Adamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.
Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.
Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.
Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ
přejezdy - já sám nevím, co bych na místě strojvedoucího dělal jako první. Jestli lítal kolem vlaku a náspu a hledal zraněného, nebo šel jak tady někdo píše brzdit vozy. Předpisy jsou jedna věc, ale zraněný - je věc druhá a asi by to dopadlo tak, že po vykonání nejnutnějšího bych vyskočil z kabiny.. a hledal..
D1 mluví jasně - pokud je ohlášený vlak na trati a ten dosud nedorazil - trať je uzavřená - z mého pohledu tedy nic nehrozí a nemůže dojít ke srážce. A jestli takový vlak stojí na přejezdu hodinu nebo i den by mi bylo šumák. Zemřel tady člověk. Považuju to za normální, že se pak uzavře oblast a hledají se důkazy. Cestující můžou být leda tak naštvaní. Ale věřím tomu, že postup DIČR každý z nich chápe a po opadnutí prvního naštvání i děkuje, že tu DIČR je.
Vraj tam bol vypadok stanicneho zabzar (co bol aj dovod privolavacky, pri ktorej vypravca nevidel, ze si osobak za navestidlom uz dupol). Viem si predstavit, ze je v takom pripade jednoduchsie riesit obehnutie niekde kde vsetko funguje.
Cerpam z diskusie na K-report, mozno to tak bolo a mozno nie ;)
Před výstrahou na vjezdu bude předvěstěna výstraha? Jinak ta "oranžová" je podle předpisu žlutá.
Davson: Radeji se zamyslete nad sebou a používejte v českých diskuzích české výrazy, a takové ty OMG a podobně si nechte pro náctileté na fejsbúku.
Za to OT je české jak stehno :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.