..: Záujem o nákup lístkov cez internet rastie, pripravujú sa zmeny :..

Štrba, R 612 Váh, foto: Johník Bratislava — Internetový predaj cestovných lístkov je čoraz populárnejší. Vyplýva to zo zverejnených štatistík Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorá zaznamenala v roku 2012 prudký nárast počtu dokladov zakúpených cez internet. Službu využilo v predchádzajúcom roku viac ako 324 tisíc cestujúcich, čo je oproti roku 2011 nárast o viac ako 150 tisíc transakcií. Cestujúci si navyše už rok môžu zakúpiť cestovný doklad aj cez mobilný telefón, pričom približne osemtisíc už ich túto službu využilo. Štátny dopravca však tento stav nepovažuje za konečný a pripravuje v najbližšom období zmeny, ktorými chce elektronický predaj ďalej zatraktívniť.

Údaje ZSSK za uplynulý rok ilustrujú značný nárast obľuby internetových cestovných lístkov. Okrem zjavného komfortu nákupu takto cestujúci navyše získava aj 5% zľavou na všetky vlaky, okrem komerčných spojov InterCity a vlaku Ex 1502 Chopok, pri ktorých platí samostatný tarifný systém. Doklad zakúpený prostredníctvom internetu je viazaný na konkrétne meno, deň a spoj. Niektoré z týchto obmedzení chce ale spoločnosť zmeniť, a preto pripravuje v dohľadnej dobe zlepšenia, ktoré potešia hlavne pravidelných relačných cestujúcich.

151.001-5, Štrba - Važec, foto: Johník O kľúčových novinkách v internetovom predaji informovala spoločnosť na svojich webstránkach a facebookovom profile: asi najdôležitejšou zmenou by mala byť otvorená platnosť lístka, čím sa odstráni väzba na konkrétny spoj. Cestujúci teda budú môcť využiť okrem zvoleného vlaku, uvedeného na lístku, aj iné spojenie v rovnakej relácii v čase platnosti dokladu. Ďalšia novinka sa bude týkať časového obmedzenia nákupu dokladu, ktorý si po novom môže cestujúci zakúpiť aj tesne pred odchodom vlaku. Dobrá správa prichádza aj pre pravidelných cestujúcich na konkrétnych trasách, pre ktorých sa portfólio internetového predaja rozšíri o týždenné a mesačné cestovné lístky. Nadviazanie užšej spolupráce v oblasti internetového obchodu plánuje ZSSK aj s českým, rakúskym a nemeckým partnerom.

Tieto zmeny chce Železničná spoločnosť predstaviť spoločne s dlho očakávaným redizajnom webstránky, na ktorom sa začalo pracovať 13. februára. Zlepšenia v predaji cestovných lístkov sa objavia na nových stránkach v blízkej dobe od ich spustenia. Vynovenie webu prinesie, okrem iného, aj spojenie oboch doteraz existujúcich stránok do jednej, čím vznikne prehľadnejšia a kvalitnejšia webová prezentácia spoločnosti; dostupná zároveň z oboch doteraz používaných adries: slovakrail.sk aj zssk.sk.

Zdroj: Železničná spoločnosť Slovensko


Marek Halás Poslat mail autorovi | 22.2.2013 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.02.2013 (9:29)  
Proč se nemohu ubránit dojmu, že ten e-shop nefunguje? nepustí mě to dál, jak po vyhledání spojení. Pak už jsou všechny tlačítka směrující k nákupu mrtvá.
26.02.2013 (23:39)  
miropiro

A nebolo vo vasom pripade vhodnejsie kupit si listok z CR az do Kutov a k tomu na stranke ZSSK vnutrostatny listok z Kutov do Pezinku?
24.02.2013 (17:14)  
Jsem rovněž zastáncem toho, že by mělo být možné přes internet pořídit jízdenku přes internet z virtuálního hraničního bodu, nebo ji dát za stejnou cenu ze stanice u hranice.

Poslední dobou jsem si již docela navykl na pořizování jízdenek přes internet, ovšem ne vždy jsem v situaci, kdy se koupě jízdenky přes internet vyplatí (je fakt, že by se dalo spekulovat o tom, že ušetřím svůj čas strávený před odjezdem na nádraží a tím pádem se přeci jen vyplatí koupit si lístek přes internet). Příklad: loni v listopadu jsme jeli ve čtvrtek ve třech lidech z Brna do Pezinoku. Jenže, v neděli jsem do Brna už jel sám, zbylí dva kolegové zůstali ještě na Slovensku.

Řešení bylo vzhledem ke snaze ušetřit následující: 3x skupinová jízdenka z Brna do Kúty Gr., 2x samostatná jízdenka CityStar Kúty Gr. - Blava - Pezinok plus 1x samostatná jízdenka CityStar Kúty Gr. - Blava. Pro mne pak nazpět ještě Kúty Gr. - Břeclav zákaznická jízdenka a Břeclav - Brno SporoTiket.

Při pořizování jízdenek CityStar pokladního v ČD Centru nějaké jízdenky k hranici nezajímali, naopak nám ještě přidal 3 Brumíky zdarma.

Tenhle příklad je dle mého názoru jasným dokladem toho, že ne vždy se vyplatí jízdenky mezinárodní kupovat přes internet (a v případě potřeby jet do Bratislavy tam a zpět z Břeclavi se nabídka Včasná jízdenka Evropa nevyplatí ve srovnání s jízdenkou CityStar z Břeclavi do Bratislavy vůbec), ovšem ČD jsou evidentně líné rozšířit možnosti eShopu, aby zvládal takovéhle "legrácky".
24.02.2013 (16:56)  
Martin Chovanec: -cca pred 2 lety to vyzadovali skoro vsichni. Nyni uz nikdo, mozna nejaky pokyn z vyssich mist.
24.02.2013 (13:44)  
To je nějaké překombinované. :-) Jediné, co člověk po ČD a ZSSK chce, aby šlo z jejich eshopů koupit jednorázové vnitrostátní jízdenky tak, aby lícovaly, tzn. ČD to prodá po Gr., ZSSK od Gr. Nikdo nemusí vzájemně validovat druhý lístek. Každý si zkontroluje ten svůj.
registrovaný uživatel Oto 
24.02.2013 (13:02)  
Já myšlenku těch odpovědí chápu. eShop by se pro podporu hraničních bodů prostě upravit musel, práce firem, které eShopy a JŘ pro ČD dělají, stojí peníze, a zájem dělit jízdnenku na hranici má jen pár šotoušů, kteří by vlakem stejně jeli a chtějí to jen proto, aby ušetřili pár kaček.

Ovšem řešení se nabízí jednodušší.

1) Jak už jsem psal, stačí, když si papíroví strejci, kterých je u ČD i ZSSK stále dost a jejich práce je tedy skoro zadarmo, vymění pár mailů, ve kterých se dohodnou, že Čadca a Kúty jsou i česká stanice a Lideč je i slovenská stanice a že tam platí oba vnitrotarify. Případně jinak, podle toho, kde se obvykle střídají čety. Pak se jedná pouze o změnu v datech, zadá se tam vnitrostátní kilometrická vzdálenost do těchto stanic a povolí výdej vnitrostátních dokladů. Bude sice nutno stále jízdenky dělit, ale dělění ve stanici je pro nešotouše mírně pochopitelnější, než v bodě někde v lese.

2) Nebo se titíž strejci dohodnou, že sleva z NRT, případně cena Včasných jízdenek Evropa, bude taková, že dělení nevyplatí. Následně se pouze zedituje pár konstant v konfiguraci systémů a udělá kampaň, že se jízdenky na Slovensko zlevnily (protože zlevňovat bez kampaně nemá smysl, cíl zlevňování má být získat nové zákazníky z řad lidí, co dosud vlakem nejezdili).

3) další možnosti by bylo, že by se cena mezinárodní jízdenky počítala z vnitrotarifů automaticky. To už by ale změnu softwaru potřebovalo. Takto to mají částečně Němci a Rakušané. Pokud kupujete u DB nebo ÖBB jízdenku do zahraničí, za úsek vlastni železnice se počítá vnitrotarif, nikoliv zlevněné NRT, jako u ČD.
registrovaný uživatel chio 
24.02.2013 (11:28)  
Vás to prekvapuje? Pred pár rokmi som si zisťoval, prečo sa nedá zakúpiť cez UNIPAJ lístok do Gr. inou, ako najkratšou možnou cestou (hlavne, keď najkratšou možnou cestou je spojenie neatraktívne - nutný prestup, iba osobáky atď).

Odpoveď:
Dobrý den,
zejména při delších trasách je teoreticky možný velký počet směrování. Z nich UNIPAJ nabízí jenom ty nejatraktivnější, přičemž vždy nabídne nejkratší směrování a k němu přidává další podle toho, kolik k nim nalezl existujících relevantních spojení v elektronickém jízdním řádu. Protože v pohraničním bodě žádný vlak nezastavuje, prostřednictvím jízdního řádu nemůže být řádné směrování nalezeno a v nabídce zůstane pouze nejkratší spojení. Zájem o nákup jízdenky do pohraničního bodu je nyní tak nízký, že se nevyplatí zavádět a udržovat výjimky z tohoto algoritmu.


Roky bežia, myslenie sa (príliš) nemení.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
24.02.2013 (10:59)  
Martin Chovanec: to je opravdu ukázkový příklad toho, že cestující je až ten poslední, kvůli kterému vlaky jezdí.Vola, který zplodil takový elaborát, bych na fleku vyrazil. Střídá se vlaková četa = v ten moment je platící cestující na obtíž. Jako cestujícímu mi je úplně šumák, kdo se kde střídá, kdo neumí co načíst, kdo a jak si falšuje jízdní doklady atd. Já chci cestovat z bodu A do bodu B, za co nejlepší cenu, ostatní je věcí dopravce.
24.02.2013 (10:07)  
Martin Chovanec: Klasika, vyjmenovat 10 duvodů proč to nejde a dalších 10 důvodů, proč by to jít nemohlo. Jako by cílem osobní dopravy bylo na prvním místě *cosi* a až někde na entém místě "mít co nejvíc platících cetujících". Jakoby se snad ČD bez platících cestujcích obešly a mohly bez nich v klidu existovat dál.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko