..: EC 278 vjel v Adamově na obsazenou kolej; střet osoby s RJ 1008 :..

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.

Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.

Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ


Vítek_V Poslat mail autorovi | 4.2.2013 (15:31)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
11.02.2013 (13:17)  
@M: Nojo, ono už to dokonce byla nehoda. Viz Miloš Zeman o novinářích.
registrovaný uživatel M 
11.02.2013 (10:43)  
http://brno.idnes.cz/vlakvedouci-jiri-vystrcil-d03-/brno-zpravy.aspx?c=A130211_1887759_brno-zpravy_kol

Ackoliv v clanku pruvodci mluvi uplne jasne, tak nadpis je opet veden ve stylu "stacila vterina a byly stovky mrtvych"...
Mimochodem, zaujal mne ten test na alkohol. Ten by na te MU mel podil vskutku mimoradny...
08.02.2013 (21:05)  
viki: Je potřeba si uvědomit, že máme nejhustější žel. síť. Tak je celkem pochopitelné, že máme i přísné předpisy.
To jako kdybychom zavřeli půlku lokálek, kde jezdí 4 vlaky za tejden, a tedy nám poklesla hustota sítě, tak můžeme mít i míň přísné předpisy?
Myslím, že tahle vaše myš Lenka byla terčem kritiky.
registrovaný uživatel Koudy 
07.02.2013 (19:46)  
Deska nouzových obsluh není ani jako TEST, ono to není zabezpečovací zařízení - tam se holt přímo tahá třeba za Fko přivolávačky, stavěcí relé výměn apod.
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.02.2013 (17:05)  
Václav Vrtěna: JOP nie je konkrétny systém. JOP je predpis (či skôr štandard) jednotného ovládanie elektronických stavadiel, hybridných stavadiel a reléoviek s počítačovou voliacou skupinou, ktoré sú nasadzované na sieti SŽDC. Konkrétne zariadenia, ktoré sa používajú, a ktoré tento štandard spĺňajú, sú potom napr. AŽD SZZ-ETB, AŽD ESA11, Starmon K2002, Starmon MOZAS, AkSignal Remote96 či ModESt od 1. signální.

No a štandard JOP predpisuje to, že na PN netreba nič držať, že drží 180s, že sa dá predĺžiť, a že určitou sériou postupov sa zasa záver zruší a stavia sa ďalej (časové súbory sa tam myslím nikde nepoužívajú). Takže takto fungujú VŠETKY tieto zariadenia.

Každopádne v prípade Adamova to bolo jedno, pretože to stavadlo nefungovalo (počítačové obvody SZZ-ETB nie sú myslím nijak zálohované), a jazdilo sa na náhradný spôsob, čo je v tomto prípade doska núdzových obslúh, ktorá sa svojim spôsobom ovládania najviac ponáša na hoooodne vykostený TEST s individuálnym stavaním výmen radičmi.
registrovaný uživatel ISF 
07.02.2013 (13:04)  
Václav Vrtěna: SZZ-ETB JOPku má. Přivolávačka zadaná z JOP je časově omezena na 180 s.
registrovaný uživatel numo 
07.02.2013 (12:49)  
Zaujimave je, ze na webe drazni inspekce o tom stale nie je nic napriek tomu, ze ine veci sa tam objavuju prakticky okamzite. Vysetruju to vobec, alebo to po obhliadke situacie nechali tak?

Ona ta situacia asi potencialne nebezpecna je - sice s nepatrnou pravdepodobnostou, ale je. Jazda podla rozhladu uklada zastavit pred prekazkou, ale predpokladam ze stojacou. Keby proti tomu EC v stanici vystartovala nejaka lokomotiva, pretoze "osobak mam na perone, privolavacka uz nesvieti a ziadny dalsi vlak do nej teraz nepride", mohlo by to byt ostrejsie. Dalsou moznostou by mohlo byt podhodenie vyhybky pod tym neocakavanym vlakom.

Ako je to s ovladanim vyhybiek v danej situacii (porucha stanicneho ZZ a svietiaca PN) - daju sa prestavovat hned ako skonci PN, alebo je tam casovy limit?

No uvidime ci bude nejake bezpecnostne odporucanie.
07.02.2013 (10:48)  
Joska Holibajda: No pokud se nepletu, tak v Adamově je zab.zař. AŽD - ETB. Tedy nikoliv ESA, nebo JOP. Nejsem ani výpravčí a ani zabezpečovák, takže přesné rozdíli neznám, ale nejsem si jist, že u ETB se přivolávací návěst sama ukončí, případně je pouze aktivována když ji výpravčí drží. A pokud se nepletu, tak při poruše kolejových obvodů, která mohla v Adamově nastat, by ji měl výpravčí držet až do chvíle kdy vlak dojede k němu. Nebo snad ne?
Racek:
Pleteš jablka a hrušky mezi sebe.
V Moravanech jel strojvedoucí na návěst dovolující jízdu vlaku bez rozhledových poměrů. Tudíž dotyčný strojvedoucí jel, podle návěsti, na kolej volnou a nemusel a ani by neměl očekávat, že na této koleji bude stát vlak. Kdežto v Adamově jel strojvedoucí na Přivolávací návěst. Což je taky návěst, která dovoluje jízdu vlaku, ale již z názvu je jasné, že je to spíše taková nouzová návěst a informuje strojvedoucího, že může jet na kolej obsazenou. Přivolávací návěst dovoluje jízdu vlaku podle rozhledových poměrů. A v tomto případě se strojvedoucí zachoval naprosto ukázkově. Protože zastavil před stojícím vlakem a protože vjížděl na PN návěst, tak toto měl očekávat. V tomto případě opravdu nešlo o chybnou funkci zab.zař. Ta byla, podle všech dostupných informací, v poruše a jezdilo se na PN z obou stran. Spíše bych napsal, že toto je vlastnost daného zab.zař. Oproti tomu v Moravanech to svým způsobem byla taky vlastnost zab.zař., nicméně taková se kterou nikdo nepočítal a která zapříčinila tragickou srážku vlaků. Protože nikoho v životě nenapadlo, že by se ti mohl ztratit vlak z kolejí.
Takže jak já, jakožto eventuelní strojvedoucí můžu vědět, že ta PN návěst není pro mě??? Měl snad výpravčí sepisovat Pv rozkaz?
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.02.2013 (9:29)  
Joska Holibajda: Ale ak ja som pochopil, tak zrovna vtedy ETBčko neETBčkovalo, výpravca mal vytiahnutú dosku núdzových obslúh, a dával privolávačku štýlom "stará releovka" na gombíku ... tak čo teraz?
registrovaný uživatel Racek 
07.02.2013 (9:24)  
Václav Vrtěna: podle vaší logiky by pak nebyla mimořádnou událostí ani srážka v Moravanech, kde ten nebohý strojvedoucí vjížděl na volno. Pokud vlak jede na návěst, která tam v tu chvíli neměla co dělat (nebyly pro ni splněny podmínky), tak to je MU, a je jedno, jestli to vzniklo chybnou funkcí zab. zař., jeho chybnou obsluhou, nebo jakkoliv jinak.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2017 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko