..: D1 Expressem opět jen ve špičce :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš VinšBrno — Oficiální termín změny jízdních řádů připadá sice až na 9. června 2013, České dráhy však k několika změnám přistupují právě dnes, tedy 1. února. Dnešek je díky tomu posledním dnem, kdy na svou 255 kilometrů dlouhou trasu vyrazí vlaky D1 Express Ex 575 a Ex 574. V provozu tak zůstávají v pracovní dny pouze dva páry spojů ráno z Brna do Prahy a večer opačným směrem, přičemž další dva páry jedoucí z Brna v neděli podvečer, se po příjezdu do hlavního města vracejí zpět.

Zdroj: České dráhy


RaPa Poslat mail autorovi | 1.2.2013 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
02.02.2013 (19:47)  
Ex 581 jinak než sporadicky naplněn není. Mám možnost ho skoro každý den vidět a vždy se snažím odhadnout, jestli je v něm aspoň tolik lidí, jako v tom couráku na Pardubice, který svou jízdou zdržuje. Oboje má mašinu a 3 vozy, jenom ten expres má alternativu jedoucí 20 minut před ním.
Registrierter Benutzer Pjetro 
02.02.2013 (18:31)  
Včerejší Ex581 třívozový zaplněn na Pha hl.n. spíše sporadicky.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
02.02.2013 (18:06)  
Pro Martin Jarath podruhé:

Ano, z hlediska oběhů souprav máte pravdu. Ale já se snažím vrátit k původní myšlence - nabídnout obchodním cestujícím alternativu k dálnici D1. Takového zákazníka vpravdě oběh souprav nezajímá. U vlaku ocení i to, že je naplněn třeba z 50% - prostě určité soukromí, vyšší míra pohodlí. A co jsou kritéria pro rozhodování takového jedince? Jede na jednání. Nechce vstávat zbytečně brzy, rád minimalizuje ztrátové časy a jednání začíná v 09:00, potažmi 10:00. Ne vždy může začátek jednání ovlivnit. (Z tohoto pohledu vidím stávající dojezd v XX:45 trochu napjatý - zbytkový čas dopravy po městě). Čekat 30 minut na spoj? To je pro mnohé nemilé. Ale pozor! Toto jsou častí, ne pravidelní, zato solventní zákazníci.
Takže speciální produkt: "Zavezeme Vás na jednání pohodlnějí, než gumokol, nebo bus" má holt i jiné parametry, než ideální využití koridoru a souprav.

A ta čtvrtá kolej? Dokud nebude (Libeň - Kolín), bude to úzké hrdlo. Možná se dočkají vnoučata. Myslím, že se ztratila příležitost to udělat "už" - ale to je otázka (politických) priorit. Já tenhle exponovaný úsek vidím jako důležitější, než celou trasu na Budějice, nebo Plzeň-Cheb, (natož VRT). Ale nejsem dopravní plánovač.
02.02.2013 (17:07)  
Ne, to samo stačit nemůže, minimálně ne pro smysluplné využití takové soupravy. Cílem má být zahuštění intervalu mezi spoji tak, aby průměrné čekání na spoj bylo co nejmenší. I tak se dá snížit vnímaná délka cesty (čekání do půl hodiny uběhne docela rychle).

4. kolej by na Kolín přišla vhod, ale těžko se jí v dohledné době dočkáme, když i na Libeň se udělala trojkolejka taky a na Úvaly se stav zakonzervuje...
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
02.02.2013 (15:53)  
Pro: Martin Jarath

Nesouhlas. Tyhle vlaky (D1) mají smysl - dopravit specifické zákazníky do cíle (Praha) na obchodní jednání a v ten samý den zase zpět. Zda bude poptácka i naopak nechme otevřené. Jistě tento "produkt" není tak moc zajímavý v dopravním sedle. Rozhodující je příjezd do cíle + čas zbytkové dopravy po Praze na jednání. "Takt" je pro zájemce podružný. Kapacita - pánové, to je o 4. koleji z Kolína až na Hlavák, nebo "odklon" na Masnu, případně Holešovice. Já nápadu "D1 expres" fandím, lhostejno, který dopravce ho nabízí.
02.02.2013 (14:40)  
A ještě lepší by bylo vést jednou za dvě hodiny patnáctivozovou soupravu? (Proč tam teda už dávno nejezdí?)
Krátké vlaky vyžírající kapacitu tratě mi docela vadí, ale vzpomeňme, jak začínaly brněnské expresy. Možná by se to tu někde dohledat nechalo, ale moc odlišné to nebylo. Podobně třeba radotínské osobáky.
02.02.2013 (14:03)  
30 lidí na vlak rozhodně málo je. Těch 70 je lepší počet, ale i v tomto případě by snad bylo lepší pověsit na pravidelné EC do Brna jeden vagón navíc.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
02.02.2013 (12:53)  
Málo nebo moc? 30 - 70 lidí není ani málo, ani moc. V ideálním případě je to 70 osobních aut, která neuhání po D1, resp. až 70 lidí, kteří se méně stresují. Klientela nejede na/z ranní směny v Kolbence.
02.02.2013 (11:01)  
Žádný vozy se tímhle samozřejmě neuvolní, to je jen další ze Sůrových nepravdivých smyšlenek, které vydává za realitu (podobně jako si dovolil bez ověření skutečnosti napsat, že byl odřeknut celý pár D1Ex, ač pro cestující nejel pouze ten večerní). Vozy akorát budou místo otočky do Brna stát v Praze.

Jinak jsem si včera schválně spočítal D1Ex v šest večer a pár minut před odjezdem v něm bylo zhruba kolem 60 - 70 lidí. Na pátek nic moc, ale taková bída, jak někteří s oblibou píší, to taky nebyla.
02.02.2013 (10:37)  
D1 Expres je v dnešní době nesmysl. I ve špičce vozí okolo 30 lidí (odpoledne). Nevěřím, že po zahájení oprav D1 (pokud vůbec někdy něco začne), se to zlepší.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko