Adamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.
Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.
Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.
Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ
Jak jste tu již psali, jízda na PN je naprosto běžnou záležitostí, která neprobíhá pouze v Brně, či v Moravských Bránicích, ale i na Praha hl.n., co v Poříčanech a dalších stanicích kde je třeba svěsit 2 vlaky, či kde je třeba dát 2 vlaky za sebe (např. v Praze hl.n.).
Jak může strojvedoucí toho daného vlaku vědět, že se nejedná o PN návěst dávanou pro jízdu jeho vlaku? Pokud bude na hlavním návěstidle svítit návěst PN, tak u tohoto návěstidla nezastavím, ale pojedu podle rozhledových poměrů a nikdo mě nemusí zpravovat nějákým rozkazem. Situace je trochu jiná na trati AB, kde vlak musí před návěstidlem zakazující jízdu zastavit, nicméně může až na pár případů, pokračovat v cestě podle rozhledových poměrů. Viz předpisi D1 a D2, které lze stáhnout na stránkách SŽDC (teď už možná pouze jenom nová D1, kde je vše potřebné pohromadě a není potřeba hledat v obou předpisech zároveň). Takže i když ta PN nepatřila danému Ex vlaku, tak ten sgtrojvedoucí to nemůže ani za mák tušit, že to nepatří zrovna jemu.
Takže z toho plyne, že se z pohledu strojvedoucího nejedná o MU, ale o provozní stav a i kdyby zastavil 1 metr před soupravou tak neporušil žádné dopravní předpisi. A to, proč tam ta PN byla i po vjezdu Os vlaku je třeba se zahloubat do předpisů pro výpravčí (ty já neznám tak důkladně). Bohužel při provozu na trati s AB je tato situace za jistých okolnostech možná. A ty jisté okolnosti nastali právě ten den.
A to že tam někdo zavolal Tv Nohu a spol. se již nedá divit, protože pokud mě pamět neklame právě TV Noha měla svého času reklamu, že zaplatí 5000,- kč tomu, kdo jí nahlásí nějákou senzaci. A tuto částku na zemi nenajdeš.
P.S.: Možná mě ta paměť opravdu klame, ale mám pocit, že právě na zmíněné stanici jsem tuto reklamu viděl, možná to byla jiná stanice, ale jsem si skoro přesvědčem, že ne...
Našinci opravdu můžou v dnešních dnech i na internetu získat dojem, že jezdit vlakem je vlastně hazard.. Je to blbost - to tu ví každý..
Zlepší se to leda tak, že DIČR bude ihned po události dávat kompletní informace - nenastanou spekulace.. A bude klid. Vemte si, že spousta zpráv v TV nova vyšlo ještě pře tím, než se neco vyšetřilo.. A až se to vyšetřilo - nic neřekli.. mno a pak těm zprávám věřte..
Informovanost - v ideálním případě on-line - okamžitě.
U přejezdu Kolín-zastávka je násep - nevím, kde bylo tělo odvečeno - ale pokud směr na Cerhenice, možná byly zavřené obě koleje kvůli dostupnosti na místo. Přímo u přejezdu je místa pro hasiče dost, ale jak se mají dostat na místo, když je kolem trati násep a husté křoví?.
PS: nihoho se nezastávám - ani DIČR. Jsem, ale rád, že ji tu máme. Je potřeba si uvědomit, že máme nejhustější žel. síť. Tak je celkem pochopitelné, že máme i přísné předpisy.
Rovněž líčit střety vlaků se sebevrahy nebo nezodpovědnými pitomci,jako "Černý den železnice" a podobné nesmysly mi připadá naprosto nechutné a značně zavádějící,přímo bych řekl diskriminační.
A pokud je podezření na špatnou funkci zabzař, tak je to snad lepší zavřít celý, než díky špatné funkci zabzař posrážet několik vlaků do kupy, ne ?
A proc rovnou nezastavime celou sit? Nebo vsechny casti, kde je stejny zabzar. Sakra to zabzar tam funguje X let v pohode, tak snad neni potreba predpokladat, ze se najednou vsude vsechno srazi. "2 vlaky proti sobe" zpravidla znamenaj to, ze jeden fira projel cervenou (muj osobni pocit ze zverejnenych pripadu). Kdyz to tak neni, tak vysetrovani skonci tak, ze pod vsema dvaceti napravama vlaku byl pisek, a tudiz vlak jen tak z niceho nic zmizel, zabzar na to nijak nereaguje a je vlastne vsechno v poradku.
A pokud je podezření na špatnou funkci zabzař, tak je to snad lepší zavřít celý, než díky špatné funkci zabzař posrážet několik vlaků do kupy, ne ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.