Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Brno — Oficiální termín změny jízdních řádů připadá sice až na 9. června 2013, České dráhy však k několika změnám přistupují právě dnes, tedy 1. února. Dnešek je díky tomu posledním dnem, kdy na svou 255 kilometrů dlouhou trasu vyrazí vlaky D1 Express Ex 575 a Ex 574. V provozu tak zůstávají v pracovní dny pouze dva páry spojů ráno z Brna do Prahy a večer opačným směrem, přičemž další dva páry jedoucí z Brna v neděli podvečer, se po příjezdu do hlavního města vracejí zpět.
Zdroj: České dráhy
RaPa | 1.2.2013 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichten
03.02.2013 (19:29)
Je hlavně smutné, že České dráhy na svých stránkách o zrušení těchto dvou vlaků vůbec neinformují. Já jsem se to dozvěděl včera z novin a teď z této aktuality. Jen když se člověk prokliká na stránkách ČD na speciální nabídky a otevře si jízdní řád D1 Ex, zjistí, že dva spoje z jízdního řádu v tichosti zmizely a e-shop už je nenabízí k rezervaci, ale to je tak všechno - v aktualitách ani zmínka...
03.02.2013 (19:28)
jo bezva obchodní finta - jezdit pár let prázdnej, abych pak ulovil něco cestujících na pár let při reko dálnice.
Kolmix - s tou spolehlivostí jižní alternativy po jednokolejce namísto severní dvojkolejce to myslíte vážně? Možná pro cestujícího z Kroměříže, ale ten dojede do Brna asi busem. Nebo budou D1ex objíždět ty výluky u Chocně přes Havl. Brod? To pak ano.
Kolmix - s tou spolehlivostí jižní alternativy po jednokolejce namísto severní dvojkolejce to myslíte vážně? Možná pro cestujícího z Kroměříže, ale ten dojede do Brna asi busem. Nebo budou D1ex objíždět ty výluky u Chocně přes Havl. Brod? To pak ano.
03.02.2013 (18:18)
Píšu předem, že nejde o fakt, ale spíše mou doměnku - zamyšlení se nad produktem.
Osobně si myslím, že produkt D1Express není nastavený pro manažery nebo babičky. D1Express je produkt pro všechny ty, kteří jezdí z Brna do Prahy a obráceně po D1.
Zatím jezdí prázdný... a osobně si myslím, že to vedení ČD tolik nemrzí, ba dokonce s tím i mohli počítat. Projekt D1 má částečně sloužit při omezování provozu na zmiňované dálnici z důvodu rekonstrukce, ale hlavně jako reklama železnice. Dálnice zatím "plně" funguje, tak vlaky jezdí spíše jako propagace dráhy a až skutečná omezení nastanou, ať si lidé asociují omezení D1 -> D1 Express.
Cestující, kteří jedou do cíle na určitý čas budou svým způsobem i nuceni využít alternativní dopravu právě proto, že se na dálnici výrazně zdrží (možná déle než vlak a MHD dohromady) a navíc ani nemohou předvídat jaké zdržení budou mít (délka kolony závislá na intenzitě provozu a mimořádných událostech).
Závěrem bych dodal, že produkt D1 není špatně myšlený a jeho ovoce se projeví až s nástupem rekonstrukce D1.
Osobně si myslím, že produkt D1Express není nastavený pro manažery nebo babičky. D1Express je produkt pro všechny ty, kteří jezdí z Brna do Prahy a obráceně po D1.
Zatím jezdí prázdný... a osobně si myslím, že to vedení ČD tolik nemrzí, ba dokonce s tím i mohli počítat. Projekt D1 má částečně sloužit při omezování provozu na zmiňované dálnici z důvodu rekonstrukce, ale hlavně jako reklama železnice. Dálnice zatím "plně" funguje, tak vlaky jezdí spíše jako propagace dráhy a až skutečná omezení nastanou, ať si lidé asociují omezení D1 -> D1 Express.
Cestující, kteří jedou do cíle na určitý čas budou svým způsobem i nuceni využít alternativní dopravu právě proto, že se na dálnici výrazně zdrží (možná déle než vlak a MHD dohromady) a navíc ani nemohou předvídat jaké zdržení budou mít (délka kolony závislá na intenzitě provozu a mimořádných událostech).
Závěrem bych dodal, že produkt D1 není špatně myšlený a jeho ovoce se projeví až s nástupem rekonstrukce D1.
03.02.2013 (18:05)
Já osobně jsem za zavedení D1 Ex-ů taky rád, a to hlavně proto, že se někdo po letech KONEČNĚ uráčil přípojově svázat v Brně rychlíky od Bohumína s dálkovými spoji na Prahu.
Sice to zjevně nebyl hlavní záměr zavedení těchto spojů, ale otevřelo to řadě cestujících ze střední i severní Moravy zajímavou alternativní cestu do Prahy - místo věčně přeplněných a co do přesnosti jízdy ne vždy spolehlivých spojů po "severním" koridoru se dá díky vazbě R730 / Ex578 a Ex581 / R747 v Brně použít i "jižní alternativy", která je sice o málo časově náročnější, ale zato pohodlnější a spolehlivější...
Jen od nového GVD to ČD poněkud pokazily tím nečekáním na zpožděné přípoje u Ex578 v Brně, protože R730 od letoška občas mívá zpoždění, a tak tento přípoj začal být poněkud rizikovým. Myslím, že i v obsazenosti vlaku to lze znát...
Sice to zjevně nebyl hlavní záměr zavedení těchto spojů, ale otevřelo to řadě cestujících ze střední i severní Moravy zajímavou alternativní cestu do Prahy - místo věčně přeplněných a co do přesnosti jízdy ne vždy spolehlivých spojů po "severním" koridoru se dá díky vazbě R730 / Ex578 a Ex581 / R747 v Brně použít i "jižní alternativy", která je sice o málo časově náročnější, ale zato pohodlnější a spolehlivější...
Jen od nového GVD to ČD poněkud pokazily tím nečekáním na zpožděné přípoje u Ex578 v Brně, protože R730 od letoška občas mívá zpoždění, a tak tento přípoj začal být poněkud rizikovým. Myslím, že i v obsazenosti vlaku to lze znát...
03.02.2013 (18:03)
Já tam pořád nikde nevidím tu masu manažerů, co budou pendlovat mezi Prahou a Brnem (a nenasednou do auta). Zaměstnanci podle statistik jezdí rok od roku méně a méně, šetří se všude. Takže pokud to jezdí poloprázdné, lepší to v nejbližší době nebude.
03.02.2013 (17:19)
petra sismilichova
ale nedá se složení cestujících takto naplánovat.
Ale však ono se neplánuje, ale naopak - je potřeba složení odhadnout a na základě toho udělat ten který produkt. Když svého času jezdil Manažer, tak myslíte, že ČD nevěděly, kdo tím s největší pravděpodobností bude jezdit? O tom, jak přesně se složení podařilo odhadnout, pak závisí úspěch toho produktu. Tzn. vlak typu Manažer by se určitě neosvědčil, kdyby z Ostravy odjížděl třeba v 10 hodin.
To je stejně jen plýtvání peněz a času dělat nějaké průzkumy,kdo půjde na vlak,nebo pojede autem..ale jestli pojede někdo na jednání,nebo do školy,nebo třeba úplně někam jinam
No a kdyby to ČD nevěděly, tak podle čeho by rozhodly, jaký vlak poslat do Prahy v 5 ráno a jaký v 10 dopoledne? Vlak pro školní výlety v 5 ráno je stejná pitomost jako vlak pro manažery v 10 dopoledne. Babička s husou nepojede 1. třídou a kravaťák se nebude mačkat v Bdtmee.
PS: zkuste za interpunkční znaménka dávat mezeru, text je lépe čitelný.
ale nedá se složení cestujících takto naplánovat.
Ale však ono se neplánuje, ale naopak - je potřeba složení odhadnout a na základě toho udělat ten který produkt. Když svého času jezdil Manažer, tak myslíte, že ČD nevěděly, kdo tím s největší pravděpodobností bude jezdit? O tom, jak přesně se složení podařilo odhadnout, pak závisí úspěch toho produktu. Tzn. vlak typu Manažer by se určitě neosvědčil, kdyby z Ostravy odjížděl třeba v 10 hodin.
To je stejně jen plýtvání peněz a času dělat nějaké průzkumy,kdo půjde na vlak,nebo pojede autem..ale jestli pojede někdo na jednání,nebo do školy,nebo třeba úplně někam jinam
No a kdyby to ČD nevěděly, tak podle čeho by rozhodly, jaký vlak poslat do Prahy v 5 ráno a jaký v 10 dopoledne? Vlak pro školní výlety v 5 ráno je stejná pitomost jako vlak pro manažery v 10 dopoledne. Babička s husou nepojede 1. třídou a kravaťák se nebude mačkat v Bdtmee.
PS: zkuste za interpunkční znaménka dávat mezeru, text je lépe čitelný.
03.02.2013 (14:39)
Mně přijde zvláštní mluvit o D1Ex jako o produktu pro business manažery a podobné lidi, kteří chtějí mít ve vlaku soukromí. Podle mě není cílem 2. třídy vlaku, aby byla poloprázdná a cítili se tam tito manažeři, co jezdí na jednání, dobře :o)
03.02.2013 (14:32)
stoupa: ovšem jde o tom, zda ten vlak (letadlo) je schopen dopravit pracovníka na místo ve +- stejném čase. N trati Brno-Praha si to fakt nemyslím.
Zatímco z Ostravské pobočky jezdí k nám do Prahy vlakem, z Brna zásadně autem.
smysl vidím v tom, někoho někam úplatně dopravit a to pokud možno tehdy, kdy to on potřebuje.
Jde o to, že to může omezit cestu většímu počtu cestujících, než sám veze - neboli nadělat víc škody, než užitku (je to i můj případ, proto o tom píšu z vlastních zkušeností). Pokud by to vozilo lidi aspoň na 2 plné vagóny, budu z ticha.
A aby to nevypadalo, že jsem zaujatý jen proti D1 expresu, Leoš je zatím ten samý případ. Začátkem ledna jsem v prvním ranním na Prahu jsem zahlédl víc personálu, než cestujících. Jinak taky zeje prázdnotou.
Zatímco z Ostravské pobočky jezdí k nám do Prahy vlakem, z Brna zásadně autem.
smysl vidím v tom, někoho někam úplatně dopravit a to pokud možno tehdy, kdy to on potřebuje.
Jde o to, že to může omezit cestu většímu počtu cestujících, než sám veze - neboli nadělat víc škody, než užitku (je to i můj případ, proto o tom píšu z vlastních zkušeností). Pokud by to vozilo lidi aspoň na 2 plné vagóny, budu z ticha.
A aby to nevypadalo, že jsem zaujatý jen proti D1 expresu, Leoš je zatím ten samý případ. Začátkem ledna jsem v prvním ranním na Prahu jsem zahlédl víc personálu, než cestujících. Jinak taky zeje prázdnotou.
03.02.2013 (11:14)
KK:
V devadesátých letech švýcarské a německé firmy upřednostňovaly, aby "THP" všech úrovní využívali vlak (letadlo) z jedniného důvodu - aby se řízením auta tolik neopotřebovávali a měli tak více energie pro firmu .... :-)
paní Petra Sismilichová
D1Ex je cílený produkt. A fandím podnikatelskému rozhodnutí ČD takový produkt uvést na trh, vyslat na trať. A ať je to veřejná služba, nebo kšeft (business), musí to mít smysl. A smysl vidím v tom, někoho někam úplatně dopravit a to pokud možno tehdy, kdy to on potřebuje. A tady dráha nabídla něco, co jistému spektru milých platících může vyhovovat. A to je dobře.
Snad jsem správně pochopil, že D1 Express není ZDO.
V devadesátých letech švýcarské a německé firmy upřednostňovaly, aby "THP" všech úrovní využívali vlak (letadlo) z jedniného důvodu - aby se řízením auta tolik neopotřebovávali a měli tak více energie pro firmu .... :-)
paní Petra Sismilichová
D1Ex je cílený produkt. A fandím podnikatelskému rozhodnutí ČD takový produkt uvést na trh, vyslat na trať. A ať je to veřejná služba, nebo kšeft (business), musí to mít smysl. A smysl vidím v tom, někoho někam úplatně dopravit a to pokud možno tehdy, kdy to on potřebuje. A tady dráha nabídla něco, co jistému spektru milých platících může vyhovovat. A to je dobře.
Snad jsem správně pochopil, že D1 Express není ZDO.
03.02.2013 (10:10)
Borovička: otázkaje, jestli jako podnikatel budete raději, když bude zaměstnanec 5 hodin makat v autě? mnohdy se na služební cestu jezdit musí i v době internetu...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko