..: EC 278 vjel v Adamově na obsazenou kolej; střet osoby s RJ 1008 :..

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.

Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.

Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ


Vítek_V | 4.2.2013 (15:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Koudy 
04.02.2013 (19:05)  
žireček: Nebylo to po Moravičanech, ale Moravanech a v Adamově stejně není ESA...

Jiří Kocurek: Komu co zmizelo?
04.02.2013 (18:42)  
Několikrát do roka stane...
Jako Chocholouškovi.
04.02.2013 (18:37)  
Flexaretista: Pokud zařízení chceme nazývat zabezpečovacím, tak by nemělo být spokojeno s tím, že souprava po zastavení zmizí beze stop.
Výpravčímu/dipečerovi patří pochvala za to, že si dal pozor a pro jistotu nastavil na vjezdu přivolávací návěst.
04.02.2013 (18:37)  
Nehodovou událost přesně vyšetřit a případného viníka přísně potrestat a také vyvodit takové důsledky, aby se něco takového nemohlo opakovat!!!
registrovaný uživatel JK ml. 
04.02.2013 (16:41)  
se nám to dějou věci...ale kdyby jelo EC na přivolávací návěst pak zastavilo před překážkou a mělo by být "všechno v nejlepším pořádku..." nebo ne?
K tomu vyšetřování jen k dokreslení koloritu. Táta před pár měsíci s 500-600m dlouhým nákladem na přejezdu kdesi u Záboří trefil svoje číslo dvě. Drážní inspekce, když jako beznadějně poslední dorazila, její hlavní starostí bylo, kdo umožnil ježdění po vedlejší koleji. Na to tatík odpověděl, že hasiči si zjistili že ve vedlejší koleji nic neleží a hoši od rychlé záchranné pomoci (byla přítomna na místě skoro dvě hodiny!!!) konstatovali že nalezli dostatek ostatků a pak se zaměstnanci sždc rozhodli zavést provoz po vedlejší koleji s pomalou jízdou 10kmh a houkáním k tomu, což už ale není jeho věc....Z čeho se táta ale musel později zpovídat bylo jeho opravdu závažná pochybení jako např: jak bylo možné že použil pouze rychločinné brždění, které si, považte, těsně před zabržděním dokonce dovolil povolit (!!! :-) a nikoliv rychlobrzdu a proč neposkytl první pomoc (než se někam dovoláte najdete lékárničku a utáhnete potřebný počet ručních brzd na vozech....atd :-)))....Pododtýkám že z oběti jeden z největších kusů, který se nalez byla bota.....a přejezd byl dvě a půl hodiny obsazený neboť posledních pár vozů bylo ještě na přejezdu....
04.02.2013 (16:38)  
Davson: ona je taky otázka, jestli to tam nějaký šmudla netlačí v tomto znění schválně - například v E15 vyšel minulý týden článek napsaný v takovém duchu, že nemohl nepocházet z marketingového oddělení AŽD. Tyhle události jsou ideální situací, kdy se levně udělá reklama s vysokým psychologickým účinkem.
04.02.2013 (16:38)  
ESA má upgrade po Moravičanech proti ztrátě vlaku. Možná tímto byl dispečer upozorněn chybovou hláškou, proto postavil přivolávačku. Každopádně lépe počkat na oficiální vyřešení.
registrovaný uživatel j.v. 
04.02.2013 (16:35)  
Možná není třeba událost v Adamově dramatizovat. Pokud jel podle posledních zpráv EC na přivolávací návěst, musí jet sníženou rychlostí s pohotovostí zastavit před překážkou. Což strojvedoucí ví, takže žádná rychlobrzda, ale plynule zastavil.
registrovaný uživatel Davson  mail  
04.02.2013 (16:08)  
Hezké čtení na DIČR, sleduji pravidelně a nemohu si odpustit, že v obou případech (Kolín, Strančice) se DIČR vyjádřila takto: Dvakrát za posledních osm dní vyjížděla Drážní inspekce k ohrožení – projetí návěstidla vlakem zakazujícího jeho jízdu. Zabránit by těmto ohrožením umí lepší zabezpečovací zařízení., vyřešeno - SŽDC má primitivní zabzař, tak se to bude asi stávat častěji....
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
04.02.2013 (15:58)  
Největší malér je, že za to nikdo nemůže. Co jsem se dočetl, strojvedoucí EC byl upozorněn na možnost stojícího vlaku a měl jet pomalu (to zachránilo životy mnoha lidí). Je to situace, která se bohužel několikrát za rok stane. Každý vlak má zásobu písku, kterou může využít při akceleraci a když na velké množství písku najede vlak, může se stát, že ho systém nezaregistruje, zabezpečovací zařízení o něm neví a klidně tam pustí další vlak. Je neuvěřitelné štěstí, že si dispečer všiml mimořádnosti, že jeden vlak "chybí".
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko