyzkumneho ukolu nekolika VHJ :-)
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
16.02.2013 (15:05)  
Raquac + Jiří Bajer:

Obecně: To je ovsem vec objednavatele, ne vyrobce

To je fakt. Z pohledu fandy vláčků vidím u Elefanta vs. Talenty, Desira, Stadlery zejména - počet poháněných náprav na jednotku, celková hmotnost jednotky a souvislosti s tím spojené. Ale co vlastně dráhy (ČSD/ČD) před dvaceti lety zadaly? Vzpomeňte prototypů Žabotlama - původní uspořádání bylo přerozděleno s ohledem na údržbu a klasifikací hanací/tažené vozidlo. Nechci tu spouštět diskusi o podvozcích Jacobs - je tak "mladá", jako ony samy, je velmi příbuzná diskusi soupravový vlak vs. "jednotka".

Jasně, jestli se Slon dělá už 4 pětiletky (+ vývoj navazující víc nebo míň na Krakena, velké změny ve vlastnických vztazích Škody Plzeň - ŠT, Vagónky i PARS), tak to tu máme dávno "mladší" generaci "jednotek" od konkurence. DB u velkoprostoru upustilo od "ladění sedadel na okno" už pradávno, vlastně v době "elitního" produktu IC v 70. letech. A anžto se nikdo nebouřil, tak je to tak a paradoxně si můžete i koupit místenku u okna - a čučet celou cestu do sloupku. (Nemluvě o šikmých vzpěrách u Stadlerů...) :-) Nehodnotím, konstatuji.

Je to taky "daň veřejné soutěži v EU". Taurus, jestli se nepletu, byl společný vývojový projekt ÖBB, SGP (VA Tech), ELIN, potažmo Siemens. Tohle aranžmá už dnes nikdo nezopakuje.
registrovaný uživatel Raquac 
16.02.2013 (14:36)  
Škodovka totiž dobře umí právě tu elektriku - tak. Pred par dny se pochlubili dalsi zajimavou zakazkou - budou dovat pohony pro lokomotivy GE pro KTZ - viz. http://skoda.cz/cs/press-room/archiv-novinek/skoda-electric-bude-dodavat-mechanicke-pohony-pro-110-lokomotiv-americkeho-koncernu-ge-transportation/

Ve Slonech sice nekoukate do sloupku, ale jen diky usporadani vis-a-vis. To je ovsem vec objednavatele, ne vyrobce (viz. patraky DB vs. SBB). Ve srovnani s konkurenci Sloni nejsou nejaky velky zazrak.
16.02.2013 (14:11)  
Raquac: Na vozech pro Petrohrad jsem se podílel, to jsem ještě působil ve Škodovce. Jedna souprava už je hotová a možná už i jezdí v tunelu - nevím, nesleduji to. Co se ke mně doneslo, tak tam byly potíže hlavně z ruské strany. Trakčáky pro Bombardier dodává Electric už léta a nejsou s nimi problémy - Škodovka totiž dobře umí právě tu elektriku ;-) Mechanická část těch zmiňovaných vozů metra byla vyvíjena společně s ruskou stranou, s přihlédnutím k technologickým možnostem petrohradského výrobce.

K těm patrákům: Vagónka vyrábí v podstatě jedno a totéž pořád dokola. Mě osobně se koncepce vagoňáckých patrových souprav líbí, mají třeba dobře vymyšlené vnitřní uspořádání. Nestane se v nich například, že bych čuměl celou cestu do sloupku, jako je tomu v nových německých (nejen patrových) vozidlech. Elektrická část jednotek se postupně vyvinula, nyní již mají stejnosměrnou, střídavou i dvousystémovou verzi (na rozdíl od Němců, kteří až teď objevují kouzlo patrových motorových vozů). Někomu se ty vlaky nelíbí, jiný je s nimi spokojen - to jsem třeba já. Než se mlátit v Béčku, to dám raději přednost Elefantu, pokud to vyjde časově srovnatelně.
registrovaný uživatel Raquac 
16.02.2013 (13:29)  
Jiri Bajer: Hodnotit obecne ceny na zaklade jedne zkusenosti - no nevim. Nikdy jsem to nezkoumal, ale nezda se mi, ze by cena kvalifikovane prace v Polsku a Cechach byla nejak zasadne odlisna.

Ano, Skodovka je nesmyslne draha - coz je ovsem dusledek toho, o cem jsem psal... Prodat podvozky 109E Rusum - to by jste jim musel vnutit jednu z nejmene povedenych veci na te lokomotive. V pohonech je to veselejsi, to mate pravdu - koneckoncu napriklad trakcni motory dodava ST mimo jine i Vasemu chlebodarci a to uz spoustu let. Ale aby to bylo veselejsi, nemeli bychom zapomenout na vozy metra. V pripade novych vozidel pro Petrohrad ST dodala Vagonmasi know-how na mechanickou cast, podvozky a bude dodavat i vyzbroj - tak jako jine zapadni firmy. Drzme palce, at se jim to podari zopakovat.

Pokud jde o patraky - co Skodovka "opravdu" umi?
16.02.2013 (13:01)  
Raquac: Poláků je sice 4x více, ale také jsou proti českým konstrukčním kancelářím výrazně levnější. Mám s tím konkrétní zkušenost, jedna česká firma s referencemi v kolejových vozidlech se nám byla v Bautzen představit a neuspěli práve díky vysoké ceně.

To s vývojem motorového vozu v PARSu zastavilo vedení Škodovky, jelikož by nebyli konkurenceschopní ani cenově. Škodovka se svou cenou blíží západním produktům, čemuž však neodpovídá kvalita - bohužel. Poláci nabízejí kvalitu podobnou té škodovácké (tím v žádném případě nechci říci "špatnou"), ale za nižší cenu a na to už potenciální zákazník slyší. I díky tomu získala PESA onu rámcovou smlouvu na nové motoráky pro DB. Kolik vozů se však ve skutečnosti dodá, se uvidí ;) Já si však myslím, že hlavní důvod vývoje v Polsku bylo to, že tam motorové jednotky prostě chyběly a stále chybí. I to by kurde było, żeby Polak nie potrafił zrobić sobie szynobus :-)

K těm mašinám: Mohli se tedy aspoň pokusit prodat podvozky a pohony z Electricu nějakému ruskému výrobci v rámci společného podniku. Electric přece dodává tyto komponenty pro Rotem ;-)

Ten Aeroexpress jsem vagónce přál, protože patráky opravdu umí. Tak snad příště :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko