Praha — Ve vlaku je řazen vůz s oddíly pro cestující s dětmi do deseti let. Pro mnohé cestující notoricky známá hláška nádražních rozhlasů získá v nejbližší době u mnoha vlaků Českých drah zcela nový význam. Doposud toto hlášení informovalo o přítomnosti vyhrazených oddílů, které se ale ve své podstatě nijak neodlišovaly od ostatních míst ve vlaku. Dětští cestující se tak v nejlepším případě dočkali alespoň různých obrázků a omalovánek od průvodčích, kteří k tomu měli k dispozici například již 18. sérii tzv. dětských jízdenek, básniček a podobně. Symbolem těchto aktivit se postupně stal slon Elfík, kterým byly často polepeny zvenčí i vozy s vyhrazenými oddíly.
České dráhy nyní tento koncept rozšiřují o tzv. rodinné zóny, které budou jako první ve spojích SC Pendolino. Půjde o celkem 12 míst u 3 rozkládacích stolků, vyznačených v rezervačním systému jako místa se zvláštní vlastností ve 4. voze jednotek řady 680. Na těchto místech bude vylepen hrací plán (podobně, jako je tomu u vlaků ICN SBB) hry Elfíkova Cesta a průvodčí budou mít k zapůjčení hrací figurky a kostky. V předvánoční době budou průvodčí navíc dětem nabízet i Elfíkův vánoční sešit proti nudě. „Pro děti vydáváme také tzv. Elfíkovy dětské jízdenky, časopis Můj vláček nebo pohádky, příběhy a rébusy v časopisech pro cestující. Na hlavních nádražích v Olomouci a Ostravě jsou i zvláštní čekárny ČD Lounge pro cestující s dětmi, které jsou vybaveny dětskými koutky,“ dodává Petr Vondráček, manažer přepravních produktů ČD.
Rodinné zóny do budoucnosti ale nezůstanou doménou jen spojů SC Pendolino. Obdobně budou vybaveny i příslušné oddíly v modernizovaných kombinovaných vozech Bbdgmee236, kde budou hrací plány taktéž vylepeny a taktéž vlakový doprovod zapůjčí hrací náčiní. Dalšími vozidly, které budou těmito rodinnými zónami vybaveny budou soupravy Railjet, které navíc nabídnou, podobně jako u rakouské verze, i dětské kino s promítáním pohádek. Vozidla s takto vyhrazenými oddíly poznají zvenčí cestující podle specifického označení. Petr Vondráček k tomu dodává: „Vyhrazené vozy a oddíly pro cestující s dětmi budeme postupně označovat slonem Elfíkem, který je maskotem Českých drah pro nejmenší zákazníky. Učí je například správně cestovat vlakem, vyvarovat se nebezpečnému chování v blízkosti železnice a označuje také služby vyhrazené pro nejmenší zákazníky a jejich doprovod.“
Kromě těchto nejnovějších aktivit pokračují České dráhy i v dalších změnách, které usnadní cestování cestujícím s dětmi, jako je například vybavování nových i modernizovaných vozidel přebalovacími pulty na WC, vybavováním čekáren ČD Lounge dětskými koutky a podobně. Z aktivit ostatních dopravců operujících na českém území, směřujících k dětským cestujícím, zmiňme například dopravce LEO Express. Ten sice nenabízí vyhrazené oddíly pro děti, ale nabízí Dětský kufřík zábavy obsahující různé společenské hry, popřípadě zapůjčí tablety, pomocí kterých si děti mohou hrát hry na palubním portálu. Oddíly vyhrazené pro děti (dětský koutek) sliboval již při svém vyjetí i RegioJet. Tyto vozy však po několika odkladech - poslední mluvil o zahájení jejich provozu se začátkem GVD 2012/2013 - dosud nejsou v provozu. RegioJet je přitom původně sliboval nasadit do provozu již v průběhu zimy 2011/2012.
Zdroj: České dráhy
věřím, že těchto pár jedinců existuje, poznáte je hned, na silnici jsou nesnášenlivý, nepustí vás, schválně Vás blokují, vybržďují, nadávají a přitom jsou to ty největší jitrnice. Těchto lidí poslední dobou přibývá a tak přibývá i těch co jedou vlakem ... Hold doba těmto labilním lidem, co potřebují se hermeticky oddělovat od okolí začíná přát mmjiné i tím, že se rozevírají ekonomické nůžky mezi lidmi a to některé lidi posunuje do nastavení, které není společenské, ale ignorantské.
Píšu si i na serveru psychologů a psychiatrů a ti uvádí, že je za poslední dobu navštěvuje mnohonásobek lidí co chtějí spáchat sebevraždu ... hmmm a to není dobré.
Ona i ta první třída je tak trochu hermetická, taky si to uvědomuji ... :-(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.