..: EC 278 vjel v Adamově na obsazenou kolej; střet osoby s RJ 1008 :..

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.

Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.

Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ


Vítek_V | 4.2.2013 (15:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
05.02.2013 (12:58)  
a viděl někdo tu reportáž na čt? jakub železný to podal, že bylo zabráněno velkému neštěstí, do toho reportér z místa činu. po shlédnutí jsem měl pocit, že to byl malér jak prase a pak tomu přidali ještě strančice a výsledek byl, že vlakem jenom blázen.
05.02.2013 (12:37)  
Ta přivolávačka opravdu svítila ještě po tom osobním a to je jedinný kámen úrazu na celé situaci. To je také to jedinné co na celé situaci stojí za diskuzi a za vyřešení, protože v podstatě nedošlo k porušení předpisů. Chyba není v průběhu, jak jsem psal jízda obou vlaků byla zabezpečena odpovídajícím způsobem, ale v systému. Na místě nebylo co vyšetřovat.
05.02.2013 (12:26)  
Adamov - jediná mimořádnost je v tom, že na vjezdu svítila přivolávačka. Proč??? Os před ním měl vjezd povolený také přivolávačkou? která tam zůstala svítit i pro EC za ním? Snad ne!

přejezdy - já sám nevím, co bych na místě strojvedoucího dělal jako první. Jestli lítal kolem vlaku a náspu a hledal zraněného, nebo šel jak tady někdo píše brzdit vozy. Předpisy jsou jedna věc, ale zraněný - je věc druhá a asi by to dopadlo tak, že po vykonání nejnutnějšího bych vyskočil z kabiny.. a hledal..
D1 mluví jasně - pokud je ohlášený vlak na trati a ten dosud nedorazil - trať je uzavřená - z mého pohledu tedy nic nehrozí a nemůže dojít ke srážce. A jestli takový vlak stojí na přejezdu hodinu nebo i den by mi bylo šumák. Zemřel tady člověk. Považuju to za normální, že se pak uzavře oblast a hledají se důkazy. Cestující můžou být leda tak naštvaní. Ale věřím tomu, že postup DIČR každý z nich chápe a po opadnutí prvního naštvání i děkuje, že tu DIČR je.
05.02.2013 (12:08)  
Tak. Vjezd na obsazenou kolej, ke kterému došlo v Adamově je v podstatě běžný provozní stav a úkaz, ke kterému dochází například v Brně na hlavním řádově 30x za den a je ošetřen dopravními předpisy. Vjezd vlaku EC278 byl zabezpečen tak jak měl být (vlak vjížděl na přivolávací návěst apod.), bohužel toto nebylo tak zcela úmyslně. Nicméně v ŽST Adamov byla v tu dobu porucha stan. zab. zařízení, která trvala velmi dlouho a s největší pravděpodobností zapřičinila vznik tohoto dopravního zmetku nikoliv nehody. Nedošlo k žádnému ohrožení bezpečnosti!! Celý problém naprosto netkví v zabezpečení celé situace, ale v tom, že vznikla trošku divným způsobem a je otázka jestli se jí dalo zabránit.. To co je na tom zarážející je fakt, že došlo k naprosto neadekvátnímu a bleskurychlému rozmazání této závady (ne nehody) médii a zavededení naprosto neadekvátních opatření, kterými byla absolutně zbytečně omezena železniční doprava a znechuceno cestování několika stovkám lidí! V tomto případě, kdy jsou k dispozici záznamy jak ze staničního zab. zař, tak z rychloměrů lokomotiv a lze celý vznik této situace snadno vysvětlit je zastavení provozu a odřeknutí vlaků nechutné:-(( V oboru pracuji již řadu let a je jednoznačné, že i přes jednoduché děje a stále větší možnosti techniky (záznamy), které napomáhají vysvětlení příčin a výrazně zjednodušují vyšetřování dochází ke stále většímu a v mnoha případech nesmyslnému (nebo snad úmyslnému), omezování provozu ze strany vyšetřujících orgánů a tím k diskreditaci železniční dopravy.
registrovaný uživatel numo 
05.02.2013 (12:05)  
Davson: pokud vím, že za ním pojede vlak vyšší kategorie, tak bych ho nenechal stát v jeho směru a poslal bych Os na jinou kolej. Vždyť EC měl Os objet. Není tak?

Vraj tam bol vypadok stanicneho zabzar (co bol aj dovod privolavacky, pri ktorej vypravca nevidel, ze si osobak za navestidlom uz dupol). Viem si predstavit, ze je v takom pripade jednoduchsie riesit obehnutie niekde kde vsetko funguje.

Cerpam z diskusie na K-report, mozno to tak bolo a mozno nie ;)
05.02.2013 (11:41)  
Jen tak se zeptám, tuší někdo jaké jsou skrz Adamov rychlostníky? Tuším že tam je 75 nebo 90 ne? ECčka tama jezdí běžně na horní hranici, takže kdyby nejel na přivolávač, určitě by nezastavil plynule a bez rychlobrždění.
registrovaný uživatel JK ml. 
05.02.2013 (11:28)  
M: Tak ono šlo o to že stojícího člověka přímo v koleji na přejezdu táta trefil přesně hákem :-)....zastavil na háku huchvalec čehosi červenokapajícího neidentifikovatelného ....Opravdu nebylo komu poskytovat první pomoc, nebylo to tak že by maníka lokomotiva štrejchla odhodila kamsi do pankejtu (a třeba mu jen urvala nohu) a tátovi se ho nechtělo hledat...Navíc než tatík obtelefonoval ("obvysílačkoval") všechny zainteresované a nadřízené složky, tak ta záchranka přijela....Nařízení je tuším, že když vlak vyhnije na trati déle než jak pět z jakéhokoliv důvodu minut, musí se zpravit výpravčí v jedné ze stanic toho úseku kde vlak je....což samo o sobě znemožňuje poskytovat takovým případům první pomoc, neboť oběť s utrženou končetinou v příkopě se může nacházet i víc než půl kilometru od místa zastavení vlaku.....
registrovaný uživatel Davson  mail  
05.02.2013 (11:22)  
Honza: OT v mém případě znamená Odklonění Tématu:-))))) Ryze české:-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.02.2013 (11:15)  
Ohryzek: Ano, před stůj a výstrahou na vj. bude předvěstěna výstraha (nebo pro laiky "na semaforu bude oranžová").

Před výstrahou na vjezdu bude předvěstěna výstraha? Jinak ta "oranžová" je podle předpisu žlutá.

Davson: Radeji se zamyslete nad sebou a používejte v českých diskuzích české výrazy, a takové ty OMG a podobně si nechte pro náctileté na fejsbúku.

Za to OT je české jak stehno :-)
registrovaný uživatel Davson  mail  
05.02.2013 (11:00)  
M: Dle mého názoru proto, že na stanovištích jsou záznamová zařízení o průběhu jízd. Inspektoři jsou pečliví:-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko